Netrukus automobiliams. Naujas reikalavimas. Bus pridėta dar viena žibintų spalva (Foto) ()
„Mercedes“ yra pirmasis Vokietijos automobilių gamintojas, gavęs leidimą naudoti specialius turkio spalvos žibintus.

© Ekrano kopija | https://x.com/autocar/status/1737140956065837488
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Leidimas, iš pradžių galiojantis iki 2028 m. liepos mėn., apima bandymus, atliekamus visoje Vokietijoje. Gali būti, kad sprendimas netrukus bus įdiegtas ir kitose Europos šalyse.
Neišvengiama automobilių pramonės ateitis atsispindi „Mercedes“ veiksmuose. Vokiečių gamintojas jau seniai kuria autonomines transporto priemones, kurios po kelerių metų galėtų pakeisti vairuotojus. Be pažangios sistemos, užtikrinančios saugų ir efektyvų autonomiją, vokiečių inžinieriai taip pat dirba su papildomomis technologijomis.
Mercedes-Benz will use turquoise daytime running lights to signal that a car is driving autonomously in the US 🤖 https://t.co/n0auyPVtpf pic.twitter.com/tjaUwYfY4S
— Autocar (@autocar) December 19, 2023
|
Tarp jų – nauji turkio spalvos žibintai, kurie netrukus pasirodys šio prekės ženklo automobiliuose. Įjungus autonominio vairavimo sistemą „Drive Pilot“, šie žibintai, integruoti su priekiniais ir galiniais žibintais bei posūkių signalais veidrodėliuose, nuolat švies turkio spalvos šviesa. Išorinis apšvietimas skirtas informuoti kitus eismo dalyvius, kad įjungta automatinio vairavimo funkcija.
Dėl šio sprendimo eismo priežiūros institucijos ir policija galės greičiau atpažinti sistemos veikimo būseną ir nustatyti, ar vairuotojas gali atlikti kitą veiklą, o ne sutelkti dėmesį į vairavimą, kas įmanoma esant sąlyginai automatizuotam vairavimui.
Bendrovė paskelbė, kad Vokietijos valdžios institucijos patvirtino specialių gabaritinių žibintų naudojimą automatizuotam vairavimui signalizuoti. Šis leidimas galioja visoje šalyje bandymų tikslais ir iš pradžių galios iki 2028 m. liepos mėn. Tai dar viena Vokietijos iniciatyva kuriant ateities automobilius, po to, kai ji buvo pirmoji šalis, leidusi sąlyginai automatizuotą vairavimą 3 lygmenyje.
Gali būti, kad šis sprendimas netrukus bus įgyvendintas ir kitose Europos Sąjungos šalyse. Nuo 2026 m. sausio mėn. Čekija taps antrąja šalimi Europoje (po Vokietijos), oficialiai leisiančia 3 lygio autonomines transporto priemones. Kaip pažymi Čekijos vyriausybė, reguliavimo pakeitimai skirti paruošti dirvą vėlesniems plėtros etapams, kurie iki 2027 m. leis viešuosiuose keliuose atsirasti 4 ir 5 lygio autonominėms transporto priemonėms, tokioms kaip robotiniai taksi ir autonominiai transporto sunkvežimiai.
Lenkija taip pat seka Vakarų šalių pavyzdžiu, paskelbdama apie reikšmingus kelių eismo pakeitimus. 2024 m. pradžioje Infrastruktūros ministerija pradėjo darbą, rengdama Kelių eismo įstatymo pataisas, kad ateityje būtų galima bandyti autonomines transporto priemones Lenkijos keliuose. Dėl pataisos gamintojai galės siūlyti transporto priemones su trečio lygio autonominio vairavimo sistema, taip atverdami kelią naujoms technologijoms.