Ar kiniški automobiliai yra gėda Europoje? Kinai atsitrenkė į sieną  ()

MG ZS EV
MG ZS EV
© Alexander Migl, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:MG_ZS_EV_Facelift_1X7A5867.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kita vertus, susiduriame su gana neįprastu reiškiniu. Daugelis pirkėjų vis dar sieja MG prekės ženklą su Jungtine Karalyste, o ne Kinija, tačiau salonuose vienu metu siūlomos dvi MG ZS kartos – ankstesnė karta (varoma benzinu, pravardžiuojama „Classic“) ir dabartinė su hibridine pavara. Šis puikus rezultatas pasiekiamas abiejų kartų, o ne tik kaip „T-Cross“ ar „Corolla“ atveju.

Neabejotina, kad Europos gigantai atidžiai stebi kinų veiksmus ir bando jiems dar labiau trukdyti. Geriausias to įrodymas – Europos Komisijos nustatyti baudžiamieji tarifai kiniškiems elektromobiliams arba, pavyzdžiui, socialinės lizingo subsidijos elektromobiliams, kurios netaikomos už ES ribų pagamintiems automobiliams (kaip yra Prancūzijoje). Grėsmė akivaizdi, nes Europos automobilių pramonėje šiuo metu dirba daugiau nei 13 milijonų žmonių, o kiniški elektromobiliai su europietiškais konkuruoja ne tik kaina.

 

Vien birželį BYD Europoje užregistravo daugiau nei 15 500 automobilių taip pakilęs į 25 perkamiausių prekių ženklų sąrašą. Birželį iš BYD salonų Europoje išvažiavo daugiau automobilių, nei per tą laiką pardavė „Suzuki“, „ Mini“  ar „Jeep“ prekybos atstovybės.

Kita vertus, viso prekės ženklo bendrus pardavimus galima palyginti su mėnesiniu „Škoda Octavia“ registracijos Europoje rezultatu (15 400 vienetų liepą).

Atsargumą, kurio Kinijos prekių ženklai turi laikytis plėsdamiesi Europoje, geriausiai iliustruoja jau kelis mėnesius ES vykstantis „Musko efektas“, o Musko politinis dalyvavimas Donaldo Trumpo prezidento rinkimų kampanijoje vis dar meta šešėlį ant „Tesla“ pardavimų rodiklių. Šiuo metu – šių metų liepą – nė vienas iš Amerikos prekės ženklo modelių nepateko į 50 (!) dažniausiai Europoje perkamų naujų automobilių sąrašą, o  praėjusių metų pasaulinio bestselerio – „Tesla Model Y“ – pardavimai Senajame žemyne ​​sumažėjo rekordiniais 40 %.

 

Galima drąsiai teigti, kad Kinijai toliau plečiantis į ES, viešajame diskurse atsiras naujų naratyvų, nukreiptų prieš Kinijos gamintojus, kuriuos kurs vietinė konkurencija. Pavyzdžiui, „Chery“ ir  BYD yra pažeidžiamos šio scenarijaus.

Pavyzdžiui, nuolatinis bendrovės buvimas Rusijos rinkoje meta šešėlį ant „Chery“, „Omoda“, „Jaecoo“  ir „Jetour“ prekių ženklų, šiuo metu atstovaujamų Lenkijoje, savininkės, įvaizdžio. Tuo tarpu geri BYD santykiai su Vengrijos vyriausybe, kurią vis labiau izoliuoja ES, ilgainiui gali tapti BYD įvaizdžio problema, kaip pabrėžia užsienio žiniasklaida.

Verta prisiminti, kad BYD nusprendė savo elektromobilių gamyklą įkurti Vengrijoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()