„Tele2“ gavo įspėjimą už atsisakymą perkelti „Pildyk“ numerius (2)
Ryšių reguliavimo tarnyba nustatė, kad telekomunikacijų bendrovė „Tele2” nepagrįstai atsisakė perkelti išankstinio apmokėjimo paslaugos „Pildyk“ abonentų telefono ryšio numerius į kitus mobiliojo telefono ryšio tinklus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasak tarnybos, taip bendrovė apribojo vartotojų galimybes keisti operatorių išlaikant savo telefono numerį. Taryba raštu nurodė bendrovei nedelsiant pašalinti pažeidimą ir perspėja apie galimas ekonomines sankcijas. RRT duomenimis, iki 2011 m. rugsėjo 1 d. perkelta 633 136 mobiliojo ryšio numerių.
„Tele2“: RRT sprendimas – ydingas
„Tele2“ oficialiame sprendimo komentare tvirtina:
„Manome, kad RRT sprendimas yra ydingas ir kuria tokią numerio perkėlimo praktiką, kuri akivaizdžiai pažeis vartotojų interesus. Nepaisant to, RRT sprendimą privalėsime įvykdyti – ir tai padarysime iki nurodytos datos.
Primename, kad gegužės 25 d. įsigaliojo Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB, numatanti sutrumpinti numerio perkėlimo laiką iki 1 dienos. Visi operatoriai šį reikalavimą įgyvendino. Nuo pat numerio perkėlimo galimybės Lietuvoje atsiradimo, teisinis šio proceso reglamentavimas reikšmingai keičiamas nebuvo – jo rėmuose operatoriai sukūrė perkėlimo procedūros praktiką, geriausiai atitinkančią vartotojų interesus.
Atkreipiame dėmesį, kad įsigaliojus direktyvai 2009/136/EB, RRT minėto teisinio reguliavimo nepakeitė; Tarnyba skelbė viešąją konsultaciją norėdama numatyti numerių perkėlimą vien tik pateikus išankstinio mokėjimo SIM kortelę, tačiau sulaukę operatorių pozicijos jos atsisakė. Kaip tik todėl ir toliau išankstinio mokėjimo abonentų numerių perkėlimui taikome tą pačią sistemą, kaip ir anksčiau; tai reiškia, kad prašome vartotojo prisistatyti ir deklaruoti, kad perkeliama kortelė tikrai jo. Taip siekiame išvengti atvejų, kai abonentai būtų perkelti be jų sutikimo, nes tik esamas operatorius gali įsitikinti, ar atėjęs abonentas yra realus numerio naudotojas. Šią sistemą naudoja visi operatoriai, identifikavimas atliekamas įsitikinant vartotojo pateikiama informacija apie paskutinius sąskaitos papildymus, dažniausiai skambinamus numerius ir panaši informacija, kurią žino tik pats vartotojas.
Bendrovė „Bitė Lietuva“ šią vasarą pateikė pasiūlymą, pagal kurį išankstinio mokėjimo abonentų numeriai būtų perkelti be jų identifikavimo pas esamą operatorių. Nors ir nepriėmusi teisės aktų pakeitimo, šiam pasiūlymui RRT iš esmės pritarė. Pagal jį vartotojų identifikavimas būtų atliekamas tik tuo atveju, jei to pageidautų abonentą priimantis operatorius, nors neteisėtai perkeltas vartotojas patirtų nuostolių: būtų panaikintos sąskaitoje sukauptos lėšos, įprastiems numeriams jis skambintų kitais tarifais, galiausiai turėtų skirti laiko ir energoijos panaikinti perkėlimą – o ši procedūra taip pat nereglamentuota.
Todėl stebimės RRT protekcija vienam iš rinkos dalyvių, turinčiam mažiausiai vartotojų iš trijų didžiųjų operatorių – juo labiau kad iki šiol net ir pasiūlymo teikėja „Bitė Lietuva“ taiko kitą numerių perkėlimo procedūrą jos pačios tinklą norintiems palikti vartotojams.
Bet kuriuo atveju manome, kad toks siūlymas sudaro galimybes piktnaudžiauti numerių perkėlimu, dėl to nukentėtų tiek vartotojai, tiek pasitikėjimas pačia numerių perkėlimo sistema. Stebimės, kad nepaisant daugelio išdėstytų argumentų, nurodančių galimas problemas, RRT vis dėlto siekia sukurti tokią situaciją, kad šios problemos realiai kiltų.“ – teigiama bendrovės pranešime.