Jau sučiupta 351 000 vairuotojų. Išvengti atsakomybės praktiškai neįmanoma ()
Gavęs laišką, vairuotojas turi dvi galimybes.

© zdrsoft (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/highway-city-cars-traffic-road-7213206/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vidutiniškai kas pusantros minutės vienas automobilis Lenkijos duomenų bazėje „užsidega raudonai“. Jo vairuotojas turi duoti rimtus paaiškinimus ir vis tiek gauna griežtą baudą. Šiemet ji siekia net 9330 zlotų (2 194 eurų). Skaičiai kalba patys už save – šiandien išvengti atsakomybės praktiškai neįmanoma.
9330 zlotų bauda – tai dvi minimalios algos (bruto). Kas gi užtraukia tokią atsakomybę vairuotojui? Atsakymas vienas – privalomo automobilio civilinės atsakomybės (OC) draudimo nebuvimas. Tokios baudos taikomos toli gražu ne retai. Tai aiškiai rodo Draudimo garantijų fondo (UFG) skelbiama statistika.
Vienas vairuotojas kas pusantros minutės baudžiamas už draudimo neturėjimą
UFG duomenimis, 2024 m. net 351 tūkst. vairuotojų gavo baudą už privalomojo OC nebuvimą. Tai reiškia, kad kas valandą apie baudą sužinodavo maždaug 40 žmonių! Kodėl tiek daug? Anksčiau apie draudimo neturėjimą fondą daugiausia informuodavo policija – tai buvo kelių kontrolės rezultatas. Šiandien fondas turi kitą metodą. Tiksliau – vieną. Jis tikrina CEPiK (Centrinės transporto priemonių ir vairuotojų registracijos) duomenų bazę, ieškodamas draudimo spragų. Kai įrašas „užsidega raudonai“, pradedamas tyrimas.
|
Gavęs laišką iš UFG, vairuotojas turi dvi galimybes:
- Išsiųsti galiojančios draudimo sutarties kopiją (duomenų bazėje kartais būna klaidų ar trūksta naujų įrašų).
- Prisipažinti neturėjus draudimo. Tada fondas patikrina, kiek laiko truko spraga, ir paskiria atitinkamo dydžio baudą. Mokėti ją privalo transporto priemonės savininkas.
2025 m. bauda už draudimo neturėjimą sieks net 14 000 zlotų (3 292 eurus)
Baudos dydis kasmet keičiasi, nes priklauso nuo minimalios algos šalyje. Šiemet taikomos tokios sumos:
- 9330 zlotų (2 194 eurai) – jei draudimo nėra ilgiau nei 14 dienų,
- 4670 zlotų (1 098 eurai) – jei draudimo nėra 4–14 dienų,
- 1870 zlotų (439 eurai) – jei draudimo nėra iki 3 dienų.
Šios sumos galioja lengviesiems automobiliams. Motociklams didžiausia bauda siekia „tik“ 1560 zlotus (366 eurus), o sunkvežimiams ir autobusams – net 14 000 zlotų (3 292 eurus).
Bauda – tik pradžia. Regresas gali siekti milijonus
Bauda už draudimo nebuvimą yra griežta, ir ją sumokėti privaloma. Kitu atveju fondas pradeda skaičiuoti delspinigius ir perduoda bylą antstoliui. Tačiau net 9330 zlotų vis tiek yra menkniekis, palyginti su problemomis, kurios gali kilti, jei neapsidraudęs vairuotojas sukels eismo įvykį. Tokiu atveju jam gresia regresas.
Regresas reiškia, kad draudimo fondas atlygina žalą nukentėjusiesiems, o kaltininkas privalo grąžinti visas išmokėtas sumas kartu su palūkanomis.
2024 m. pabaigoje neapsidraudę avarijų kaltininkai UFG buvo skolingi 380 mln. zlotų (89 353 200 eurų). Vidutiniškai vienas asmuo turėjo grąžinti apie 22,4 tūkst. zlotų (5 267 eurus), o rekordas siekė net 4,7 mln zlotų (1 105 158 eurus).
Ir visų šių problemų, baudų bei skolų buvo galima lengvai išvengti. Pakako už 600–700 zlotų (141–164 eurus) laiku įsigyti OC draudimą automobiliui. Ir viskas.