Vienas blyksnis, du blyksniai... Vairuotojai turi savo slaptą kodą. Už antrą blyksnį gali būti skiriama bauda  ()

Įdomu tai, kad už vieną iš tokių signalų vairuotojui net gali grėsti prieštaringai vertinama bauda.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© NastyaSensei (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/time-lapse-photo-of-vehicles-on-paved-road-2958068/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lenkijos keliuose galioja nerašyta vairuotojų kalba, kurios nerasite jokiuose įstatymuose. Užtenka kelių priekinių žibintų mirktelėjimų, kad perduotum žinią, kurią supras tik kitas vairuotojas. Įdomu tai, kad už vieną iš tokių signalų vairuotojui net gali grėsti prieštaringai vertinama bauda.

Nors kelių eismo taisyklės tokių ženklų nereglamentuoja, vairuotojai jau daugelį metų naudoja savą komunikacijos sistemą. Žibintų mirksėjimas tapo savotiška kelių etiketo forma – kartais tai įspėjimas, kartais padėka. Viskas priklauso nuo mirksėjimų skaičiaus ir momento, kada jie panaudojami.

Nuo slaptų kodų iki mobiliųjų programėlių

XXI amžius pakeitė vairuotojų bendravimo būdus. Kadaise pagrindiniai signalai buvo ilgieji žibintai ar rankos mostai, vėliau išpopuliarėjo CB radijo ryšio stotelės, leidusios vairuotojams tiesiogiai kalbėtis. Dabar pirmauja programėlės.

[Mažiausia kaina istorijoje!] Išbandęs naujausią 5in1 suvirinimo aparatą – profesionalas liko sužavėtas: „tobulos siūlės, labai lengva dirbti ir gerokai pigesnis už konkurentus“ (Video, „VEVOR“)
2604 4

Nuostabios kainos

Specialūs kuponai

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Lenkijoje itin populiarus vietinė „Yanosik“ bei, žinoma, „Google Maps“. Yra ir kitų aplikacijų. Dauguma jų leidžia pranešti apie eismo įvykius bei įspėti kitus apie kliūtis kelyje – avarijas, spūstis, kamščius ar net policijos patikras.

Žibintų mirksėjimai – bauda

Tikriausiai ne kartą matėte kelyje vairuotoją, kuris trumpam pamirksi ilgaisiais žibintais. Tai ne klaida, o konkretus signalas. Vienas trumpas mirktelėjimas reiškia: „neįjungti žibintai“. Labai naudinga, nes, ypač senuose automobiliuose, žibintai gali sugesti, o pats vairuotojas to net nepastebi. Jei kas nors jus taip perspėja – patikrinkite savo žibintus. Važiavimas be tinkamų žibintų ne tik pavojingas, bet ir užtraukia baudą. Sutemus galite tiesiog būti nepastebėti iki paskutinės akimirkos.

Ką reiškia du mirksėjimai ilgaisiais žibintais? Tai įspėjimas apie policijos patikrą. Toks perspėjimas Lenkijoje laikomas neteisėtu ir menkina saugumą keliuose. Pareigūnai tai traktuoja kaip netinkamą ilgųjų žibintų naudojimą. Bauda nėra didelė – 200 zlotų (47 eurai).

Kiti vairuotojų signalai žibintais

 

Deja, ilgieji žibintai naudojami ir negeriems tikslams – spaudimui ar „auklėjimui“ kelyje. Tai ypač paplitę greitkeliuose, kur agresyvūs vairuotojai spaudžia lėčiau lenkiančius kairiąja juosta, privažiuoja iki pat bamperio ir nuolat mirksi žibintais. Jei kas nors taip elgiasi su jumis – nesileiskite išprovokuojami. Taisyklės pažeidžiamos ne jūsų, o tokio „pirato“.

Visai kitaip naudojami avariniai žibintai. Jie – pozityvios komunikacijos dalis. Dažniausiai vairuotojai jais padėkoja, pavyzdžiui, už įsileidimą į eismo juostą ar patogų išvažiavimą iš stovėjimo vietos. Be to, jei greitkelyje automobiliai priekyje staiga įjungia avarinius žibintus, tai reiškia, kad priekyje susidarė spūstis, todėl reikia ruoštis stabdyti.

Pagrindinės žibintų naudojimo taisyklės

 

Esant normalioms matomumo sąlygoms, vairuotojas privalo važiuoti įjungęs artimąsias šviesas. Dieną jas gali pakeisti dienos žibintai.

Nuo sutemų iki aušros, neapšviestuose keliuose, vietoje artimųjų arba kartu su jomis galima naudoti ilgąsias šviesas – jei jos neakina kitų vairuotojų ar pėsčiųjų.

Naudojant ilgąsias šviesas, būtina perjungti jas į artimąsias:

  • artėjant priešpriešiniam automobiliui (kai vienas vairuotojas išjungia ilgąsias, tai privalo padaryti ir kitas);
  • privažiavus iš paskos priekyje važiuojantį automobilį, jei vairuotojas galėtų būti apakintas.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(4)
(-3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()