Vokiečiai išbandė. Kiek toli elektromobiliai gali nuvažiuoti tuščiomis baterijomis? Rezultatai netikėti ()

© Alexander-93, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Volkswagen_ID.3_%282023%29_IMG_7972.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
ADAC konkrečiai įspėja nelaikyti avarinio rezervo savaime suprantamu dalyku, kuriuo galima pasikliauti bet kurioje situacijoje. Bandymas buvo atliktas optimaliomis sąlygomis – temperatūra buvo 20 laipsnių Celsijaus, trasa buvo idealiai lygi, o akumuliatoriai buvo gana nauji, jų rida buvo mažesnė nei 30 000 kilometrų.
Ką galima padaryti, norint padidinti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą?
Kai akumuliatoriaus įkrovos lygis artėja prie kritinio lygio, būtina nedelsiant imtis veiksmų. Perjungus į ECO režimą, galima padidinti nuvažiuojamą atstumą 10–20 procentų, nes sistema automatiškai apriboja variklio galią iki 60–70 procentų maksimalios ir sumažina oro kondicionieriaus galią. Išjungus visus nereikalingus energijos vartotojus – sėdynių šildymą, vairo šildymą ir net radiją bei ekranus – galima sutaupyti kelis šimtus vatų energijos, o tai reiškia papildomą kilometrą ar du, kai akumuliatoriaus įkrovos lygis yra kritiškai žemas.
Važiavimo greitis daro didžiulę įtaką elektromobilių energijos suvartojimui. Važiuodamas 130 km/val. greičiu, automobilis sunaudoja beveik dvigubai daugiau energijos nei važiuodamas 80 km/val. greičiu, o skirtumas tarp važiavimo 100 km/val. ir 50 km/val. greičiu gali reikšti 40–50 procentų didesnį nuvažiuojamą atstumą.
Visiško baterijų išsikrovimo pasekmės
Visiškas ličio jonų akumuliatorių išsikrovimas gali sukelti negrįžtamą žalą arba gerokai sutrumpinti jų tarnavimo laiką. Kai kurie elementai gali negrįžtamai sugesti, sumažindami viso akumuliatoriaus talpą 5–10 procentų. Kraštutiniais atvejais, ypač jei automobilis kelias dienas paliekamas su visiškai išsikrovusiu akumuliatoriumi, gali tekti pakeisti visą modulį.
Teoriškai elektromobilį galima įkrauti avariniu būdu naudojant nešiojamą išorinę bateriją arba kitą elektromobilį su V2L (Vehicle to Load) funkcija. Tačiau energijos perkėlimui iš kito elektromobilio reikalingas specialus laidas ir suderinamos sistemos, o pats procesas trunka 30–60 minučių, kad būtų pasiektas 5–10 kilometrų atstumas.