Inžinerijos šedevras! Galingiausias pasaulyje variklis – pietų lėkštės dydžio. Serijinė gamyba gali prasidėti rytoj  ()

Varikliui gaminti nereikia sudėtingų ar brangių medžiagų.



© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Elektros variklis, kurio dydis prilygsta pietų lėkštei, sveria mažiau nei įprasti sporto salėje naudojami hanteliai. Nepaisant to, jis gali išvystyti įspūdingą galią – net 1020 arklių galių.

Aukštų pasiekimų pasaulis dažnai yra kova dėl kiekvieno kilogramo. Puikus pavyzdys – „Ferrari 12 Cilindri“: šis kupė varomas 6,5 litro V12 varikliu, kuris išvysto 830 AG, tačiau sveria apie 260 kg. Degalus naudojančių automobilių pasaulyje galia dažnai reiškia ir masę. Elektrifikacija čia tampa tikru žaidimo keitikliu, pasiūlančiu naują požiūrį į galios ir svorio santykį.

„Yasa“ sukurtas elektros diskinis variklis puikiai iliustruoja šią technologinę revoliuciją. Jo skersmuo prilygsta pietų lėkštei, o masė siekia vos 12,7 kg. Nepaisant kompaktiškumo, variklis gali išvystyti net 1020 AG – tai reiškia daugiau nei 80 AG iš kiekvieno kilogramo. Tokie rezultatai išties stulbina: „Ferrari 12 Cilindri“ iš kiekvieno kilogramo generuoja vos 3,2 AG, o iki šiol tokios galios nebuvo pasiekiamos net kai kuriems elektra varomiems automobiliams. „Tesla Model S Plaid“ pasiekia 1020 AG, tačiau tam reikia net trijų agregatų.

[EU+Kuponai] Šildytuvai, apie kuriuos dar negirdėjai: išgelbės nuo šalčio kemperyje, namelyje ar sunkvežimyje. Paskutiniai vienetai
6197 5

Mažiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėnesių garantija

Išsamiau

Diskinis „Yasa“ variklis ne tik sumažintų automobilio masę, bet ir puikiai tiktų motociklams bei hibridiniams varikliams. Maksimali variklio galia siekia 1020 AG, o nuolatiniame režime – 476–544 AG, kas vis tiek yra puikus rezultatas. Lengvesnis automobilis galėtų turėti didesnę bateriją arba tiesiog būti mobilesnis.

 

Technologijos privalumai nesibaigia. Varikliui gaminti nereikia sudėtingų ar brangių medžiagų, todėl serijinė gamyba galėtų prasidėti jau rytoj, be didelių tiekimo grandinės pasiruošimų.

Problema tik viena: šiuo metu variklis būtų brangus, nes jo kaina turėtų apimti technologijos kūrimo išlaidas. Todėl dabar jis labiausiai tinka sportiniams automobiliams, kurių pardavėjai lengvai paslėptų papildomas išlaidas automobilio kainoje. Populiariuose automobiliuose ši technologija gali atsirasti tik per artimiausią dešimtmetį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(6)
(1)
(5)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: