Vokietija meta iššūkį Azijos energetikos gigantams. Šalia Leipcigo pradėjo gaminti kažką ypatingo (Video)  ()

Techninės charakteristikos įspūdingos: modulių galia siekia nuo 95 iki daugiau kaip 500 vatų, o jų masė – vos 2,9 kg vienam kvadratiniam metrui, todėl tai yra vieni lengviausių sprendimų savo klasėje.



© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Europa jau daugelį metų stebi, kaip Azijos gamintojai nuosekliai užima vis daugiau saulės technologijų rinkos segmentų. Tačiau netoli Vokietijos miesto Leipcigo iškilo objektas, galintis pakeisti šią tendenciją – bent jau vienoje strategiškai svarbioje nišoje.

„Opes Solar Mobility“ oficialiai pradėjo gaminti lanksčius fotovoltinius modulius, sukurtus specialiai integruoti į įvairių tipų transporto priemones. Tai pirmasis Europoje gamyklinis padalinys, besispecializuojantis VIPV technologijoje – fotovoltikoje, integruotoje į transporto priemones. Vietos pasirinkimas nebuvo atsitiktinis. Sprendimą palengvino netoliese esantys Fraunhofer CSP ir Fraunhofer ISE tyrimų institutai, su kuriais bendradarbiauta kuriant technologiją, taip pat logistinių tinklų prieinamumas ir artumas Europos transporto priemonių gamintojams.

Vokietijoje įkurta specialių saulės modulių gamykla sukurs 120 naujų darbo vietų

Iki šiol transporto priemonių fotovoltikos rinka buvo dominuojama Azijos tiekėjų, o dauguma sprendimų buvo eksperimentiniai. Naujoji 12 tūkst. kv. metrų gamykla Cvikau mieste siekia diegti masinei gamybai pritaikytą technologiją, aprūpindama moduliais komercinių transporto priemonių, kemperių, autobusų ir šaldytuvinių priekabų gamintojus. Investicija sukurs apie 120 naujų darbo vietų regione, kuris aktyviai remia žaliosios energetikos plėtrą.

[„Black Friday“ mega pasiūlymas] 200+ šalių! Viena geriausių eSIM paslaugų pasaulyje. Lietuvių „Saily“ + „NordVPN“ dovanų (Video)
3367

„Saily“ yra viena geriausių eSIM paslaugų pasaulyje, kuri suteikia gausa galimybių už ko gero geriausią kainą visoje rinkoje. Visame pasaulyje žinoma lietuvių kompanija mūsų skaitytojams turi specialių pasiūlymų.

Išsamiau

„Opes Solar“ technologijos pagrindas – patentuota matricinė architektūra, kurioje saulės elementai sujungti į tinklinę struktūrą. Toks sprendimas sumažina energijos nuostolius dalinio šešėliavimo atveju – problema, kuri įprastinėse panelėse reikšmingai mažina efektyvumą. Ši konstrukcija taip pat padidina atsparumą vibracijoms ir smūgiams, neišvengiamai lydintiems transporto priemonių eksploataciją.

Techninės charakteristikos įspūdingos: modulių galia siekia nuo 95 iki daugiau kaip 500 vatų, o jų masė – vos 2,9 kg vienam kvadratiniam metrui, todėl tai yra vieni lengviausių sprendimų savo klasėje. Kiekvienas papildomas kilogramas komercinėje transporto priemonėje gali lemti didesnes degalų sąnaudas arba mažesnį veikimo nuotolį.

 

Praktiškai technologija veikia skirtingai priklausomai nuo transporto priemonės tipo. Elektromobiliuose generuojama energija padidina nuvažiuojamą atstumą ir prailgina akumuliatorių tarnavimo laiką, taip sumažindama apsilankymų įkrovimo stotyse arba energijos suvartojimą kraunant namuose. Vidaus degimo variklius turinčiose transporto priemonėse šie moduliai taip pat naudingi: jie maitina įvairius elektros prietaisus, tokius kaip oro kondicionieriai, šaldytuvai priekabose ar borto sistemos, o tai savo ruožtu mažina degalų sąnaudas.

Reikšmingas emisijų mažinimo potencialas transporte

Įmonė skaičiuoja, kad fotovoltikos integravimas į transporto priemones gali sumažinti anglies dioksido emisijas 10–15 procentų vienai transporto priemonei – priklausomai nuo jos naudojimo profilio. Iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti nedaug, tačiau milijonų transporto priemonių mastu skirtumas tampa reikšmingas. Ypač turint omenyje skaičiavimus, kad techninis fotovoltikos panaudojimo potencialas ES komerciniame transporte siekia 70 gigavatų. Tai prilygsta maždaug 6 milijonų sunkvežimių ir 30 milijonų furgonų galiai, todėl net dalinis šio potencialo išnaudojimas gali turėti juntamą poveikį emisijų mažinimui transporte.

 

„Opes Solar“ atstovai pabrėžia, kad gamyklos atidarymas reiškia perėjimą nuo tyrimų fazės prie pramoninio masto gamybos. Taigi Europa pagaliau kuria savo technologinę bazę segmente, kuris dar visai neseniai buvo laikomas nišiniu. Šiandien, kai elektromobilumas tampa standartu, o energijos kainos kyla, fotovoltika transporto priemonėse nebėra vien tik įdomybė. Ji tampa realiu atsaku į transporto sektoriaus poreikius, nors tikrasis jos poveikis sektoriaus transformacijai paaiškės tik ateityje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()