Tikri rūdžių kibirai. Automobilių reitingas. Geriau jų venkite ()
Bet kokią mechaninę problemą galima išspręsti didesne ar mažesne kaina.
© Public Domain Pictures | https://www.publicdomainpictures.net/en/view-image.php?image=57178&picture=old-rusty-car
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau jei automobilis smarkiai rūdija, jo dienos suskaičiuotos. Žinoma, galite jį laikinai sutvarkyti, bet surūdijusio automobilio išgelbėti nepavyks. Štai kodėl taip svarbu žinoti, kurie modeliai rūdija, o kurie ne.
Rūdys yra ne tik estetinė problema. Suvirinimo siūlių, šoninių sijų ir lonžeronų korozija daro didelę įtaką kėbulo standumui ir keleivių apsaugai avarijos atveju.
Švedijos automobilių žurnalas „Vi Bilägare“ šią temą nagrinėja jau daugiau nei 30 metų. Skandinavijoje, garsėjančioje šaltomis žiemomis, transporto priemonių apsaugos nuo korozijos tema yra ypač svarbi. 1989 m. redakcijos komanda pradėjo bendradarbiauti su Stokholme įsikūrusia bendrove „Rostskyddsmetoder“, kuri specializuojasi korozijos apsaugos technologijų tyrimuose.
Rezultatas – nepriklausomų redakcinių bandymų rezultatai. Nuo Skandinavijos bandymų pradžios švedai tokiu būdu sėkmingai išbandė daugiau nei 500 transporto priemonių.
Į „Vi Bilägare“ redakciją bandymams atvežti automobiliai taip pat perduodami „Rostskyddsmetoder“ mokslininkams. Jie daugiausia dėmesio skiria korozijos apsaugos kokybei tose vietose, į kurias joks automobilių žurnalistas nepažvelgtų. Endoskopu jie apžiūri dažų atplaišas ir visas kėbulo plokštes, ypatingą dėmesį skirdami uždariems profiliams.
|
Jie taip pat tikrina mastikų, drenažo sistemų, cheminių dangų kokybę ir konstrukcinių elementų „medžiagų savybes“.
Ekspertai vertina, ar drenažo angų išdėstymas užtikrina tinkamą vandens nutekėjimą ir ar gamyklos apsaugos priemonės tinkamai apsaugo konstrukcinius elementus.
Kalbant apie „medžiagos savybes“, jie taip pat gali numatyti jų ilgaamžiškumą. Pavyzdžiui, jie gali nustatyti, kiek laiko gamykloje užtepta mastika ar vaškai išliks „skysti“ ir kiek laiko užtruks, kol gamykloje užtepti konservantai įtrūks ir taps laidūs drėgmei.
Kurių gamintojų automobiliai yra linkę rūdyti?
Dabartinis gamintojų reitingo vidurkis yra 3,1 taško iš 5 galimų. Įdomu tai, kad „Volvo“ surinko mažiau nei vidutiniškai (3,0 taško). Kiti gamantojai – „Alfa Romeo“ (3,0 taško), „Kia“/„Hyundai“ (2,9 taško) ir „Peugeot“ bei „Opel“ (2,6 taško).
Pastaruoju metu „Mazda“ automobilių antikorozinės apsaugos lygis pastebimai pagerėjo, tačiau 2,3 vidurkiu vis dar nėra priežasčių didžiuotis.
Automobilių markės su geriausia apsauga nuo korozijos:
- Porsche – 5 taškai
- Jaguar – 4,7
- Nio – 4,5
- BMW – 4,1
- Audi – 4.0
- Mini – 4.0
- Mercedes – 3.9
- Renault – 3,7
- Volkswagen – 3.6
- Seat – 3,6
Automobilių markės su blogiausia apsauga nuo korozijos:
- Ford – 2,2
- Toyota – 2,2
- DS – 2,0
- Fiat – 2,0
- Hongqi – 2,0
- Lynk & Co – 2,0
- Mitsubishi – 2,0
- Range Rover – 2,0
- Subaru – 2,0
- Suzuki – 2,0
- Honda – 1,8
Antikorozinė apsauga senesniuose automobiliuose
Švedai taip pat pateikia senesnių modelių – net 15 ar 20 metų – analizės rezultatus.
Išsamesni rezultatai pateikiami toliau:
Alfa Romeo:
- 159 (2006) – 1 taškas
Citroën:
- C3 (2002–2003) – 2 taškai
- C4 Cactus (2014) – 2 taškai
- C4 Picasso/Grand Picasso (2008–2009) – 2 taškai
- DC3 (2010) – 2 taškai
Fiat:
- 500 (2008) – 2 taškai
- 500L (2013) – 2 taškai
- Bravo (2008) – 2 taškai
- Doblo (2003) – 1 taškas
- Grande Punto (2006) – 2 taškai
- Panda – 2 taškai
Honda:
- Accord (2002–2006) – 2 taškai
- Accord Tourer (2008) – 2 taškai
- Civic Hybrid (2005–2006) – 2 taškai
- Civic (2011–2012) – 2 taškai
- Civic Tourer (2013–2014) – 2 taškai
- CR-V (2002–2013) – 2 taškai
- Insight (2009) – 2 taškai
- Jazz (2001) – 2 taškai
Jeep:
- Cherokee (2012–2015) – 1 taškas
Lexus:
- IS (2005–2006) – 2 taškai
- IS (2013–2014) – 2 taškai
- NX 300h (2014–2015) – 2 taškai
Mazda:
- 2 (2007) – 2 taškai
- 3 (2008-2011) – 2 balai
- 3 (2003) – 2 taškai
- 5 (2005) – 2 taškai
- 6 (2002-2009) – 2 balai
- 6 universalas (2007–2011) – 2 taškai
- 6 universalas (2012–2015) – 2 taškai
Tęsinys kitame puslapyje: