Už šių markių logotipų slypi neįtikėtinos istorijos. Ar žinote jas visas? (FOTO) ()
© Dennis G. Jarvis, CC BY-SA 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Italy-0796_%285184404822%29.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Piestu pasistojęs arklys geltoname fone. „Ferrari“ ir jo nepaprasta istorija
Garsusis „Ferrari“ herbas, vaizduojantis piestu pasistojusį arklį geltoname fone, jau seniai laikomas vienu atpažįstamiausių ir ikoniškiausių simbolių automobilių pasaulyje. Daugeliui itališko prekės ženklo gerbėjų jis įkūnija aistrą, greitį ir eleganciją, kurie jau seniai siejami su „Ferrari“ automobiliais. Tačiau jo sukūrimo istorija yra lygiai taip pat žavi.
Which driver comes to mind when you see the Ferrari logo? 🤔 pic.twitter.com/UuZ11gtir8
— La Gazzetta Ferrari (@GazzettaFerrari) August 10, 2025
Logotipo ištakos siekia Pirmąjį pasaulinį karą ir yra siejamos su talentingu italų karo pilotu Francesco Baracca. Jo drąsa ore, ryžtas ir išskirtiniai įgūdžiai greitai pelnė jam nacionalinio didvyrio statusą, o pats Baracca, norėdamas išskirti savo lėktuvus, ant jų šonų nupiešė piestu pasistojusio arklio simbolį.
WW1 ace Francesco Baracca was the first to use the
— Ciro Nappi (@CiroNappi6) February 17, 2023
prancing horse on his SPAD plane, after his death in 18, his mother donated the emblem to Enzo Ferrari in 23, when he was an Alfa Romeo driver, and became the company logo. Today the Cavallino is used even from wings of 🇮🇹 A.F. pic.twitter.com/xXWJFYsh18
Po kelerių metų būsimasis legendinio prekės ženklo įkūrėjas Enzo Ferrari susitiko su tragiškai žuvusio piloto tėvais. Šis susitikimas jam paliko gilų įspūdį ir įkvėpė įtraukti arklį į savo logotipą. Siekdamas suteikti jam išskirtinį itališką identitetą ir susieti jį su prekės ženklo gimtine, „Ferrari“ simbolį perkėlė ant geltono fono – spalvos, atkartojančios dizainerio gimtojo miesto Modenos spalvas.
„Rolls-Royce“ ir ekstazės dvasia. Romantizmas ir tragedija viename
„Rolls-Royce“ atveju labiausiai atpažįstamas prekės ženklo simbolis yra ne pats logotipas, o garsioji „Spirit of Ecstasy“ figūrėlė. Jos sukūrimas susijęs su nepaprasta meilės istorija, kuri amžiams įsirėžė į britų gamintojo legendą.
Emily, vadinama „skraidančia ledi“, pirmą kartą pasirodė ant „Rolls-Royce“ automobilio variklio dangčio daugiau nei prieš šimtą metų. Šios elegantiškos ir dinamiškos figūros modelis buvo Eleanor Thornton – sekretorė, meilužė ir, svarbiausia, didelė lordo Montagu, vieno įtakingiausių prekės ženklo klientų, mylimoji. Iš pradžių figūrėlė buvo sumanyta kaip vienkartinė puošmena lordo užsakytam modeliui, tačiau likimas lėmė, kad ji taps nepalyginamai didesnės reikšmės simboliu.
Rolls Royce Logo. pic.twitter.com/2g2SkJDnZZ
— M.S.O⭐⭐⭐⭐⭐ (@SinanOymak) February 9, 2025
Tragiškas šios istorijos pobūdis suteikė figūrėlei nesenstantį matmenį. Eleonor žuvo 1915 m. prie Kretos krantų, kai keleivinį laivą „Persia“ nuskandino vokiečių povandeninis laivas. Pagerbdama sekretorės atminimą ir jos santykius su lordu Montagu, „Rolls-Royce“ nusprendė pristatyti „Ekstazės dvasios“ figūrėlę kaip nuolatinį prekės ženklo simbolį, kuris vis dar puošia prabangiausių pasaulio automobilių variklio dangčius.
