Artėja ultra sparčių komercinių skrydžių era (Video)  (4)

„India Force“ bendrasavininkis, danų milijardierius Michielis Molas spalio mėnesį pristatė naują savo kompanijos sukurtą lėktuvą – erdvėlaivį „Lynx“, kuriuo Danijos skrydžių bendrovė KLM jau 2014-aisiais skraidins kosmoso turistus ir kuris po 10 metų, kaip prognozuojama, taps masine susisiekimo priemone Žemėje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tiesa, nei skristi į kosmosą, nei iš miesto į miestą šiuo lėktuvu nebus pigu. Pavyzdžiui, pirmiesiems kosmoso turistams bilietas kainuoja daugiau nei 200 tūkst. Lt, tačiau kelionė to verta: 37 bilietus jau įsigiję drąsuoliai savo kailiu išbandys, ką reiškia skristi daugiau nei 3500 km/h greičiu transporto priemone, galinčia pakilti į 61 km aukštį. Nors oficiali „kosmoso zona“ prasideda 100 km aukštyje, tačiau jau ir 61 km jaučiamas nesvarumas.

Priminsime, jog lėktuvas turės tik dvi vietas (piloto ir keleivio) bei galės kaip įprastas lėktuvas pakilti ir nusileisti iš aerodromo. Vienas iš skrydžio privalumų dar ir tai, jog sėdint šalia piloto bus galima realiai stebėti lėktuvo valdymo procesą.

Kaip toks skrydis atrodys realiai, kol kas pasakyti neįmanoma, tačiau animacijoje tai atrodo taip:

M. Molas aiškina, kad pradėjus masinę šio lėktuvo gamybą ir pritaikius reguliariems skrydžiams Žemėje bilietai pigs, tačiau kelionė iš Londono į Sidnėjų bent jau iš pradžių vis tiek atsieis apie 30 tūkst. Lt. Kita vertus, M. Molas neabejoja, kad net ir už tokią kainą atsiras norinčiųjų į Sidnėjų nuskristi ne per 24-ias, o per pusantros valandos. „Įsivaizduokite, kad per dvi valandas iš esmės galite nuskristi į bet kurį pasaulio miestą, o tai nekainuoja daug brangiau, nei kainavo pirmieji bilietai dabar įprastais lėktuvais“, – skaičiuoja milijardierius.

Beje, „Lynx“ turės ir konkurentų. Jau praėjusį birželį paskelbta, kad šiuo metu kuriamas keleiviams skraidinti skirtas lėktuvas „Hypermach SonicStar“, galintis skristi 4300 km/h greičiu ir beveik 20 km aukštyje.

Lėktuvo kūrėjas Richardas Luggas tikisi, kad masiškai keleiviai šia transporto priemone bus pradėti skraidinti po 10 metų. Beje, tam jis gavo netgi Didžiosios Britanijos vyriausybės finansavimą, tad planai per kelias valandas lėktuvu pasiekti ir tolimiausią pasaulio kampelį nėra utopija.

(2)
(0)
(1)

Komentarai (4)