Kuriama speciali HTML modifikacija švietimo tikslams? (0)
Kaip šiuo metu moksleiviai ir studentai ieško informacijos ar mokomosios medžiagos internete? Teisingai, per „Google“. Bet problema ta, kad net ir radus dominančią publikaciją, knygą ar straipsnį, sunku iš karto nuspręsti, ar jis tau tinkamas – ar atitinka tavo dabartinį išsilavinimą, amžiaus grupę, mokymosi poreikius ir t. t. Būtent šiai problemai išspręsti kuriama nauja semantinė kalba.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Projektas pavadinimu “Learning Resource Metadata Initiative” (LRMI) jau yra pažengęs daugiau negu teoriniam lygmenyje – jau yra paruošta specifikacija naujajai kalbai, ir netgi įkelta į Schema.org duomenų bazę – o tai yra jau rimtas žingsnis, kadangi Schema.org yra bendras didžiausių paieškos sistemų projektas, skirtas apibrėžti įvairaus tipo skaitmeninį turinį.
Kalbant konkrečiau, naujosios taisyklės nustatyt, kokią papildomą informaciją galima bus nurodyti prie savo mokslinės medžiagos:
- Įgyjamos kompetencijos;
- Iš anksto reikalingos kompetencijos;
- Reikalavimai skaitovų amžiui;
- Laikas, skirtas kursui ar medžiagai įsisavinti;
- Interaktyvumo lygis;
- Kiti įvairūs smulkūs parametrai…
Tikrai sveikintina iniciatyva, bet kyla klausimas – kas ir kaip šiuos parametrus pildys. Jeigu su daugeliu duomenų jau susitvarko automatiniai “Google” ir kitų paieškos sistemų varikliai, sugebantys iš HTML kodo išpešti pakankamai struktūrizuotą informaciją, tai šiuo atveju be papildomų žymų HTML kode robotai beveik bejėgiai. Dėl to, jeigu naujasis standartas sulauks pritarimo ir atitinkamos sklaidos visuomenėje, tada patiems mokomosios medžiagos leidėjams teks pasistengti ir papildyti savo publikacijas papildomais parametrais. Tai, be abejo, bus tikrai nelengvas darbas, bet gal ir verta – produktai bus kokybiškesni, o galbūt ir paieškos sistemos tokius “pilnus” duomenis vertins labiau. Bet kol kas tai tik ateities spėlionės.
Kai kurių nuomone, toks standartas jau senokai turėjo egzistuoti, kol dar nebuvo internete tiek terabaitų įvairios mokomosios medžiagos – ją būtų buvę daug lengviau struktūrizuoti. Bet, kaip sakoma, geriau vėliau, negu niekada – galbūt šis naujasis projektas išjudins švietimo sistemą ir mūsų vaikai arba vaikų vaikai ieškos mokomosios medžiagos patogiau ir sistematiškiau.