„Firefox“ ir „Chrome“ virsta žaidimų platformomis (29)
Interneto puslapiai nuolat tobulėja, o su HTML5 technologijų „Canvas“, „WebGL“ ir kitų atsiradimu žaidimai naršyklėse tampa tikrove. Tačiau žaidimams reikalinga ne tik grafika – nors minėtųjų technologijų galimybės nuolat gerinamos, realių žaidimų vis dar mažai. Vis tik tokių žaidimų ateityje tik gausės, o mums įprastos interneto naršyklės taps savotiškomis žaidimų platformomis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pavyzdžiui, „Mozilla“ šiuo metu kuria grafinį internetinių žaidimų varikliuką, kurio pagrindą sudaro „WebGL“ ir daug kitų komponentų, tokie kaip vairalazdėms bei pelės kursoriui valdyti skirti programiniai įrankiai (API). Visa tai perspektyvoje programinės įrangos kūrėjams leis sukurti kokybišką aplinką, ir, kas svarbiausia, puikius žaidimuose naudojamus valdymo įrankius, kurie leistų, pavyzdžiui, automobilių simuliatoriuose ar pirmojo asmens šaudyklėse panaudoti daug tikslesnius įvesties metodus. Visa tai yra „Mozilla“ projekto „Paladin“ dalis, kuris skirtas internetinių žaidimų (taip pat ir „Firefox“ naršyklėje) platformai kurti.
Kompanija „Google“ taip pat neatsilieka ir, kai kur net lenkdama grafikus, juda į priekį minėtoje srityje. Pavyzdžiui, viename iš paskutinių „Chrome“ naršyklės testinių rinkinių atsirado galimybė slėpti pelės kursorių, esant pilno ekrano puslapio peržiūros režimui. Tai leis programinės įrangos kūrėjams sukurti, pavyzdžiui, įprastas pirmojo asmens šaudykles. Nors šis funkcionalumas dar gana ribotas, tačiau tai jau yra žingsnis į priekį.
Žinoma, tai yra tik ankstyvoji vystymosi stadija, bet „Chrome“ ir „Firefox“ šioje srityje yra bene toliausiai pažengusios naršyklės. Beje, naršyklė „Opera 12“ taip pat gaus „WebGL“ technologijos palaikymą, tačiau pastaroji versija yra tik „alfa“ bandymų stadijoje.
Ekspertų teigimu, naršyklių pritaikymas žaidimams vyksta gana greitai, taip kad galima manyti, jog jau 2012 metais žaidimai naršyklėse galės sudaryti rimtą konkurenciją dabartiniams įprastiems kompiuteriams žaidimams. Nors „WebGL“ dar teks užkariauti rinką, šiuo metu jau egzistuoja „Adobe Flash 11“ su aparatiniu trimatės (3D) grafikos paspartinimu. Apie „Flash“ technologijos galimybes jau ne kartą kalbėjo (ir netgi demonstravo) ir žaidimų industrijos dalyviai, kaip, pavyzdžiui, kompanija „Epic Games“.