Interneto guru: „YouTube“ (I dalis)  (6)

Aistra technologijoms pakeitė daugumos įpročius. Internetiniai video vaizdai ir rašytinis tekstas jau seniai konkuruoja tarpusavyje, o neretai vaizdas kaip informacijos šaltinį pakeičia tekstą. Šį kartą „Interneto guru“ rubrikoje apžvelgsime didžiausią pasaulyje video medžiagos talpinimo ir dalinimosi interneto portalą „YouTube“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šis portalas yra trečioje vietoje tarp populiariausių interneto svetainių. Kaip juo naudotis ir paruošti vaizdo medžiagą „YouTube“ svetainei, „Pinigų kartos“ komanda konsultavosi su Mariumi Rimkaičiu, reklamos agentūros „Box“ projektų direktoriumi. Taigi, nuo ko pradėti: - Registracija. Pirmiausia reikės užsiregistruoti „YouTube“. Galite tai padaryti ir su savo „Google“ pašto prisijungimo duomenimis („YouTube“ priklauso „Google“). Prisijungus, „YouTube“ automatiškai sukuria jūsų asmeninį „kanalą“ (channel) tuo vardu, kuriuo prisijungėte. - Pavadinimas. Kurdami filmuko pavadinimą, jame naudokite tuos raktinius žodžius, kurie padėtų lengviau „rasti“ jūsų video: įmonės pavadinimą, produkto pavadinimą ir rūšį. - Žymos. Atkreipkite dėmesį į žymas, angliškai „tag“ – tai raktiniai žodžiai, kurie padeda paieškoje. Įveskite kuo daugiau žymų, bet jos turi būti tikslios ir atitinkančios video turinį.

- Įkėlimas. Įkėlus video, jis iš karto pasirodo “YouTube” kanale. Juo jau galite dalintis su draugais, darbuotojais, partneriais, klientais. Norint jį įdėti į savo interneto puslapį ar tinklaraštį, tereikia nukopijuoti įskiepio kodą (embed). Taip pat galima iš karto dalintis video “Facebook” tinkle arba įmonės puslapyje.

- Įsidėmėtina. Pats svarbiausias dalykas keliant video medžiagą į “YouTube” ir į internetą apskritai: atsiminkite, kad vartotojai valdo kanalą, todėl filmuką gali išjungti iš karto, jei tik pasirodys neįdomus ar nuobodus. Du patarimai: Taupykite vartotojo laiką – kuo video trumpesnis, tuo geriau; Būkite kiek įmanoma įdomūs.

- Kokybė. Stenkitės įkelti techniškai kokybiškus filmukus, geriausia HD (High Definition) rezoliucijos filmukus. Juos maloniau žiūrėti, o ir “YouTube” tokius geriau reitinguoja. Kai kurie išmanieji telefonai filmuoja iš karto HD formatu, todėl sukti galvos, ką naudoti, nebereikia. Beje, jei keliate įmonės video, pagalbos paruošti filmuką specialiai “YouTube” jau reikėtų prašyti profesionalių montuotojų. Visus reikalavimai labai išsamiai ir aiškiai nurodyti štai čia.

- Privatumas. „YouTube“ galima mėgautis ir privačiame žmonių rate, tarkim tik su draugais ar darbuotojais. Tereikia pažymėti vieną iš trijų privatumo savybių įkeliant video: Viešas (Public) – video bus matomas viešai; Neskelbiamas (Unlisted) – video bus matomas tik tiems žmonėms, kurie turės konkrečią nuorodą, jei jūs ją kažkam nusiųsite; Privatus (Private) – video matys tik tie žmonės, kuriems jūs nusiųsite nuorodą. Toliau ja dalintis kiti negalės.

– Reitingas. Įkeliant video, svarbu išsamiai ir tinkamai užpildyti video aprašą – tai gerokai padidins jūsų filmuko reitingą „Google“. Tarkime, jei „Google“ surinksite „kaip išsikepti picą“, pamatysite, kad pirmiausia į akis krenta siūloma „YouTube“ nuoroda. Tinkamai paruošus ir tinkamai įkėlus į „YouTube“ savo „receptą“, šalia paieškos rezultatų galėsite rasti ir savo video.

Ateinančią savaitę „Interneto guru: YouTube (II dalis)“ apie tai, kaip „YouTube“ galimybes panaudoti profesionaliai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Pinigų karta
Pinigų karta
(1)
(1)
(0)

Komentarai (6)

Susijusios žymos: