„Mezon“ reklamos su asilu, beždžione ir višta pažeidė Reklamos etikos kodeksą  (34)

Lietuvos reklamos biuras (LRB) praneša, jog mobiliojo interneto „Mezon“ reklama, kurioje vartotojai lyginami su asilu, beždžione ir višta, Arbitražo komisijos sprendimu pažeidė Lietuvos reklamos etikos kodeksą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lapkričio mėnesį LRB sulaukė keturių vartotojų skundų, prašančių išnagrinėti mobiliojo interneto „Mezon“ reklamas, kuriose teigiama: „Tik asilas atsisakytų tokio pasiūlymo!“, „Tik beždžionė atsisakytų tokio pasiūlymo!“ ir „Tik višta atsisakytų tokio pasiūlymo!“.

LRB Arbitražo komisija nusprendė, kad AB „Lietuvos radijo ir televizijos centro“ (LRTC) mobiliojo interneto „Mezon“ reklama pažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso bendruosius principus ir 1 straipsnį „Padorumas“, rašoma pranešime spaudai.

Arbitražo komisijos pirmininkas Saulius Tiškevičius teigia, kad reklamoje panaudoti teiginiai sudaro įspūdį, jog atsisakius „tokio pasiūlymo“ asmuo gali būti laikomas beždžione, asilu ar višta. „Reklamos yra neetiškos ir vienareikšmiškai žeminančios ir žeidžiančios žmogaus orumą. Panašu, kad reklamos kūrėjai, bijodami įžeisti moteris ir vyrus, pasirinko gyvūnus, simbolizuojančius moteriškąją lytį ir vyriškąją lytį, tačiau nepagalvojo, kad nesvarbu, kokia lytis, reklama žemina žmogų apskritai“, – teigia S.Tiškevičius.

Lietuvių kalbos žodyne teigiama, jog perkeltine prasme asilu vadinamas kvailas žmogus, višta – prastos išvaizdos, neišmananti, žiopla, nevykėlė, silpna moteris ar užuomarša, o beždžione perkeltine prasme vadinamas žmogus, pamėgdžiojantis kitus ir mėgstantis maivytis. „Vartotojai savo skunduose vieningai teigė, kad lyginami su gyvūnais jautėsi įžeisti“, – teigia S.Tiškevičius.

LRB Arbitražo komisija rekomenduoja LRTC nutraukti neetiškų „Mezon“ reklamų sklaidą. Tuo tarpu LRTC nuo komentarų susilaiko. „Telecentras nėra Lietuvos reklamos asociacijos „Reklamos biuras“ narys ir nekomentuoja šios asociacijos vidinių principų ir nuomonės“, – teigė LRTC Komunikacijos vadovė Gintarė Rimkuvienė. Beje, palyginimais su gyvūnais reklamuota akcija baigėsi vakar.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (34)