Kolorado universiteto (JAV) inžinierius Rajanas Starkėjus (Ryan Starkey) projektuoja skraidantį aparatą, kuris, jo teigimu, bus greičiausias ir degalų aspektu taupiausias savo klasės orlaivis. Susipažinkite su mįslinguoju „GoJett“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Bepilotis lėktuvas bus varomas naujo tipo reaktyviniu varikliu „L-FX00“, kuris kol kas taip pat projektuojamas. R. Starkėjaus tvirtinimu, toks variklis yra dvigubai ekonomiškesnis už kitus tokio pat dydžio reaktyvinius variklius. Maža to, iki pirmojo skrydžio konstruktorius orlaivio apetitą degalams ketina sumažinti dar dvigubai.
„GoJett“ prototipas pradėtas konstruoti prieš keletą dienų, kovo viduryje. Jis svers vos 50 kg, bus 1,5 m pločio ir 1,8 m ilgio. Reaktyviniai varikliai šiam kompaktiškam bepiločių orlaivių klasės atstovui leis pasiekti 1,4 macho greitį. Kad ir kokį maksimalų greitį „GoJett“ bepasiektų, R. Starkėjus tikina, jog tai bus tokios svorio kategorijos bepiločių orlaivių pasaulio rekordas.
Preliminari vieno tokio orlaivio vertė – nuo 50 iki 100 tūkst. JAV dolerių.
Aiškėja kai kurie naujo tipo reaktyvinio variklio „L-FX00“ techniniai ypatumai. Be to, jog jis bus gerokai lengvesnis ir taupesnis už analogus, varikliui nereikės tepimo, tad sumažės techninio aptarnavimo darbų apimtys. Neatmetama galimybė, jog „GoJett“ technologijos gali būti panaudotos sparnuotųjų raketų gamyboje.
R. Starkėjus bepiločio lėktuvo variklį ir korpusą kuria padedamas Kolorado universiteto studentų kolektyvo. Lėktuvo prototipo bandymieji skrydžiai numatomi dar šiemet. Orlaivio konstruktorius tiki, jog jo „kūdikis“ galėtų būti siunčiamas rinkti duomenų į audrų epicentrus, naudojamas žemo triukšmo lygio viršgarsinio transporto testuose ir, žinoma, karinėje žvalgyboje. Projektu domisi JAV karinės pajėgos, DARPA, NASA.