Kada nafta praras savo žvilgesį

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Zergas 2012-06-05 15:55
pasakele kvailiukams.jau praeita maksimalaus naftos isgavimo riba,pasaulis jau niekada(prie dabartiniu technologiju) neisgaus tiek naftos kiek anksciau.yra labai paprastas rodiklis EROI,pries simta metu naftai jis buvo virs 100,kas reiskia kad su 1 kw energijos tada buvo isgaunama 100 kw ekvivalentas naftos.dabar sis rodiklis sparciai arteja link 1,kas reiskia kad prie jokiu kainu isgauti nafta neapsimokes.
Acme 2012-06-05 16:55
Sigitas.lk 2012-06-05 17:07
mano nuomone, jei baterijose kiltu perversmas, ir jos patobuletu, ir atpigtu, tai kokiu 50% miesto gyventoju iskeistu VDV masinas i elektromobilius. Arba bent jau ju butu parduodama zenkliai daugiau.
Shinigami 2012-06-05 17:07
1) Nafta netik automobilių kurui naudojama. 2) Trečio pasaulio šalys ne įpirks elektromobilių, nes jie bus nauji ir brangus. Kaip ir dabar ne įperka naujų ne elektrinių automobilių. O naudoja naudotus ir daužtus. 3) Sumažėjus kuro paklausai atsiras naujų sričių kur bus galima naudoti naftą. Nors ir padarys įtaką elektromobiliai, bet ne tokia ryškia kaip kas norėtu.
Creatium 2012-06-05 17:31
Nereikia pamiršti ir savaime važiuojančių automobilių tobulėjimo. Kas žino kada bus pristatytas automobilis, skirtas masiniam naudojimui, kuris gali važiuoti pats (nereikia vairuoti). O tas dalykas dar labiau sumažins kuro poreikį (tolygus važiavimas - kuro ekonomija).
Acme 2012-06-05 18:00
(Ne)žinau kodėl nenaudoja elektromibilių, nes jų naudingumo koeficientas >80% gali pasiekti ir 95%, kai benzininių 25-30%, o dyzelinių 40%. Greičiausiai dėl to, kad nėra sukurta pakankamai talpių ir pigių baterijų, kurių energijos tankis butų panašus į benzino ar dyzelinio, kuro, gal viskas pasikeis, kai bus sukurtos baterijos, kurių energijos tankis yra panašus į benzino ir sugebės jas pagaminti pigiai.
technologas 2012-06-05 18:49
Matosi, kad pasaulinis naftos eksportas jau smunka, jei atmetus Kiniją ir Indiją, per 4 metus sugebėjo nusmukti ~5 mln. barelių per dieną. Tokiais tempais vyniojant, apie 2030 nafta apskritai bus egzotika ir spėju brangi, nes daug kur naudojama (elementarus pasiūlos - paklausos dėsnis).
EdvasP 2012-06-05 20:53
Ir dėl šito abejoju. Kas dabar naujose technologijose bando pritaikyti nafta? Na gal kažkas kažkur ir bando, bet kai jos kainos smarkiai kyla ir nuolat, tai neįsivaizduoju kas norėtų prie jos prisirišti... Visi užsikrėtę ekologiškumu šiais laikais.
lape 2012-06-05 21:33
Iš esmės tai niekam nerūpi ta tarša, svarbu kuo daugiau parduoti.
Analog 2012-06-05 21:40
Esminė naftos suvartojimą lemianti problema yra automobilių važiavimo netolygumas
Mr. Dzin 2012-06-05 21:46
tarsa plati tema. svarbu ne tik KIEK bet ir KUR terši. Tarša mieste žmogui yra daug kenksmingesnė nei provincijoje (plius el. gamyklose galima taršą labiau kontroliuoti ) BET: savo naiviom mintim maniau kad gamintojai perkelia gamyba i kinija, del pigesnes darbo jegos ir vietiniu istekliu.... bet "Kinijos automobilių parkas yra tik ⅕ JAV" taigi jie perkelia gamyba arciau vartotojo...
punktyras 2012-06-05 21:48
Esminė naftos suvartojimą lemianti problema yra automobilių važiavimas. Bet ir keliolika procentų sumažėjęs kuro poreikis - žingsnis tinkama kryptimi.
vyckas 2012-06-05 22:14
Pala pala o tai kuras degalinėse iš kur atsiranda? Labai čia įdomiai NK skaičiuoji.
Analog 2012-06-05 22:28
Turbūt, ponas, turite statistiką kažkokią tais, kad taip drąsiai teigiat, jog visas transporto priemones paliepus valdyti kompui, kuro suvartojimas sumažėtų net keliolika procentų. Manau 1-2% būtų realesnis skaičius.
punktyras 2012-06-05 22:40
Su šiuo teorinių ir praktinių bagažu metas pažiūrėti, kiek vairuotojas gali sutaupyti. „Volvo Trucks“ tyrimai rodo, kad Vakarų Europos vairuotojai, išklausę šį kursą, degalų sąnaudas sumažina 5-10 proc. Praktika Lietuvoje rodo, kad ekonomija kartais gali siekti net ir 15 proc.
Creatium 2012-06-05 22:43
Agresyvus vairavimas (stabdant - greitinant - stabdant - greitinant) kuro sunaudojimą gali padidint iki 40%. Žinoma, visi taip nevairuoja, tačiau tarkim tame pačiame mieste galima tikrai efektyvesnį važiavimą pasiekti tuomet, jeigu visas eismas būtų valdomas centralizuotai arba atskirai kiekvieną mašiną (kompiuteriu, išanalizuojant eismo situaciją priekyje, gale, šonines gatves ir pan.). Vien kiek galima būtų pasiekti (tiek trumpinant kelionės laiką, tiek mažinant kuro sąnaudas) jeigu būtų absoliučiai visais atvejais parenkamas pats greičiausias ir trumpiausias maršrutas. Pripažinkime, kad kartais patys nuolatos važiuojam savo pamėgtais maršrutais, didžiosiomis gatvėmis, nors galbūt šalutinėmis būtų žymiai trumpesnis kelias. http://eartheasy.com/move_fuel_efficient_driving.html
sigun 2012-06-05 22:51
Hmm, mažėjantis eksportas ne mažėjančios paklausos rezultatas? Ir tai būtų kaip tik teigiamas ženklas. Beje, JAV ir kitur Vakarų Europoje analitikai visai nekreipia dėmesio, kad važiuoti galima ne vien benzinu ir dyzeliu, bet ir dujomis. O jų atsargos dar kur kas didesnės. Kas nors domėjotės, iš kur tokia vakariečių nemeilė dujoms?
Analog 2012-06-05 22:51
Visa tai atlikti gali ir žmogus, tam visai nereikalingas nuotolinis automobilio valdymas. Ir šiaip, noriu - važiuoju agresyviai, noriu - taupau.
Analog 2012-06-05 22:59
Kokia dar nemeilė? Kaip tik nemačiau dar japono su gamykline dujų įranga, o štai ir mersai ir škodos tokias turi.
Creatium 2012-06-05 23:01
Bet automobilis, važiuojantis savaime, o dar jeigu apjungtas į bendrą tinklą, žino kur kokie kamščiai, kur kelio darbai, kur kažkokie kitokie apribojimai, gali parinkti tinkamiausią maršrutą. Galų gale jeigu kada nors absoliučiai visi automobiliai būtų vairuojami vien sistemos bendros, tai net nereikėtų sankryžų (užtektų per kelią ar po juo nutiesti pėstiesiems takus), automobiliai galėtų važiuoti nesustodami ir nesusitrenkdami tarpusavyje Tikslumas ir žinios (gautos stebint visą situaciją eisme) yra gerokai didesnės pas kompiuterį, negu pas vairuotoją.