„Google“ ir „Bing“ rekomenduoja žengti žingsnį link prisitaikančio dizaino (2)
Populiarėjant išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams, žmonės neretai šiuos įrenginius naudoja naršymui internete, tad kuo toliau, tuo labiau jaučiamas poreikis interneto svetainių turinį pritaikyti mažiems ekranams.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iki šiol optimizavimo paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization, trump. SEO) specialistai nesutaria kas geriau, kurti atskirą, mobiliąją svetainės versiją, ar verčiau iš karto daryti prisitaikantį dizainą (angl. responsive web design), kurio pagalba ta pati svetainė atvaizduojama skirtingai priklausomai nuo įrenginio ekrano dydžio. Paieškos gigantai „Google“ ir „Bing" nusprendė šiuo klausimu išsakyti savo nuomones ir pateikti rekomendacijas.
Pernai vasarį „Google“ išleido oficialias svetainių pritaikymo mobiliesiems įrenginiams rekomendacijas, kuriose neaptariamos kokios nors problemos dėl dubliuojamo turinio ar svetainės adresų ir paliekama pačiam svetainės kūrėjui nuspręsti, ką pasirinkti. Šių metų gruodį ketinama atnaujinti mobilųjį bot‘ą, kuris tyrinės svetaines kaip išmanusis telefonas, bet kol kas atrodo, kad Google labiau mėgsta įprastines, o ne mobiliąsias svetaines. Kol nėra jokių naujų oficialių rekomendacijų, viskas priklauso nuo svetainės kūrėjo, tačiau „Google Webmaster Trends" analitikas Johnas Muelleris užsimena, kad jiems vis dėlto priimtinesnis vieno interneto adreso sprendimas su prisitaikančiu svetainės dizainu.
Bing
„Bing“ laikosi griežtesnės pozicijos ir savo tinklaraštyje aiškiai palaiko prisitaikančio interneto dizaino pusę ir vardija jo privalumus. Duanne‘as Forresteris pamini, kad turinio nukreipimas kitur mobiliesiems įrenginiams nėra tas sprendimas, kurį „Bing“ rekomenduoja geriausiems SEO optimizacijos rezultatams pasiekti. Pasak „Bing", geriau kurti vieną, prisitaikančio dizaino svetainę, o ne dvi, pritaikytas skirtingoms platformoms, nes išlaikyti vieną svetainę žymiai pigiau, paprasčiau ir užima dvigubai mažiau laiko ją atnaujinti.
Nors šiuo metu SEO rezultatai nepriklauso nuo mobiliosios ir įprastinės svetainės versijų atskyrimo ar apjungimo, bet panašu, jog netolimoje ateityje gali priklausyti, juk ne veltui didžiausios paieškos kompanijos ima apie tai kalbėti. Kokia jūsų nuomonė apie prisitaikantį interneto svetainių dizainą ir ar verta jį kurti?