Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2012-07-19 15:22
Pagaliau susiprotejo, kad reikia informuoti visuomene ka daro, o ne tik daryti. Tik jei informacijos pateikimas, tai ta pati excel'io lentele - tai tegul nesivargina. Tegul pateikia normalia informacija, o ne kad neva pasiskolins uz 6% ir staiga projektas tampa pelningas, kai vyriausybe skolinasi uz 7%
Uniklas 2012-07-19 15:56
Nors vienas procentas tau skamba gana nereikšmingai, tačiau realiai tai yra didžiulės pinigų sumos.
immortallt 2012-07-19 16:25
Uniklai, nesupratai manes arba blogai issireiskiau, vienas procentas nuo tokios sumos ant minimum 20 metu reiskia LABAI daug. 1% per 20 metu yra iki 22% nuo pradinės sumos (priklausomai nuo grazinimo grafiku)
Acme 2012-07-19 17:08
Demokratija kaip šis referndumas yra netinkama, kai priimami svarbūs techniniai sprendimai, kuriems priimti reikia specialaus išsilavinimo.
Ką apie atominę elektrinę gali pasakyti 80-etės močiutės, filologai ir pan.? Atsakymas nieko, ir jie balsuos taip kaip jiems "praplaus" smegenis aplinka ir žiniasklaida. Klausimas kiek yra apie atominę energetiką ir ekonomiką nusimanačių žmonių, o ne "paskliaujančių" savo emocijomis, nuojauta ir ką kiti pasakė?
Kai pas mane buvo atėjusi parašų rinkėją, dėl referendumo, aš pasakiau, kad nepasirašysiu, ji man pasakė, kad mokėsiu už elektrą brangiau. Tada aš jos paklausiau, tai kiek kainuos atominės elektrinės kWh, ji man nesugebėjo atsakyti. Tai tik dar kartą man parodė, kad žmonės, nesupranta kas ta atominė energetika ir ekonomika, remiasi savo nuojauta, emocijomis ir kas ką pasake, nors tas ir buvo nepatikimas šaltinis.
Padariau išvadą, kad tik neišsilavinę ar emocionaliai nusitekę žmonės, gali prieštarauti atominei energetikai. Gaila, bet tokių visuomenėje yra dauguma, dar kitaip vadimoji pilkoji masė. Referendumas būtų gerai, kai visa visuomenė būtų išsilavinusi, bet kai taip būtų, tai referendumo nereikėtų.
Demokratiją yra neefektyvus metodas priimti sprendimus. Kaip kažkas pasakė demokratija yra 51% primetama tironija 49%. Ir kokia dalis išrinktų politikų nusimano apie technines problemas su kuriomis susiduriama visuomenėje, nes visos problemos, socialinės ar kokios nors kitos, yra techninės. Pritaikę tinkamai technologiją galime jas išspręsti.
Geriausias metodas priimti geriausius sprendimus, kurie būtų naudingi visai visuomenei, o ne mažai jos daliai, kurį žmonija išrado iki šiol yra . Todėl socialines problemas reikia spręsti naudojant šį metodą, o ne politikų nuojautas ar nuomones, kurios yra įtakojamos financinių sistemų kaip lobizmas ir pan.
Shinigami 2012-07-19 17:23
Acme nebučiau pats geriau pasakęs.
Gali kišti jie kiek nori tos informacijos, bet jei jos nei vieno sakinio dauguma nesuprantam, nes supratimui reikia specifinio išsilavinimo - tai jokios naudos
Vienas sako super gerai, kitas sako šudas. O visi kiti renkasi kurio kalba jiems labiau patiko ir sako, kad jo argumentai buvo moksliniai ir paremti faktais, o kito ne. Ir nesvarbu kuri pusė, jos abi vienodai šneka. Nes realiai nieko nesuprato.
Ir čia niekaip visuomenės ne išlavinsi, nes tokių sprendimų yra begalė ir įvairiose srityse. O visos informacijos apie viska kuria dabar turi žmonija niekas nesugebės išmokti. Todėl kiekvienas realiai gali spręsti problemas tik pagal savo išsilavinimą.
immortallt 2012-07-19 17:39
Acme, matai, matau viena gera argumenta, turkams atomine gamina uz 32-33ct/kwh O siaip sis referendumas realiai nieko nelemia. Kitas dalykas, be sansu, kad referendumas ivyktu.
azotas 2012-07-19 18:04
Del manes nera problemu tegul stato ta atomine jaigu taip reikalinga tiktais nekelia man pasitikejimo jie. Jaigu net pats Euro Parlamentas piktinasi senos atomines elektrines uzdarimu tai ka dar kalbet ? Lietuviai jau panaudojo milijarda euru senos elektrines uzdarimui, bet ja galima ijungt nors ir sendien tai kur progresas ?
Nieks gal ir nesigincitu del tos elektrines reikalingumo, bet daugeliui baisu, kad pinigai gali but panaudoti ne pagal paskirti, manau nei vienas to nenoretumem,o baisiausia kad nebutu kaip su kokiais valdovu rumais kur kekvienais metais reikia skirt po kelis milijonus jai ne ta tai ka nors kitka pataisyt.Gerai, kad jus tokie pasitikintis savo seimo nariais.
Indigo89 2012-07-19 18:10
Informacija apie pati projekta suteiks, bet nebus jokios informacijos kiek tai kainuos paprastam zmogui padidintu mokesciu ir pabrangusios elektros saskaita. As labiau noreciau pirkt elektra is kaimynu, butu daug pigiau. Bet vietiniai politikai uzuodzia didelius pinigus tai is visi balsuoja us atomines statybas, zino kad prisiples is zmoniu eilini syki pinigu kruvas. Cia jau nereikia net sneket apie tai kad statant atomines kaina pakils pora kartu nes nezinia kur dings pinigai. Kad statys japonai tai biski prideda pasitikejimo, bet vistiek lietuviai ras budu kaip pavogt.
Arns 2012-07-19 22:36
Acme, manai šis seimas, su Baukutėmis, Valinskienėm, niedinskais,Kernagiais ir pan yra labiau išprusęs negu eilinis žmogus? Per dieną, sesijos metu, svarstoma dešimtys projektų, manai ras laiko įsigilinti jie kas ir kaip? Vakar paer LTV gera pokalbių laida buvo, Razma iki pažaliavimo rėkė rėkė ir rėkė už AE, bet užteko Vagnoriui paklausti, tai kiek gi bent tas reaktorius kainuos, tai iš karto atsirado išsireiškimas "kas gi skaitys tą projektą?" nesugebėjo net apibendrintai apie tą projektą pasakyti kas ir kaip. Net Butkevičius žinojo daugiau, kuo gi nepatenkinti latviai ir estai,kad jų valdžios atstovai skundžiasi negauną reikiamos info. Kai už tą atsakingas vienas atstovų Razma nieko nežino. Jau nekalbant apie tai, kad dėl šito viso reikalo nė karto į eterį nepavyko žurnalistams prisikviesti ko nors iš energetikos ministerijos... Taip kad čia didelė afera, nešama konservatorių, su argumentu "kas ne su mumis, tas rusai"...
qriuqriu 2012-07-20 00:10
Acme giliai klysti, cia klausimas ne techninis o socialinis, ar tokia suma pinigu, kuria skirsim AE statybai bus geriausias budas panaudot pilieciu gerovei ir/ar energetiniam saugumui uztikrint...tai bobule gales paklaust o kiek musu anukeliu ten dirbs? kiek tu isleistu pinigeliu sugris?svaistytis tokiom sumom gali tik valstybe kurioj gelezine tvarka ir maza korupcija o pas mus...
kestutisz 2012-07-20 10:17
Tai kur yra tie žmonės su spec išsilavinimu? Tikrai ne seime/vyriausybej ir pan. Ir kaip tyčia kai prieinama prie argumentų, skeptikai duria į konkrečius faktus, o entuziastai mato tik nelabai konkrečią šviesią ateitį. Reikia tikėtis, kad ruošdamiesi tam referendumui visgi ir entuziastai turės surasti argumentų, ne tik "manome", "praktika rodo", "vietos verslas gali sulaukti užsakymų", "atsižvelgiant į kainų lygį bus pigiau nei kitur", ar kaip įrodymą pateikinėti formules exceliuose tipo būsima el kaina = tarifas * X / X.
Valdas8 2012-07-20 11:17
[code]cia klausimas ne techninis o socialinis[quote]
Jeigu paklausi bobučių, kur panaudoti tuos milijardus, tai visos vieningai pasakys, kad reikia didinti pencijas. Jeigu verslininkų paklausi, ką daryti su mokesčiai, visi pasakys, kad reikia juos mažinti... Jeigu referendume paklausi, ar medžiai rudenį turi numesti lapus, tai referendumui neįvykus (kaip ir su atomine), paaiškės, kad lapų numesti nereikia. Jeigu tautos paklausime, ar Jonaičiui reikia išpjauti apendicitą, tai bobutės turės labai svarių argumentų "už" ir "prieš". Jos diskutuos, kol Jonaičio neteksime... Taigi referendumas skirtas ne tautos nuomonei sužinoti - ji niekam iš organizatorių nereikalinga! Referendumas yra sabotažas. Tiems, kurie nori "tiksliai" žinoti, kiek elektros energija kainuos 2030 metais, reikia kreiptis į ekstrasensus. O tie, kurie dabar sako "gal pabrangs, gal atpigs, todėl geriau nieko nestatykim", po poros metų giedos kitą giesmelę; "per tiek metų nieko nepadarė (JIE nepadarė)".
immortallt 2012-07-20 13:06
Valdas8, tai sakai, reikia prisiimti bent 9mlrd projekto islaidas "ant rizikos" ir tiketis, kad pasiseks bei nenueisim i nuostolius, kai net dabar skaiciuojant atsipirkimas yra ant labai didelio klaustuko ? Dabartinis projektas kuri ruosiu, zinoma su siek tiek maziau nuliu, bet suma irgi ispudinga pakankamai, tai net rodos su visom smulkiausiom islaidom suziureta ir projektas pelningas, o vis tiek jo tokia lengva ranka nepatvirtina.
Valdas8 2012-07-20 14:11
immortallt, turiu Tau keletą klausimų:
1. Ar rengdamas projektą tarsiesi su bobutėmis?
2. Ar savo ruošiamame projekte jau žinai visas tikslias sumas/kainas ir negali būti jokių netikėtumų?
3. O gal geriau nedaryti jokių projektų, tada tikrai nepraloši?
4. Ar į atominės elektrinės sąmatą įskaičiavai Nepriklausomybės kainą? Įdomu, kiek ji galėtų kainuoti???
mykolas 2012-07-20 17:30
mokslinis metodas deja neįmanomas, kai sprendimus priiminėja psichiniai ligoniai (na tie iš Seimo, kuriem vis mažai). Tiesioginė demokratija įneštų šiek tiek sveiko proto į valstybės valdymą ir ugdytų atsakomybę visuomenėje. Demokratija ne tironija, o tiesiog susitarimas, tironai viską valdo kieta ranka ir su niekuo nesitaria.
qriuqriu 2012-07-20 21:16
to Valdas8 btw juk pensijom ismokejus ddidesne suma suktus Lietuvoj, neskaitant maximu ir pan tinklu kurie pelno dali issinestu (tiesa dar bankai, bo savo neturim)...o tai reiskia didesne apyvarta, didesne apyvarta tai visad gerai...kuo cia jau taip blogai babkiu gi i graba nenusines...o va su AE isplaut galima tikrai nemazai...
tbudelis 2012-07-21 00:42
Pritariu Arns, qriuqriu pasisakymams. Referendumas būtinas nors nemanau kad jis ką nors pakeis. Asmeniškai manau kad AE projektas kelia labai daug neaiškiu klausymų ir elektros kaina nėra pagrindinis ir vienintelis. Pasakysiu tik tiek kas mano kad AE suteiks kažkokia tai mistine energetine laisve tikrai klysta. Branduolinio kuro neturim taigi ji teks įsigyti, daug geru dėdžių padedančių šiame projekte taip pat norės savo pyrago gabalo taigi tikrai teks mums ant jo susimesti. Gal pradžiai užteks vieno nemažo projekto Lietuvai tai yra suskistinų dujų terminalo, o be AE gal išeis šiek tiek pagyventi kaip kad dabar be jos apsieinam ir ateity spręsim ar jos reikia ar ne.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Rengiantis referendumui LR Vyriausybė žada dar daugiau informacijos apie naują atominę elektrinę