„Electronic Arts“ bandė įsigyti kompaniją „Valve“ (6)
Pasirodo, korporacija „Valve“, kuri specializuojasi žaidimų kūrimo, leidybos ir skaitmeninės distribucijos srityje, galėjo tapti kanadiečių kompanijos „Electronic Arts“ (EA) dalimi, praneša interneto portalas „Digital Trends“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Amerikiečių laikraštis „The New York Times“, remdamasis dviem EA atstovais, panorėjusiais likti anonimais, praneša, jog kompanija „Electronic Arts“ rimtai svarstė galimybę įsigyti konkurentą „Valve“. Nežiūrint į rimtus ketinimus, dėl kažkokių priežasčių iki faktinių derybų taip ir nebuvo prieita, nors EA už „Valve“ buvo pasiruošusi sumokėti 1 mlrd. JAV dolerių.
Abi kompanijos, švelniai tariant, ypatinga meile viena kitai nespinduliuoja. Pavyzdžiui, 2007 m. EA išleido žaidimų komplektą „The Orange Box“, kuriame buvo įtrauktas žaidimas „Half-Life 2“ ir du šio projekto epizodai, galvosūkį „Portal“ ir tinklinę šaudyklę „Team Fortress 2“. Perkėlimu į „PlayStation 3“ užsiėmė EA padalinys D. Britanijoje, ir, „Valve“ teigimu, tai padarė pasibaisėtinai. Vėliau kilo ginčų dėl to, kaip dalintis pelną, gautą iš komplekto pardavimų; dar vėliau EA pradėjo šalinti savo žaidimus iš „Valve“ priklausančios skaitmeninės platinimo sistemos „Steam“. Dabar gi kompanijos skaitmeninio platinimo rinkoje apskritai kariauja ne juokais, kadangi EA visomis išgalėmis bando populiarinti savo sistemą „Origin“.
Iš esmės, gana aiškiai matomas principas „Negali nugalėti – nusipirk“. Antra vertus, „Valve“ įkūrėjo ir dabartinio vykdomojo direktoriaus Gabe'o Newello teigimu, toks sandoris yra neįmanomas: „Greičiau jau mes patys eisime kompanijos „dezintegracijos“ keliu, nei užsiimsime didelio pirkėjo paieškomis, kuris, išlaukęs 2 – 3 metus, ims masiškai atleidinėti mūsų darbuotojus“, – pareiškė G. Newellas.
Išskirti galima iš labai jau mažą neįvykusio sandorio sumą. „Valve“, kuri yra vienas garsiausių prekinių ženklų žaidimų industrijoje, kartu valdanti tokius prekės ženklus, kaip „Counter-Strike“, „Left 4 Dead“, „Half-Life“, „Dota 2“, taip pat būdama skaitmeninio platinimo lydere (dabar „Steam“ turi apie 45 mln. aktyvių vartotojų), šiuo metu rinkos ekspertų vertinama mažiausiai 2,5 mlrd $. Dar juokingiau „vienas milijardas už Valve“ skamba po to, kai „Facebook“ už visiškai jokio pelno negaunantį „Instagram“ atidavė tą patį vieną milijardą. Po šio fakto tiek pat įvertinta kompanija – tai tarsi kompanija už dyką.