Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
syberex 2012-09-30 15:26
Manau 5 metai per trumpas laiko tarpas. Sakyciau po 10-15 metu butu realu.
g3n1us 2012-09-30 17:00
Pirma pasidomėk kiek metų jau dirba prie to ir ką nuveikė prieš spėliodamas.
andriulis 2012-09-30 17:29
Tai gal nespangstam kiek ten jie ir pasieke, bet po 5 metu tai netaps eiliniu reiskiniu.
Creatium 2012-09-30 17:59
Manau, kad laisvai gali tapti. Aišku, ne iki tokio lygio, kad kiekviena mašina nebus vairuojama, tačiau tiek, kad galėsi tokią laisvai nusipirkti, tai tikrai. Klausimas ar tas mašinas dar beliko kaip nors tobulinti iki savaiminio važiavimo.. Ko gero pagrindinis trukdis dabar bus standartų ir reikalavimų patvirtinimas ir, žinoma, kol visos valstybės pakeis savo įstatymus.
Shinigami 2012-09-30 18:26
Aš taip pat manau. Didžiausia kliutis yra įstatymai. O juos pakeisti gali užtrukti. Ypač konservatyviose šalyse. Bet kol visur įstatymai bus atnaujinti, prabėgs dar nemažai laiko. Per ta laiką technologijos tiek patobulės, kad šitokios mašinos galės važiuoti ne centimetrų, o milimetrų tikslumu.
P.S. o tada tokie kaip syberex ir toliau skusis, kad kiti uždirba milijonus, o jis ne. Nes tie kiti investuoja į naujas technologijas, kol jis laukia kol jos bus įprastos. Bet tada jau būna dažniausiai per vėlu.
Arthuras 2012-09-30 19:27
Aš tikiu, kad tie automobiliai puikiai važiuos tokiu keliu, kuris yra tobulas - be duobių, nelygumų, aiškiai išpaišytomis linijomis, nuvalytas nuo sniego ir t.t. Ar tikrai tie automobiliai po 5 metų bus tiek ištobulėję, kad galės važiuoti visais įmanomais keliais ir nedaryti nesąmonių?.. Nesugebame sukurti roboto, kuris turėtų puikų dirbtinį intelektą, kuris prilygtų žmogui, bet sugebame sukurti automobilį su "vairuotoju", kuris sugebės visiškai pakeisti žmogų? No offence, bet aš dar nesu 100 proc. įsitikinęs šituo.
Dažniau būna atvirkščias variantas - žadami įvairūs vaistai, įvairios technologijos ir įvardijama, kad jau tuoj bus, bet taip ir nugrimzta visi pažadai.
Vytax 2012-09-30 20:00
Na kad ateities automobiliuose bus diegiami vis tobulesni autopilotai tai faktas.
kestutisz 2012-09-30 20:04
Sudėtingiem ruožam įveikti googlas Indijoj turės spec vairuotojų supporto padalinį kuris reikiamu metu perims automato darbą, vartotojui nė nepastebint :)
Mbucks12 2012-09-30 21:26
Nevados valstijoje šia "bespilotnikai" jau legalus.
Robkinas 2012-09-30 22:01
Na nezinau kaip jums, bet as tikrai vairavimo malonumo nemainyciau i sita bepiloti irengini.
Anonymous 2012-09-30 22:08
O kas mūsų klaus?
Vardan saugumo uždraus vairuotojus, o jei imsi ginčytis - parodys nužudytų avarijose skaičių.
Tik, aišku, ne už 5 metų
Analog 2012-09-30 22:18
Aš visai mielai naudočiausi šia technologija, žinodamas, kad nuvažiavęs į gimtadienį ar pnš. galėsiu be baimės grįšti namo.
bahuriux 2012-09-30 22:39
Pritariu. Ir beto, kai pamaciau ta priusa fotkej OMFG tai net nupurte koks slamstas yra priusas, kaip jis pasvires posukyje, kaire preikine puse beveik lieciasi i kelia, o desinej galinis ratas nedaug truksta iki kad prarastu kontakta su keliu. Ir dar i toki slamsta idekit "tikra" autopilota ir turesit 5 kartus daugiau zuvusiuju kelyje nei yra dabar.
Arthuras teisingai isvardino problemas, kaip tas autopilotas vaziuos visisku plikledziu 90 km/h leistinu greiciu? Na tam prirektu rimto AI, o ne siaip elektronikos su dacikais. Kiap jis atpazins serna ar kita gyvuna prie kelio nakti ir teisingai ivertins situacija. Manau, kad skaudziu avariju butu zymiai daugiau nei yra dabar, bent jau iki tol kol tas autopilotas nebus tiek protingas, kaip zmogus, na reakcija zinoma masinu naudai, ne zmoniu, bet nestandartiniu situaciju specai yra zmones.
Creatium 2012-09-30 22:55
Toks autopilotas bus diegiamas į visas naujas mašinas. Gal iš pradžių į prabangesnes, tačiau anksčiau ar vėliau jį turės kiekviena mašina.
O dėl sąlygų, tai taip, tokia mašina pati tobulai važiuos plikledžiu. Ir būtent todėl, kad ji vadovaujasi ne linijomis, nubrėžtomis ant žemės, o gps, lazeriu ant stogo, specialiomis kameromis ir davikliais, išdėstytais visose mašinos pusėse. Būtent jie leidžia kliūtį numatyti žymiai anksčiau, negu ją pastebėtų žmogus (ypač sudėtingomis situacijomis, naktį, lyjant, sningant), bei priimti atitinkamą sprendimą. Nepamirškime, kad autopilotas apie automobilį žinos viską: kaip jis reaguos tam tikroje situacijoje, koks yra stabdymo kelias, kaip staigiai pasukus vairą jį užneš ir t.t. Kitaip tariant, autopilotas tuo momentu įvertina žymiai, žymiai daugiau aspektų negu žmogus.
Ir siūlyčiau nelyginti autopiloto su žmogaus intelektu. Tai visiškai skirtingi dalykai.
Erodas 2012-09-30 23:31
itariu net neisivaizduoji kas yra dirbtinis intelektas ir kas yra paprasciausias botas besivadovaujantis elementariomis taisyklemis, kad lygini tokius dalykus
MrT 2012-10-01 01:41
Kam automobiliui AI? Nebent, kad pasiskūstu kokie blogi keliai ir kokia valdžia bloga, kad jų netvarko. Pirma pasidomėk, kas yra nuveikta, nes vėjus rašai. Jau buvo ir keliuose testuotas tarp kitų automobilių šitas aparatas. Viskas veikia daviklių ir lazerių pagalba. O, kas sako, kad žmogus sugebės geriau įvertinti situaciją tai galiu pasakyt, kad automobilis jau bus viską įvertines iki žmogui pastebint. O dėl to ar galėsi girtas važiuoti tai neaišku, nes yra parašyta jog vairuotojui gali tektii perimti valdymą.
Cunami 2012-10-01 01:51
Nesupratot Google idėjos. Jie gudrūs - tipo už 5-10 metų, kad negąsdinti.
Realiai pirmi automobiliai pasirodys gerokai greičiau, nes vežios tai pradžioj ne žmones, o krovinukus.
Įrašei galutinį adresą ir pirmyn - Google maps, GPS, reikalui esant kaip jau sakė kažkas pasijungs indusas ir pavairuos.
Kai atidirbs algoritmus su kroviniais - va tada ir taxi atsiras.
Visi bus jau pripratę, nes važinės tūkstančiai tokių mašinų.
Ir avarijų statistika bus.
azotas 2012-10-01 03:09
Oi blogai zmogenam ka reiks daryt jai visas sitas technologijas pritaikys furu vairuotojam, taxi ir autobusu ? aisku cia tolimoi ateity, bet velgi jai igyvendins tai darbo vietu kaip ir nebebus daleliai zmoniu.. skaiciau, kad lektuvu pilotu ateity irgi nebereikes nes tipo patys gales skraidyt tikriausiai uzteks vieno zmogaus kuris paspaus London-New york ir lektuvas skrenda, o ka jai dar visokias stiuardeses pakeis sexy stiuardeses robotes . Fabrikus ten visokius ir po biski kompiuterizuoja. Kasininkes tikriausiai irgi pakeis kokie nors super duper robotai kuriem nereiks moket. Idomu kaip cia bus tuo labiau kai zmoniu skaicius dideja. Tikriausiai kapitalizma pakeis ir kita sistema ?Aisku cia biski prifantazavau, bet jai mano fantazija isnesa tai reiskias visa tai mazdaug imanoma, belieka tiketis, kad daugiau zmoniu taps mokslininkais ar kazkas tokio.
Artchi 2012-10-01 05:20
Idomu kokios bus benzino kainos lietuvoj po 5 metu
peeplt 2012-10-01 08:32
Įdomūs jūsų futuristiniai pamastymai.
Iš vakarėlių girti nevažinėsit dar ilgai, kai pasirodys šis autopilotas.
O integracija viso šito reikalo vyks, palaipsniui. Tarkim pirmieji autopilotai, galės perimti tik dalį jūsų darbo. Monotoniškai važiuojant geresniais keliais. Bus ilgas stebėjimas ir statistikų vedimas tikrinimas. Palaipsniui, jai viskas vyks sklandžiai, autopilotais ims pasitikėti vis daugiau žmonių. Autopilotui bus patikimos vis sudėtingesnės situacijos. Įsivaizduokite jai autopilotui būtų patikėtas vaikų autobuso vairavimas ir jis patektų į avariją. Toks įvykis autopilotų projektus nublokštų dešimtmečiais. Kadangi šiai technologijai bus patikėtos žmogaus gyvybės , reikės visų pirma paruošti visuomenę. Nors dabar "googlo" automobilis važiuoja pakankamai sparčiai ir dinamiškoje kintančioje aplinkoje, tokio autopiloto varianto masinėje gamyboje nematysim dar pakankamai ilgai. Nebent spec. automobiliuose.
O dėl vairavimo malonumo. Yra daug pliusų išvaduoti vairuotoją nuo vairavimo rūpesčių. Aš visai nieko prieš būčiau, ilgoje kelionėje vietoj stulpų skaičiavimo, atsipalaiduoti ir pažiūrėti norimą filmą, žinoma viena akim prižiūrint autopiloto darbą. Ir visdėlto, kas dėl vairavimo malonumo ar dėl kitų priežaščių norės vairuoti pats, manau tai galės daryti dar ilgai po autopiloto atsiradimo gatvėse. Ir net uždraudus vairuoti žmogui (dėl avarijų statistikos) manau galima bus palikti vairavimo funkcija, žinama su labai aktyvia autopiloto, priežiūra. Vairuok savarankišktai iki tol kol vairuoji saugiai. Pasuki per lėtai ar per greit vairą ir autopilotas tave pataiso.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Google“: po 5 metų bepiločiai automobiliai taps įprastu reiškiniu