Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
andriulis 2012-10-01 08:53
Man tai tas autopiloto valdymas, tai primena filmo istrauka "Prisiminti Viska" su Svarcnegeriu, kai jis islupo autopilota
Siaip del furu, tai abejoju, kad greitai cia kas pasikeis, na gal 20metu, bet ne 5, nes furos genda, jas vagia, padangos sprogsta, kuras baigiasi.
Kiek kainuos tuomet furos draudimas? Kiek kainuos furos aptarnavimas autobane, pvz padangos keitimas? Kas pils be prieziuros kura? Rizika visur padideja, o jei krovinys ne medines lentos, o elektronikos prekes?
Tegul is pradziu sukuria, kad atbuline eiga didziakube fura galetu iparkuoti, o tuomet jau kalba apie vairuojancius botus.
Kokiais 83metais jau filmu autoriai spangdavo apie autopilotus, bet siuo metu realiai tos masinos tik parkuojasi. (nekalbu apie google prototipus)
O jei jau kai kurie sakot, kad bus privaloma, tai mes jau tikriausiai tiek nedatempsim. Nes logiskai mastant, jau turetu buti irengtos juodosios dezes su gps kiekviename automobilyje, bet paziurejus JAV tai ipareigojo visuose naujuose automobiliuose nuo 2014metu (berods) irengti galine vaizdo kamera. OHO sakyciau pasiekimas.
Arthuras 2012-10-01 17:53
Neįmanoma visų situacijų, galinčių atsitikti kelyje, aprašyti. Tiesiog neįmanoma - per daug kintamųjų. Kam reikalingas dirbtinis intelektas? Tam, kad tas pats automobilis prisitaikytų prie eismo sąlygų. Vienokios jos yra Indijoje, kitokios JAV, kitokios Lietuvoje.
Ir tik nereikia kliedėti, kad buvo jau pratestuota visomis įmanomomis sąlygomis. Vienas dalykas testuoti idealiuose JAV keliuose vasarą, o kitas dalykas testuoti mūsų "keliais" rudenį ir žiemą.
Galime lažintis, jog, kaip kažkas jau ir minėjo, nepaleis iškart tokio automobilio į gatves. Kodėl? Nes duodu galvą nukirst, kad paleidus bent 2 proc. tokių automobilių Lietuvoje avarijų skaičius žymiai padidėtų, ypač esant nestandartinėms sąlygoms. Tokie automobiliai turi būti tiesiog TOBULI. Jau nebekalbant, kad eksploatuojant gali atsirasti gedimų...
Tikrai ne 5 metus teks palaukti tokių automobilių. Na, bent jau masiškai prekiaujamų.
P.S. galų gale, nebūna jums taip, kad nuspėjate kokio ne visai gabaus vairuotojo poelgį prieš jam nutinkant?..
kestutisz 2012-10-01 19:40
Na nebūtinai - softas nebus suprogramintas "o gal prašoksiu" tai ir stovės. Aišku - stovės ir visi kiti už jų (kai kuriose vln sankryžose tokie nė iš vietos nepajudėtų nes tai sankryža užimta, tai raudona), kas visai nedžiugins dar labiau net avarijos :)
Anonymous 2012-10-01 21:19
Tai šito įtaiso jau dabar žiauriai trūksta, o tai mūsų fūristai net ir paprastos puspriekabės atbulom nepastuma Dar lauke kažkaip, o kur pro duris - ir šakės
Už tokį įtaisą visom keturiom balsuos pervežimo įmonių savininkai. Pigiau pasamdyt kokį obuolį ir jam įdėt atbulą autopilotą, negu samdyt profą, kuris žino savo kainą
peeplt 2012-10-02 10:04
O kas sake , kad būtina aprašyti visas situacijas ir visus kintamuosius. Pakaks sukurti automobilio elgesio algoritmą nenumatytuose situacijose. Tarkime auto skirstys nenumatytas situacijas į pavojingas ir nepavojigas. Nepavojingas nenumatytas situacijas bandys įveikti pats, su perspejimu vairuotojui, kad autopilotas įjungė tarkim padidinto saugumo protokolą. Pavojinguose nenumatytuose situacijose, bus įjungiamas avarinis protokolas automobilis darys viską kad neivyktų avariją. Esant galimybei pasitraukia iš važiuojamosios dalies ir pareikalauja vairuotojo įsikišimo.
O dėl intuicijos ir nuspėjimo. Kompiuteriiui jis nereikalingas. Žmogus gali sau leisti vairuoti vedamas intuicjos, kompiuteris ne. Jis vairuos taip kad susiklosčius net blogiausiui scenarijui pakliūti į avarinę situaciją šansai būtų kuo artesni nuliui. Kitaip sakant laikysis saugaus atstumo ir saugaus greičio.
g3n1us 2012-10-03 07:28
Jau dabar pilna daviklių ant fūrų (nelabai man jos įdomios, kad daug žinočiau), o automobilių yra kur net patys atbulom prisiparkuoja. Tu tik pinigų turėk ant normalaus automobilio ir nustebsi kiek visko jau sukurta. O čia perka visokius trantukus su basic konfigūracijom, geriausiu atveju kokią audi su elektroniniais langais už pigiausią kainą ir aiškina vienetams, kad jie permokėjo.... O tada pasipila kalbos... Norėčiau to, laukiu ano, nors jau seniai yra...
Geriau taip ir sakykit, kad norit visko nemokamai.
Arthuras 2012-10-03 14:21
Jo, prisiparkuoja į gerokai didesnį tarpą, negu reikia. Ir tai yra tikrai nesudėtinga užduotis nei kompiuteriui, nei žmogui...
kestutisz 2012-10-03 14:36
Tai niekas kol kas ir nesako apie tai, kad visai be vairuotojo - kol kas jis dar bus reikalingas. Kol kas jis labiau skirtas klasikinei situacijai - kad važiavimas "autopilotu" nesibaigtų tragiškai kaip http://www.youtube.com/watch?v=jkzzvRfzigw :)
Arthuras 2012-10-03 16:01
g3n1us 2012-10-03 18:42
Kam šneki, jei tų daviklių akyse nematęs...
Arthuras 2012-10-03 19:36
Parking'o daviklių nematęs? Tau su galva viskas gerai? Ar rašai tik tam, kad rašyt?..
Jomajo 2012-10-03 19:51
arthuras apibudink tas situacijas tas pagal tave baises situacijas del kuriu kompas nerastu iseities, o zmogus rastu.
Sakai, eismas suletes jei laikysis saugaus atstumo? gal dar karta pagalvok ka cia nusisnekejai. tai isvis tos taisykles tik tam kad lauzyt, kas ir vyksta Lietuvos keliuose.
". The cars have driven a combined 300,000 miles in varied traffic conditions without any accidents while under computer control." kokiu dar irodymu tau reikia?
as tikrai geriau sestau i toki auto, nei i vairuojama tokio paranojiko kaip tu.
Arthuras 2012-10-03 20:35
Galima padaryti, kad kompas rastų geriausias išeitis iš visko, tik ar taip bus padaryta? Ir ar tai apskritai įmanoma padaryti? Žmogus instinktyviai pasirenka minkštesnę kliūtį, jei jos neįmanoma išvengti. Pvz. pusnį, sniegą ar pan. O kur kompo vairuojamas automobilis trenktųsi, jei nebūtų kitos išeities? Ir dar daug panašių situacijų.
O aš siūliau tave pavėžint?
andriulis 2012-10-03 20:39
Zmogus pasirinktu mazesne baisybe is galimu baisumu. Pvz isbegus zmogui tu gali trenktis i kitas masinas, o ne nutrenkiant zmogu. Slystant gali daryti siokios tokius pasirinkimus pasekmiu atveju. Dingus stabdziam naudoti rankini stabdi ir t.t.
Idomu buti zinoti kokiu greiciu jis mieste juda ir ar nebus, kad del atstumu laikymosi su riedlente greiciau nuvaziuosi per miesta, nei su kompiuteriu kuris stengsis laikytis visu saugumo parametru.
g3n1us 2012-10-03 20:41
Jei kalbi pievas, tai matei arba kokios žemos klasės automobilio parkavimo sistemas arba išvis nematei.
Arthuras 2012-10-03 20:45
Kas tau nuo to, kad bus galinė kamera su galimybe piešti trajektoriją, daug atstumo daviklių ir kito š., jei tu automobilio nejauti ir neįsivaizduoji jo gabaritų? Atsitrenkt gal ir neatsitrenksi, bet priparkuot irgi vargiai pavyks. O jei tą sugebi padaryt su tais "davikliais", tai porą kartų pabandžius sugebėsi ir be jų.
g3n1us 2012-10-03 20:59
Gaila neatsimenu kokio ten auto maciau youtubej filmuka su auto parkingu... Ten gan i maza tarpa auto isparkuodavo... dar net ir sonu...
Neesme ar tu moki ar nemoki... Esme, kad zmonems visko pasitaiko... Tiesiog patobulinimas, kad ir tavo (busimai/esamai) zmonai...
Jomajo 2012-10-03 21:08
Arthur, o manai tas auto toks durnas kad per neapdairuma paklius i tokia situacija kad teks rinktis i ka trenktis? na ok islys gyrtas pilietis is po kampo bet tai jau ne automobilio klaida kad i ji trenkesi, o jei bus dauguma bepilociu, tokiu situaciju apskritai nepasitaikys. o del situacijos su isbegusiu zmogum kuria pateikia andriulis, lai trenkiasi i ta zmogu kuris isbego i gatve ir neliksi kaltas, simple.
labai drysciau abejoti, kad dauguma tiek pravazevusiu neturejo nei vieno incidento gal is 10 koki 2-3, nepamirsk kad google auto buvo bandytas yvairiausiom salygom, tarkim kaip jaustaisi jei pasodyciau tave pirma karta kokiam new yorke, indijoj ar londone? jauciu nublanktu tavo patirtis. o kas sako, kad googlemobilis padarys klaida ir po limono myliu? kiek tau reikia kad juo pasitiketum?
nepasakyciau kad jis galetu daryti kamscius ir trugdyti eisma
http://www.youtube.com/watch?v=YaGJ6nH36uI
sorry bet nesutinku kad lietuvoje keliuose situacija normali, neieskosiu statistikos bet uztenka palygint su uk kaip vairuotojai elgiasi gatvese, kartais lt keliuose tikrai pasijauciu kaip buliu kautynese.
Arthuras 2012-10-03 21:48
Labai logiška nuoroda. Slalomas...
kestutisz 2012-10-03 22:26
Jeigu yra laiko rinktis į ką trenktis tai tokia ten ir avarinė situacija (t.y. situacija tai gal ir avarinė, bet jei iš jos galima išeiti, tai ir išėjimą iš jos galima taip pat suprogramuoti - tikrai retas vairuotojas daro kažkokius unikalius avarijos išvengimo manevrus). O dėl neprognozuojamos laukinė gamtos/žmonių kelyje automatika visgi deja laimės - vien dėl to, kad galės matyti daugiau nei fiziškai žmogus. Tai tarkim ne tik infraredinės kameros matančios žvėris dar krūmuose (o ne tada kai jau blizgina akimis tamsoj ant kelio) ar gerokai toliau ant kelio nei šiaip vairuotojas, judančių objektų trajektorijų skaičiavimas, bet ir apsikeitimas šia informacija su aplinkiniais automobiliais.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Google“: po 5 metų bepiločiai automobiliai taps įprastu reiškiniu