Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Osiris 2012-10-10 10:32
Isivaizduokit ta pacia situacija kokiu viduramziu arba antikos laikais ir pamatysit kaip absurdiskai atrodo "autoriu" verkslenimai. Visi kalviai gamino bemaz vienodus kardus, visi puodziai - vienodus puodus ir niekas neverksleno kas pirmas ateme is Prometejaus ugni. Autoriai yra juk tokie pat vagys kaip ir piratai - jie vagia idejas is . Tai kodel jie nebaudziami?
Shinigami 2012-10-10 10:42
Nežinau apie kokius kartus kalbi kuriuos gamino kalviai, bet kiek žinau jie gamino kardus, o ne kartus. Kaip ir dabar skirtingos kompanijos gamina telefonus ar automobilius. O kad jie visi gamino vienodus kardus tai visiška nesąmonė. Visi jie gamino kardus, bet ne vienodus. Nes informacija kaip gaminti kardus buvo perduodama tik šeimos rate. Ir ši informacija buvo slepiama nuo pašalinių asmenų.
O straipsnis tikrai geras ir nešališkas, nes jame išdėstyta tik teisinė informacija.
P.S. anksčiau visi gyveno olose ir ne verkšleno dėl to. Tad jei tau taip patinka gyventi senovės laiku, varyk į savo ola ir ten tunok.
vvv2 2012-10-10 11:47
Shinigami 2012-10-10 12:16
Juokingi jus vaikeliai, juokingi Kalbate taip tarsi kompanijos butu surakinusios autorius ir juos verstu parduoti savo kūrybą joms. Niekas autoriu neverčia parduoti savo kūrinius, jei kūrėjams butu svarbiau populiarumas, o ne pelnas, jie savo kūrinius talpintu internete ir platintų nemokamai, o ne pardavinėtu kompanijoms. O kaip galima pačiam platinti kažką, ko teisę platinti pats pardavei
Anonymous 2012-10-10 12:19
Pritariu ir irgi pakartosiu
Piratas autorinių teisių nepažeidžia, nebent kūrinio autoriumi pasivadintų pats
Tarkvinijus Išdidusis 2012-10-10 12:25
, nes tikrai parsisiųsdamas muziką tūlas Jonas turbūt nepasivadina tos muzikos autoriumi. Nors, ką gali žinoti
Anonymous 2012-10-10 13:11
.
Čia kad atrodytų labiau verti užuojautos
Manyčiau, jeigu jau imamės ginti autorius, tai vertėtų autorius ginti nuo leidyklų. Taip žymiai labiau padėtume kuriantiems!
Dabar gi visą pelną susižeria leidėjai, autoriams numesdami nuograužas (neturėjau omeny aifono)
vvv2 2012-10-10 13:20
Shinigami 2012-10-10 13:39
Kokias teises pažeidžia piratas, priklauso nuo to kokia sutartį autorius yra sudaręs su kompaniją platinančia jo kūrinį. Jei autorius pardavė savo kūrinį už fiksuota kainą ir daugiau nieko negauna - tai piratas pažeidžia tik įmonės platinančios tą kūrinį turtines teises. Tačiau jei autorius iš pardavimų taip pat kažką gauna, tada piratas pažeidžia tiek autoriaus, tiek įmonės turtines teises.
vvv2 o aš ir ne kalbėjau apie tai kad autorius platintu mokamai, aš kalbėjau apie nemokama platinimą (jei jis tenori būti populiarus). O jei jis nori platinti mokamai - tai nelabai apsieis be kitų pagalbos. Ir tiems kitiems vis tiek reiks mokėti, net jei jie ir nėra platinimo teisių pirkėjai. Plius autorius vis tiek turi daugiau kito darbo, o ne tik kurti.
O pav. žaidimų atvejų, žaidimo autorius yra ne asmuo, o įmonė sukūrusi tą žaidimą. Jei kuria įmonė. Nes žaidimas kuriamas didelės komandos kuria samdo įmonė. Todėl tiek turtinės, tiek ir ne turtinės teisės priklauso įmonei.
vvv2 2012-10-10 14:14
Shinigami 2012-10-10 14:43
Taip, tai taip pat sutarties klausimas ir labiausiai galimas tik mažose įmonėse. Ir tos įmonės akcininkai dažniausiai būna patys kūrėjai. Dėl ko oficialiai uždirba įmonė, ne oficialiai patys kūrėjai. Todėl tai nekeičia fakto, kad kūrėjas taip pat suinteresuotas pelnų.
Tačiau didelėse įmonėse, kur žaidimus gali kurti keli šimtai žmonių. Programuotojai, dizaineriai, rašytojai, garso aktoriai, muzikos kūrėjai. Tokiuose atvejuose kūrėjas yra įmonė, o ne atsiras žmogus ar žmonių grupė. Nes be kūriant gali būti priimta naujų žmonių į komandą, o senieji atleisti, dėl vienokių ar kitokių priežasčių (rado geriau apmokama darbą).
vvv2 2012-10-10 16:03
- Tu visada kažką "suveli".. įmonė nėra kažkoks baubas iš Mėnulio, ji yra tik savininkų nuosavybė. Jei savininkai yra kūrėjai, tai kur čia "neoficialumas"?
Osiris 2012-10-10 16:27
Shinigami, tu man viena dalyka atsakyk - tarkim yra seima. Jie turi tris kompiuterius. Nusiperka viena Win7 (legalu) kompakta ir instaliuoja visuose kompiuteriuose. (Juk taip galima, ar ne? Ar visiem reikia pirkti po nauja?). Dabar tarkim tos seimos vaikas paaugo ir isvaziavo studijuoti i kita miesta ir pasieme kompiuteri. Tai jau jam reikia pirktis paciam nauja vindoze? Legalu ar dar ne tokia naudotis?
Shinigami 2012-10-10 16:32
O tu pabandyk paskaityti win licenzija ar kitu programų licenzijas ir suprasi, kad perki licenzijas kompiuteriams, o ne šeimai. Net jei sau perki tris kompiuterius turi pirkti tris win licenzijas.
Osiris 2012-10-10 16:50
Tai cia tas pats kas pirkti tris vienodas knygas. Kur logika?
vvv2 2012-10-10 16:53
Osiris 2012-10-10 17:16
Ne, is Saules, o tu? Tai OS priklauso kompiuteriui, o ne pirkejui?
Durnos cia taisykles ir tiek...
Gal kas norit kurti grupe, kuri imtu tokius kurie ikisa sh i rankas, o po to reikalauja tukstantiniu kompensaciju, neva tu tai pavogei?
Shinigami 2012-10-10 17:17
Ne, čia tas pats, kas pirkti tris vienodus automobilius. Kur logika
Osiris 2012-10-10 17:25
Automobilius is oro, kuriuos galima pagaminti vien su CTRL+C ir CTRL+V? Seriously.. Kur logika? Uz ka moketi trigubai? Jei matyciau, kad gamintojas dirbo, plusejo tris kart daugiau, tai ir butu vertas tiek, bet dabar... Cia tikrai vagyste vidury baltos dienos.
Shinigami 2012-10-10 17:28
Tu perki ne OS, o teisę ja naudotis. Ir šiuo metu leidžia naudotis tik viename kompiuteryje. Nors dabar yra programų kurias gali įdiegti į kiek nori kompiuterių, bet tuo pačiu metu gali naudotis tik viena programos versiją. Kas realizuojama tinkline licenzija arba fizinių raktu (kaip USB raktas).
Čia taisyklės ne durnos, o tokios kokių nori kūrėjas/savininkas. Niekas tai į rankas langinių nekiša, tu pats jas pasiimi.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Autorių teisės ir jų apsauga: kaip apsaugoti tai, kas neapčiuopiama?