Lietuvoje – programėlių kūrimo manija, tačiau pasaulyje jų jau prikurta per daug (2)
Keturiolika metų versle besisukantis „Gauminos“ direktorius Darius Bagdžiūnas pastebi, kad Lietuvos jaunimą dabar užkariavusi programėlių išmaniesiems telefonams bei „start'up“ idėjų mada. Tačiau „Versli Lietuva“ konferencijoje kalbėjęs verslininkas pabrėžė, kad pasaulis jau prieš metus buvo įspėtas, kad rinkoje yra šių produktų per didelė pasiūla (angl. start-up overload).
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Internetinius projektus kuriančios įmonės direktorius pasakojo, kad prieš penkerius metus jam dažnai tekdavo girdėti verslininkų idėjas, kurie savo sėkme tikėjo kopijuodami jau sėkmingus internetinius portalus.
„Vėliau buvo pirkimo portalų banga. Buvo pridaryta daugybė vienodų puslapių, kurių apie 90 proc. numiršta per metus. Mes paskaičiavome, kad praeitą pusmetį buvo apie 60 grupinio pirkimo puslapių“, – kalbėjo D. Bagdžiūnas.
Šiuo metu įmonės direktorius pastebi, kad į Lietuvą atkeliavo programėlių išmaniesiems telefonams kūrimo banga, tačiau jis čia pastebi problemą: „Jau prieš metus buvo paskelbta, kad pasaulyje yra „app overload“ (liet. programėlių išmaniesiems telefonams per didelė pasiūla). Jei žadate kurti dar vieną, pamąstykite, ar jis yra unikalus, nes jei tik kopijuojate ir tikitės, kad naudosis jūsų, o ne kitų – pakliūsite į didžiulę bėdą“.
Pasak D. Bagdžiūno, tik viena iš šešių sukurtų programėlių idėjos autoriui nėra nuostolinga, atsiperka. Tačiau norint sulaukti pelno, reikia sukurti vidutiniškai 13 programėlių. „Jei norite tokios sėkmingos kaip „Angry Birds” jums reikės sukurti apie 100”, – teigė įmonės vadovas.
Verslininkas taip pat pabrėžė, kad išgyvena tik vienas iš dvylikos „start-up'ų“, tačiau mažai apie tai kalbama.
„Gyvename megapasiūlos visuomenėje. Gyvename triukšmo perpildytame pasaulyje – žmogus Niujorke pamato apie 1000-1500 prekės ženklų per dieną. Ką padaryti, kad potencialus klientas jus pastebėtų?“, – retoriškai klausė pranešėjas.
„Jei esate kažkurios srities specialistas, tai stenkitės mąstyti per savo verslo prizmę: turite savo tikslus, savo produktą ir prie jų dirbkite“, – patarė verslininkas.