Technologijų ateitį diktuos vartotojas  (5)

Technologijų specialistai tikina, kad didžiausius pokyčius šiemet lems ne pačios technologijos, o pasikeitęs jų vartojimo būdas ir tai, kad technikos stebuklai šiandien itin svarbūs.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pasirodo, kokia technologinė ateitis mūsų laukia, lemia ne tiek naujus technologinius stebuklus į rinką vienas po kito leidžiantys informacinių technologijų specialistai, kiek vartotojai. Jų įpročiai ir norai lemia, pavyzdžiui, tokius dalykus, kad televizoriai tapo išmanūs, nes jau vien gebančiųjų prisijungti prie interneto nebeužtenka, o mobiliuoju telefonu galima pasverti kūdikį. Daugiau LED, mažiau LCD Panašu, kad televizijos pramonė jau įsitikino, kur link reikėtų sukti. Dar praėjusiais metais buvo kalbama, kad skystųjų kristalų televizorius (LCD) turėtų pakeisti LED technologija, o 2012-ieji parodė, kad taip ir nutiko. Šių televizorių pardavimas per metus išaugo dešimtis procentų. Lygiai taip pat – kone dukart – sumažėjo LCD televizorių pardavimas. Lietuvoje per metus LED televizorių pardavimas išaugo 29 proc., gretimojoje Latvijoje – 32 proc., Estijoje – 23 procentais. Ne itin seniai pasirodę išmanieji televizoriai vis labiau įsitvirtina namuose. Baltijos šalyse šių televizorių pardavimas didėjo mažiausiai dukart. Praėjusių metų pradžioje Lietuvoje 14 proc. parduodamų televizorių buvo išmanieji, 2012-aisiais šis skaičius padidėjo iki 32 proc. 21 proc. išaugo išmaniųjų televizorių pardavimas Latvijoje, Estijoje – 19 proc. Be to, rinkdamiesi televizorių pirkėjai ieško ir produktų, turinčių trimačio vaizdo galimybę. Dar viena naujovė, su kuria susidūrė technologijų plėtrą stebintys specialistai, – televizoriai perkami arba mažesni nei 80 cm įstrižainės (32 coliai), arba didesni nei 115 cm (46 coliai). Ką padarė išmanieji? Tyrimų kompanijos GfK atstovas Stefanas Bergdahlis Stokholme vykusiame susitikime su žiniasklaida tvirtino, kad sparčiai plintantys išmanieji telefonai padarė meškos paslaugą daugeliui prietaisų. Gerokai sumažėjo skaitmeninių fotoaparatų su fiksuojamais lęšiais, grotuvų, automobilinių navigacijų pardavimai. Visas šių prietaisų atliekamas funkcijas geba atlikti išmanieji telefonai. Skaitmeninių fotoaparatų per pastaruosius metus parduota 18 proc. mažiau, grotuvų – beveik 40 proc. mažiau, automobilinių navigacijų – 16 procentų. Tai, kad išmanieji telefonai daugeliui vartotojų atstojo šiuos iki šiol sėkmingai naudotus prietaisus, rodo išaugęs mobiliųjų telefonų priedų pardavimas. 37 proc. daugiau parduodama stovų su garsiakalbiais, skirtų mobiliesiems telefonams. Beveik 19 proc. išaugo ir ausinių, skirtų išmaniesiems telefonams, pardavimas.

Technika po egle

Namų elektronikos asociacijos (CEA) atstovai Shawnas Dubravacas ir Steve‘as Koenigas tikina, kad šiandien technologijos yra svarbesnės nei bet kada. Tai įrodo, pavyzdžiui, gerokai pasikeitęs kalėdinių dovanų sąrašas: įprastus megztinius, šalikus ir žaislus išstūmė technikos prietaisai.

Pavyzdžiui, remiantis JAV atlikto CEA tyrimo duomenimis, 2008 m. 73 proc. apklaustų amerikiečių Kalėdoms tikėjosi gauti namų medijos centrą, 2009 m. 73 proc. respondentų dovanų planavo pirkti skaitmeninį fotoaparatą, 2010 m. 74 proc. amerikiečių galvojo apie nešiojamąjį kompiuterį, 2011 m. 76 proc. amerikiečių svarstė apie „iPad“ planšetinį kompiuterį, o šiemet 76 proc. apklausos dalyvių planuoja dovanoti įvairius išmaniuosius prietaisus – planšetinius kompiuterius, mobiliuosius telefonus, knygų skaitykles. „Technikai vartotojai leidžia daugiau pinigų nei anksčiau. Vartojimas ūgteli vos pasirodžius kokiai nors technologinei naujovei“, – tvirtino Sh. Dubravacas.

CEA kalėdinių norų vertinimas parodė, kad didžioji dalis JAV elektronikos vartotojų dovanų norėtų gauti planšetinį kompiuterį (16 proc.), išmanųjį telefoną (8 proc.), vaizdo žaidimų konsolę (4 proc.), mp3 grotuvą (4 proc.), blu-ray grotuvą (3 proc.).

Nori mažesnių kainų

Sh. Dubravacas pastebėjo ir tai, kad bandant nuspėti, kaip metų pabaigoje turėtų atrodyti technikos pardavimo rezultatai, palyginti su 2011 metų rezultatais, akivaizdu, kad didžioji dalis technikos parduodama mažiau, tačiau tendencingai auga planšetinių kompiuterių ir išmaniųjų telefonų pardavimas. Tokie patys rezultatai, pasak specialisto, turėtų būti ir prabėgus metams.

Tiesa, vertindamas kainų lūkesčius specialistas atkreipė dėmesį, kad vartotojų laukiamų kainų kartelė pamažu žemėja. 2011 metais planšetinio kompiuterio, anot vartotojų, optimali kaina buvo 335 JAV doleriai (938 litai), o patenkinama – nuo 301 iki 440 JAV dolerių (atitinkamai – 842 ir 1232 litai), šiais metais ši riba gerokai pažemėjo ir nukrito iki 195 JAV dolerių (546 litų). „Tai kompanijas verčia pergalvoti veiklos strategiją ir į rinką išleisti naujų planšetinių kompiuterių, kurie galėtų būti pigesni“, – sakė CEA specialistas ir užsiminė, kad tokia tendencija yra ir viena iš „iPad Mini“ atsiradimo priežasčių.

Elektroninė sveikata

Galiausiai dar viena tendencija, su kuria nori nenori susiduria (ir suka galvą, kaip patenkinti vartotojų norus) visi technologijų gamintojai – visa technika ne tik turi būti kiek įmanoma ekologiškesnė, tačiau ir sveika.

„Tikrai taip! Išmanusis telefonas niekada nebuvo kurtas taip, kad taptų sveikatai skirtu priedu. Tačiau galiausiai technologijos ir vartotojų norai tai lėmė“, – sakė Steve‘as Koenigas. Šiandien išmanusis telefonas skatina sportuoti, moko atlikti pratimus su virtualiu treneriu, telefonu galima pasverti kūdikį, pasimatuoti cukraus lygį kraujyje, spaudimą, monitoriams kuriami specialūs priedai, leidžiantys ekrane matyti širdies dūžių seką, ir taip toliau. „Galiausiai jau šiandien pamažu nustoja stebinti žinutė, atėjusi į jūsų telefoną ir primenanti, kad turite išgerti piliulę. Anksčiau ar vėliau visi namai bus pilni technologijų, padedančių palaikyti sveikatą“, – žadėjo specialistas.

Nuolat tinkle

Kalbėdami apie šiuolaikinius vartotojus S. Koenigas ir Sh. Dubravacas teigia, kad šie – nuolatos tinkle: „Kasdien didėja skaičius prietaisų, kurie nuolatos prijungti prie interneto.“

CEA atliktas tyrimas rodo, kad prietaisų, jungiamų prie interneto, skaičius auga gerokai greičiau nei didėja žmonių populiacija. 2003 m. pasaulyje buvo maždaug pusė milijardo prie interneto jungiamų prietaisų ir žmogui tekdavo vos 0,08 tokio prietaiso, 2010 m. žmogui tekdavo po beveik 2 prie interneto jungiamus prietaisus, po trejų metų šis skaičius padidės iki 3,5 prietaiso vienam žmogui. 2020 m., žada specialistai, žmonijos skaičius ūgtelės vos iki 7,6 mlrd., o prietaisų, jungiamų į internetą, skaičius pasieks 50 mlrd. ir sieks po beveik 7 vienam žmogui.

FAKTAI: Technologijos ir vartotojai

CEA atliktas tyrimas parodė, kad 82 proc. moterų ir 71 proc. vyrų svarbu, kad elektroninis prietaisas būtų lengvai nustatomas

90 proc. moterų ir 79 proc. vyrų itin aktualu ir tai, kad prietaisas būtų lengvai valdomas

42 proc. vyrų ir 45 proc. moterų svarbu, kad prietaisas būtų žymaus prekių ženklo

80 proc. moterų nurodė norinčios, kad prietaisą būtų smagu naudoti

52 proc. moterų tvirtino, kad joms svarbu prietaiso stilingumas, 74 proc. tvirtino, kad turėtų būti reikiamo dydžio ir svorio

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
Autoriai: Dina Sergijenko
(0)
(0)
(0)

Komentarai (5)