Kinijos pasididžiavimas: darbą pradeda pirmasis pasaulyje 40 laipsnių speigą toleruosiantis traukinys (2)
350 kilometrų per valandą, esant 40 laipsnių šalčiui: Kinija išbando geležinkelių transporto ribas. Nuo gruodžio šalies šiaurės rytuose pradeda veikti didelės spartos linija – speigų nebijantis greitasis traukinys. Tai pirmasis traukinys pasaulyje, skriesiantis per itin žemos temperatūros regionus, skelbia welt.de.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pekino užmojai geležinkelių srityje visuomet buvo dideli, jų siekis – važiuoti greičiau, toliau ir aukščiau nei kitose pasaulio šalyse. Kinijos inžinierių naujausias produktas – didžiulius šalčius toleruojantis greitasis traukinys. Iš šiaurės metropolio Harbino iki rytinės pakrantės uosto Daliano, jis važiuos 350 km/val. greičiu. Atstumas – 921 km. Traukinys kirs tris šalies provincijas, kuriose oro sąlygos itin atšiaurios ir nukrenta net iki 40 laipsnių.
Iki šiol devynias valandas trukusi kelionė per Heilongjiangą, Jiliną ir Lianingą sutrumpės net iki keturių valandų. Atlikus dešimtis technologinių projektų ir 3 030 testų konstatuojama – traukinys gruodį gali pradėti darbą. Tiesa, kaip skelbia Kinijos spauda, laikantis saugumo sumetimų, nuo gruodžio 1 iki kovo 31 dienos traukinys bus eksploatuojamas 200 km/val, o vasarą – 300 km/val. greičiu.
Naujasis maršrutas yra dalis Pekino-Harbino greitųjų traukinių geležinkelių trasos, tai viena iš keturių šiaurės-pietų linijų. Kartu su keturiomis rytų-vakarų trasomis Pekino geležinkelių ministerija siekia iki 2015 metų visoje šalyje sukurti 18 000 kilometrų greitųjų traukinių tinklą.
Įspūdingi traukiniai
Kinai stengiasi skubėti, bandyti ir aplenkti kitus. 2006 metais šalyje pradėjo veikti geležinkelio linija, kuri veda tiesiai ant „pasaulio stogo“ – iš Golmudo per 5 072 metrų aukštyje esančią kalnų įdubą į Tibeto sostinę Lasą. Ši linija įrašyta į Gineso rekordų knygą, kaip ir kiti šalies pasiekimai: Kinijoje šiandien veikia plačiausias greitųjų traukinių tinklas pasaulyje.
Be kitų įspūdingų linijų, 2011 metais pradėjo veikti 1 318 km, didelės spartos trasa iš Pekino į Šanchajų. Dar anksčiau paleistas traukinys iš Vuhano į Kantoną – 1068 km per tris valandas.
Darbų tempo Kinijoje nesustabdė nei avarijos, nei darbininkų mirtys. Po dviejų greitųjų traukinių susidūrimo pernai liepos 23-ąją buvo kilę daug diskusijų apie saugumą, tačiau šiandien tai jau pamiršta. Trenkus žaibui tuomet traukinyje nebeveikė kontrolės sistema. Nelaimės metu žuvo 40 žmonių, dar 200 buvo sužeista..
Plėtros nesustabdė ir geležinkelio ministro Liu Zhijuno suėmimas, teisminis procesas prasidės jau kitų metų pradžioje. Jam ir daugybei kitų pareigūnų dėl korupcijos gresia dešimtmečiai laisvės atėmimo bausmės. Ministras, kaip teigiama, visame Kinijos geležinkelių transporto sektoriuje skatino korupciją. Už drausmės pažeidimą jis buvo pašalintas iš komunistų partijos.