Žalių rodyklių naikinimo metas: sankryžose teks iš esmės keisti eismą

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Simplicity 2013-03-23 21:24
Matai, Arthuras, nei tu, nei aš neturim tikslios statistikos kiek avarijų kasdien įvyksta tam pačiam Vilniuj, ir kiek iš jų įvyksta dėl viršyto greičio. Aš tik žinau, kad būna nelabai malonu pagrindiniame naujienų portalo puslapyje rasti straipsnį apie pėsčiųjų perėjoje užmuštą žmogų. Atidaręs randi vairuotojo pasiteisinimą— „staiga išėjo į perėją“ ir nuotraukas su iš batų išsinėrusiu lavonu už 20 metrų nuo perėjos. Būtent dėl to miestuose greitis ir yra ribojamas iki 50 km/h, kad vairuotojas spėtų sekti kas vyksta aplink jį ir laiku sustoti. Na, o ir pačiam pėsčiajam šansų išgyventi yra gerokai daugiau, kai automobilio greitis yra iki 50 km/h. Tau atrodo, kad 70 km/h yra saugu, bet pėsčiajam toks susidūrimas būtų mirtinas 9 atvejais iš 10. http://ec.europa.eu/transport/road_safe ... levels.htm Kalbant apie užmiestį nereikėtų pamiršti, kad yra toks dalykas kaip sankryžos Kaip įsilieti į srautą, kai visi eina 100-110 km/h greičiu, o greitėjimo juostų nėra? Yra aibė ir kitų niuansų, todėl manau, kad 90 km/h turėtų pakakti. Kiek ten tos Lietuvos? Imkim tą tavo Panevėžys-Radviliškis kelią. Greitis ten 90 km/h, o atstumas— apgailėtini 40 kilometrų. Matematika labai paprasta šioj vietoj— 100 km/h greičiu važiuojantis automobilis A ir 90 km/h greičiu važiuojantis automobilis B, tuo pačiu metu išvažiavę iš Panevėžio, Radviliškyje susitiks prie to paties šviesoforo (A 40 km įveiks per 24 min., o B per 26,5 min) Kyla elementarus klausimas— ar verta kišti šimtus milijonų į kelią, kad kelionė sutrumpėtų 2 minutėm? Arba, yra nepatenkintų tokiais http://goo.gl/maps/n9xta keliais, nes medžių daug ir lenkti draudžiama. Tai negi reikia visus tuos medžius išpjaut ir iki keturių juostų kelią praplatint, kad skraiduoliai į pakelės medžius nesitaškytų? Lietuvoj visi skuba, tik niekaip nesuprantu kur. Net važiuojant mieste susidaro įspūdis, kad vyksta kažkokios visuotinės lenktynės Jei kalbėt apie Airiją, tai keliai gan geros būklės. Duobes pastoviai lopo, žvyrkeliu dar nesu važiavęs (nors TomTom'as kartais nustebina parinkdamas maršrutą ). Greičiai ribojami panašiai kaip Lietuvoj: mieste— 50 km/h, užmiesty— 80 arba 100, o autostradose — iki 120 km/h. Pamatyti lenkimą yra gana neįprasta, nes visi važiuoja daugiau ar mažiau laikydamiesi kelių eismo taisyklių ir apšokęs vieną, tu vis tiek atsiremsi kitam į uodegą. Iš pradžių buvo keista, bet po to apsipratau. Užtat būna labai nejauku, kai grįžtu Lietuvon. (Kažkaip nejauku, kai užmiestyje dviejų juostų kelyje puikiai sutelpa ir prasilenkia autobusas ir du lengvieji automobiliai ) Pas airus yra ir dar vienas įdomus dalykas — chuliganiškai ar agresyviai vairuojantį (trukdantį ramiai važiuoti kitiems) visada galima paskųsti kelių policijai. Vieni chuliganai atsiperka pokalbiu policijos nuovadoje, o kitiems dar ir baudą tenka susimokėti. Automobilių parkas šiek tiek jaunesnis nei Lietuvoj— vidurkis ~8 metus.
Arthuras 2013-03-23 22:13
Tai jei eismas labai intensyvus ir matai, kad aplenkus vieną, reikės dar dešimt - ir važiuoji iš paskos. Bet kai atsiranda vienas, labai sąžiningas - nu negi vilksies?