Autonominiai automobiliai: kas bus kaltas įvykus avarijai? (19)
Autonominiai automobiliai – jau visai netolima ateitis. Dviejose Amerikos Valstijose formaliai jau įteisintas jų judėjimas bendrojo naudojimo keliuose, tačiau viena itin didelė grupė žmonių visame pasaulyje šių automobilių laukia su nekantrumu. Tai – teisininkai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip teigia naujienų agentūra CBS, automobiliai yra antras pagal nusinešamų gyvybių skaičius legaliai parduodamas dalykas pasaulyje. Pagal šį rodiklį pirmauja tabako gaminiai. Ir didžiausia dalis fatališkų nelaimių nutinka dėl žmogiškojo faktoriaus.
Vidutiniškai kiekvienas automobilis nuvažiuoja iki 150 000 km, kol patenka į įskaitinę avariją, tokią, per kurią nukenčia žmonės. Vargu, ar robotai išspręs šią problemą. Tik laiko klausimas, kada po robo-automobilio ratais žus pirmas žmogus.
Praėjusią savaitę į Stenfordą rinkosi viso pasaulio robotizuotų automobilių kūrėjai, kur buvo diskutuojami įvairiausi teisiniai tokių automobilių klausimai.
Kas kaltas ir kas bus teisiamas dėl aukų avarijoje, kurioje dalyvavo autonominis automobilis? Automobilio savininkas ar jo gamintojas? Bet kaip apsaugoti tokio automobilio sistemas nuo pašalinio įsikišimo, kaip užtikrinti, kad tokio automobilio netobulintų tiuningo kompanijose. Ar įmanoma į tokį aparatą įsilaužti? O jeigu jo kompiuterį užpuls virusas? Kas atsakys už pasekmes?
Deja, kol kas vienareikšmių atsakymų nėra. Tačiau tokių automobilių kūrėjai sutarė, kad šie automobiliai jau netrukus taps mūsų kasdienybe. „Kuo vėliau tas laikas ateis, tuo daugiau žmonių žus keliuose“, – konferencijos metu sakė teisės profesorius Joshas Blackmanas.
Konferencijos metu pasigirdo mintis, kad saugiausia būtų vienu metu visus automobilius keliuose pakeisti automatizuotais, tačiau tai, deja, neįmanoma. O kol gatvėmis judės tiek žmonių, tiek robotų valdomi automobiliai, bus didelė pagunda išbandyti tokių automobilių galimybes, pavyzdžiui, prieš juos staigiai stabdant – kaip greitai į kliūtį sureaguos robotas?