Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
trapecijus 2013-04-19 14:51
Manau reaguotų greičiau nei vairuotojas. Na nebent, neduokdie, koks bugavotas androidas automobilį vairuotų.
Shinigami 2013-04-19 15:26
Šioje situacijoje liktu kaltas tas kas staigiai stabdė, nes automatinio automobilio sistema bus užfiksavusi kuris automobilis nesilaikė saugaus atstumo ir staigiai stabdė.
O dėl kitu situacijų kuriose pėstieji užšoka ant automobilio, kad iš vairuotojo reikalautu pinigų už sužalojimus, bus kaltas pats pėstisis.
Vairuotojas vienu metu gali žiūrėti tik viena tam tikra kryptimi. Kompiuteris vienu metu gali žiūrėti 360 laipsnių spindulių apie save. Todėl jei programinėje įrangoje nebus klaidų jis geriau išvengs avarinių situacijų.
Kas bus kaltas, jei avarija įvyks dėl neteisėtos programinės įrangos modifikacijos? Tas pats asmuo kuris dabar yra kaltas dėl neteisėtu automobilių modifikacijų, kitaip sakant automobilio savininkas.
Kas bus kaltas jei automobilį užpuls virusas ir įvyks avariją? Tas pats asmuo kuris dabar perpjautų stabdžių žarneles ir išleistų stabdžių skystį. Dėl ko įvyktu avarija.
unytas 2013-04-19 16:21
o man idomu ar jie patys pasirinks saugiu greiti? jei pvz ledas an kelio. o greiti ta prasme is miesto isvazuojant ar jie patys zinos kad leidziamas 70-90km/h gretis. man kaskaip senas geras budas pats vairuoji.
kestutisz 2013-04-19 16:32
"išbandyti tokių automobilių galimybes, pavyzdžiui, prieš juos staigiai stabdant – kaip greitai į kliūtį sureaguos robotas? "
Tokio "bandymo" pasekmės dar iš anksto bus suprantamos kiekvienam idiotui - toks automobilis ginkluotas krūva kamerų visa tai įamžins ir greičiausiai automatiškai perduos artimiausiam policijos ekipažui.
Arthuras 2013-04-19 16:36
Man irgi įdomu, kaip tarkim toks automobilis elgtųsi esant įvairioms sąlygoms, įvairiai dangai ir pan. Pagyvensim, pamatysim.
Shinigami 2013-04-19 17:10
Todėl nereikia spėti apie automatinio automobilio važiavimą iš kavos tirščių, o išbandyti realiomis sąlygomis. Ką googlas jau seniai ir daro. Ir pas juos galima pasiteirauti šios informacijos.
trapecijus 2013-04-19 18:10
Ne, nežinos
Tuxedo cat 2013-04-19 21:23
Na, man tai jokios pagundos nebūtų išbandyti tokio automobilio, nes vairavimas - tai malonumas.
trapecijus 2013-04-19 22:00
Na vienam malonumas, kitam neišvengiamybė. Įsivaizduok netikėtai sutikai seną pažįstamą, nuėjai į barą reikia gryžti namo ir nenori savo ratų palikti prie baro, nes ryt anksti į darbą ir t.t. Save parvairuojantis automobilis manau tamstai tokiu atveju labai praverstų. Arba kelies anksti, ilgai dirbi, reikia gryžti namo nuobodžia autostrada, o miegas ima... Aš su malonumu įsitaisyčiau keleivio sėdynėj ir nusnūsčiau posmą
Arba saulė taip spigina į akis, kad nieko nematai kas priešais. Daug kur naujovės pagelbėtų.
Tuxedo cat 2013-04-19 22:33
Pavargęs rašiau komentarą ir nepagalvojau apie tokias situacijas. Tokiais ir tik tokiais atvejais praverstų.
bahuriux 2013-04-19 23:25
kaip tau tokios genealios mintys lenda i galva? Google (nu gal ir ne androidas vairuoja) jau bando tokius auto, o apie tobula ir nebugova iCar dar negirdejau, jei ka praleidau nuoruoda numesk.
Del staigaus stabdymo kaltas tas kuris nesilaiko atstumo.
Yra daug tokiu vietu keliuose kur joks kompas nesupras ka daryti, pvz zenklas leidzia vaziuoti 90km/h, o ten kruva pavojingu posukiu, tada kompas suprates kad buvo isdurtas pats staigiai stabdys pries posuki. Yra teke susidurt su plikledziais, kur tokie kompiuterizuoti auto tiesiog nuvaziuotu nuo kelio, nes nestandartinems situacijoms reikia nestandartinio zmogaus proto ir veiksmu. Nu ir panasios situacijos.
immortallt 2013-04-19 23:29
Apie galimybes automobilio su autopilotu. Na įsivaizduokit, naikintuvo nutupdymą ant lėktuvnešio kompas atlieka daug tiksliau ir daug sudetingesniu oru, oru, kurio metu buvo manoma, kad pernelyg pavojinga yra leisti lėktuvą.
Kas dėl saugaus greičio pasirinkimo, tiek oficialus greičio apribojimas yra seniai aiškūs kompai (GPS'ai net Lietuvos kaimuose visas gatves ir greičių apribojimus žino). Kas dėl atsižvelgiant į kelią - jau prieš kokius 5 metus BMW buvo pristatęs trasoms papildomą įrangą, kur pravažiuoji trasą, kompas ją įsidėmi, o tada jau kompas varo ta trasa maksimaliu greičiu. Būna kartais vos vos slysteli dėl žvyro, bet visad lieka trasoje ir nebūna jokių problemų. Kompas gali apskaičiuoti slydimo kampus, stabdymo kelią ir pan dalykus labai tiksliai įvertinant tiek kelio būklę, tiek mašinos būklę (padangos pagrinde), oro temperatūrą (padangų kietumas) ir dar krūva kintamųjų.
Dėl kompo apsaugojimo nuo įsilaužimų, manau geriausias variantas būtų pramogų ir mašinos kompus dėti skirtingus, niekaip nesujungtus ir prie autopiloto kompo nebūtų jokio bevielio prisijungimo. Būtų galima prisijungti tik per laidinę jungtį su pvz kodų generatoriumi ar mobiliu parašu, ar panašia technologija, kuri neleistų prieiti prie duomenų, kol neatrakini.
Pranašumai tokio automobilio yra dideli, daugumą jau jų išvardino. Galų gale gali būti toks variantas, kad pats vairuoji, bet kompas įsikiša, jei gresia avarija. Atsiras tokių, kurie sakys, kad vairuoti reikia išmokti. Bet gyvenime yra milijonai situacijų, kai bet kokie tavo įgūdžiai nepadės. Tai gali būti tiek pvz saulė pablizgino, tiek naktį žvėris išbėgo, tiek galų gale akloje zonoje mašina buvo. Vienąkart net iš šalutinio kelio sukant pasižiūrėjau ir mašinos nemačiau, nors gerai pasižiūrėjau, nes arba spalva gerai užmaskavo arba pateko į akląją zoną. Spėjau dar laiku pamatyti, bet kompiuteris tokios klaidos net nebūtų padaręs.
Dar kitas dalykas, jei visi automobiliai būtų valdomi kompų, stipriai sumažėtų kamščiai. Kodėl? Todėl kad jau senai įrodyta, kad žmonės nemoka efektyviai vairuoti. Jei važiuotų su minimaliais tarpais per šviesaforą, pravažiuotų 3x daugiau mašinų. Beveik kaskart važiuojant ir laukiant eilėje posūkiui į kairę neišlaiko kantrybę, apsilenkiu visą eilę ir pasuku į kairę visisškai niekam nesumaišydamas + dar paskui mane viena mašina telpa į tą patį tarpą, o mašina važiavusi paskui net neatleidžia gazo.
Kita google idėja patiko, tai automobilių dalijimasis užturbintas. Telefonu užrašai kada nori ir iš kur važiuoti, kur nori važiuoti ir tavęs atvažiuoja pasiimti mašina, nuveža ir dingsta. Lietuvoje gal tai mažiau aktualu, bet didmiesčiuose, kur gyvena virš milijono žmonių ar koks manhetenas. Tai net ilgu laikotarpiu leistų žmonėms stipriai sutaupyti pinigų, nors pvz koks google'as, kuris šią paslaugą teiktų dar ir stipriai uždirbtų (nereikia žmonėms pirkti automobilių, kurie vargei ar 10% laiko yra naudojami pagal paskirtį. Jei dar paleidžiant į rinką nebūtų išvystyti elektromobiliai, tai jau išvysčius ir tapus komerciškai patraukliais, google greit galėtų išvystyti pakrovimo tinklus bei juos pačius išpopuliarinti. Ilgu laiku, net visą logistiką miesto gali perkelti ant tokių mašinų. Aišku, daug būtų prieš, kurie dirba vairuotojais, bet taip pat ir per pramoninę revoliuciją žmonės baiminosi. Laikas parodė, kad nuo to mūsų gyvenimai stipriai pagerėjo. Tokių inovacijų pasekmė - sumažintos išlaidos/kaštai ir potencialiai kainos (ne absoliučiai o procentaliai).
Jomajo 2013-04-20 13:11
nors lietuvoje tai nelabai aktualu bet man kaip hgv vairuotojui idomu kaip elgtusi kompas tokioje situacijoja, kai kitas vairuotojas tave praleidzia (mirkteldamas sviesomis) nors jo pagrindinis, man per diena tai nutinka desimtis kartu, ok tarkim butu sviesos jutikliai, bet tada kitas klausimas UK sviesos nera privalomos net lyjant ar pritemus kitaip sakant isijungi kada patinka, tokiu atveju kaip atskirti sviesu naudojima kai praleidzia ir kada vairuotojas isijungia del savo patogumo.
vietinis 2013-04-20 13:29
Tai ką tu ten vairuoji, kad visi taip praleidžia? O šiaip- yra kelių eismo taisyklės ir taškas.
Jomajo 2013-04-20 14:17
fura miestuose ir miesteliuose, dar nebuvo tokio atvejo kad isukant i greitkeli nepraleistu nors ir visos 5 juostos uzkimstos, taip pat nebuvo kad praleidus vairuotoja jis nepadekotu, tai yra kultura nuo kurios visiem tik geriau, tik vat idomu koks bus kulturos algoritmas kompuose o su tokiu poziuriu "taisykles ir taskas" niekada nesibaigs karai lietuvos keliuose, visada vairuodamas jausiesi lyg buliu kautynese ir toliau lietuva skins pirmasias vietas pagal avaringuma, cheers.
Foxman 2013-04-20 15:52
Va būtent autopilotai bulių kautynes išvis eliminuos. Nebebus žmogiško faktorius skubėti, bandyti "peršokti" per sankryžą ar staigūs stabdymai greitkelyje norit praleisti furą.
Dėl panaudojimo - furos, taxi, autobusai manau bus pagrindinė sfera.
Dėl saugumo, tai žmogus gali sekti max gal 5 dalykus reaguodamas į juos kas 20ms(čia +-). O kompiuteris sugebės sekti apie kelis tūkstančius dalykų per mažiau nei 1ms. Per tapati laiką apskaičiuos ir atliks simuliaciją kas gali įvykti kokiu 90% tikslumu.
Jei kažkas įvyks netikėto, tai nebent totalus neišvengiamas atsitiktinumas (kur paprastas vairuotojas pats nebūtų sugebėjęs nieko padaryti) pvz. meteoritas nukris ant mašinos. Arba kažkas pažeis taisykles.
Pati mašina turės praeit visus saugumo standartus kaip ir dabartinės mašinos. Juk jau dabar yra mašinos su elektrine stabdymo sistema, kur visą stabdymo procesą atlieka kompiuteris. Variuotojas tik paspaudžia mygtuką (pedalą) sakantį "noriu sustoti". Ir jei ši sistema bus blogai veikianti - kalta bus kompanija arba kompanijos atsakingos už normalų veikimą.
Didžiausias minusas autonominio automobilio savininkui bus suintensyvėjusios techninės apžiūros ir didesnis galimų gėdimų skaičius.
lape 2013-04-20 19:11
Beje, niekur nerašo kiek tai kainuos - visgi programa. Ar reikės už nuvežtus kilometrus mokėti, o gal reikės reklamas žiūrėti kol važiuosi. Jaučiu kaina bus kai visuomet lietuviams neįkandama.
ashirviskas 2013-04-21 00:05
WTF??? what the f**k are you talking about??? pirmas dalykas, supratau, kad kalbi apie tai, ką minėjo komentatoriai (na tipo nuveža, kaip taksi), tačiau apie kokią dar programą kalbi? juk ne programas automobiliams diskuose pardavinės, o auto-automobilius... Po to kiek taksi kompanijų matei nemokamai vežiojančių ir reklamas rodančių?
Ir trečia - taip, tikrai... Mes pasaulyje daugiausiai mokame už internetą, elektrą ir kitas "naujoves", todėl ir šie automobiliai čia bus brangiausi...
immortallt 2013-04-21 23:18
ashirviskas, nu nusišnekėjai kaip reikalas... Už internetą pasaulyje mes mokame vos ne mažiausiai, ypač jei turėsime omeny jo kokybę. Elektrą... Net skandinavijoje, kur elektros gamybos savikaina viena pigiausių, elektros kaina mažai skiriasi nuo lietuviškų.
Tokie automobiliai turėtų daug naudos ir realiai manau galėtų sumažinti stipriai žmonių išlaidas transportui, iš esmės pakeistų viešojo transporto sąvoką.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Autonominiai automobiliai: kas bus kaltas įvykus avarijai?