Automobiliuose per trejus metus turės atsirasti įranga, automatiškai pranešanti apie avarijas (13)
Per trejus metus Lietuvoje turi būti įdiegta sistema, kai automobiliuose įmontuoti įrenginiai automatiškai praneša apie eismo įvykius ir iškviečia pagalbą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasak vidaus reikalų ministro Dailio Alfonso Barakausko, šiam ir kitiems su pagalbos tarnybų informavimo sistemų integravimu susijusiems darbams reikia 60 mln. litų.
„Tam, kad būtų įdiegtos pilnos funkcijos, kurios yra numatytos, įskaitant ir naująją funkciją, tai yra e-call – ta, kurią turėtų daryti Susisiekimo ministerija“, – pirmadienį žurnalistams sakė ministras.
„Tuo atveju, jeigu kurioje nors Lietuvos teritorijos vietoje įvyksta avarija, nelaimingas atsitikimas, kad automatiškai automobilinis praneštų apie tą vietą, kurioje jis yra ir kokio sunkumo įvyko susidūrimas“, – apie planuojamos vadinamosios e-call sistemos veikimą kalbėjo jis.
Bendrojo pagalbos centro viršininkas Artūras Kedavičius savo ruožtu žurnalistams sakė, kad e-call sistemą Lietuvoje reikia kurti nuo pradžių, kol kas šioje srityje nieko nepadaryta. Jo teigimu, pagal europinius reikalavimus sistema turi pradėti veikti nuo 2015 metų.
„Lietuvoje trūksta praktiškai pradžios, Lietuvos teisės aktuose e-call neegzistuoja. Praeitos Vyriausybės programoje buvo priemonės, susijusios su e-call, bet jos nebuvo įgyvendintos. Jį pirmiausia reikia legalizuoti Lietuvoje, kad toks veiktų“, – sakė jis.
Ministro teigimu, dar vienas artimiausiu metu spręstinas klausimas – greitosios medicinos pagalbos dispečerinių integravimas į bendrą pagalbos sistemą.
„Buvo visiškai nespręsti santykiai su Sveikatos apsaugos ministerija, kadangi turėtų būti Lietuvos piliečiui patogu, kad jis į vieną vietą paskambinęs gautų visas paslaugas, kurios yra susietos su sveikata, gyvybe ir su turtu. Tai yra ir greitoji pagalba, ir priešgaisrinė ir, be abejo, policija“, – aiškino ministras.
Anot A.Kedavičiaus, šių sistemų susiejimui trūksta politinio ryžto, o ne pinigų.
„Lietuvoje turi likti vienas numeris 112, o prieš tai visi dabar galiojantys pagalbos tarnybų numeriai turi būti nukreipti į Bendrąjį pagalbos centrą. Šiandien 03, 103, 033 nenukreipti į Bendrąjį pagalbos centrą, į juos atsako tiesiai greitosios dispečerinė (...). Dabar du ministrai – sveikatos apsaugos ir vidaus reikalų – sutarė, kad tam klausimui spręsti sudaryta tarpžinybinė grupė“, – po pasitarimo žurnalistus informavo A.Kedavičius.
2012 metais BPC regioniniais skyriai pagalbos skambučius administravo 57 savivaldybių teritorijoje, kurioje gyvena beveik 97 proc. visų Lietuvos gyventojų.
„Tam, kad būtų įdiegtos pilnos funkcijos, kurios yra numatytos, įskaitant ir naująją funkciją, tai yra e-call – ta, kurią turėtų daryti Susisiekimo ministerija“, – pirmadienį žurnalistams sakė ministras.
„Tuo atveju, jeigu kurioje nors Lietuvos teritorijos vietoje įvyksta avarija, nelaimingas atsitikimas, kad automatiškai automobilinis praneštų apie tą vietą, kurioje jis yra ir kokio sunkumo įvyko susidūrimas“, – apie planuojamos vadinamosios e-call sistemos veikimą kalbėjo jis.
Bendrojo pagalbos centro viršininkas Artūras Kedavičius savo ruožtu žurnalistams sakė, kad e-call sistemą Lietuvoje reikia kurti nuo pradžių, kol kas šioje srityje nieko nepadaryta. Jo teigimu, pagal europinius reikalavimus sistema turi pradėti veikti nuo 2015 metų.
„Lietuvoje trūksta praktiškai pradžios, Lietuvos teisės aktuose e-call neegzistuoja. Praeitos Vyriausybės programoje buvo priemonės, susijusios su e-call, bet jos nebuvo įgyvendintos. Jį pirmiausia reikia legalizuoti Lietuvoje, kad toks veiktų“, – sakė jis.
Ministro teigimu, dar vienas artimiausiu metu spręstinas klausimas – greitosios medicinos pagalbos dispečerinių integravimas į bendrą pagalbos sistemą.
„Buvo visiškai nespręsti santykiai su Sveikatos apsaugos ministerija, kadangi turėtų būti Lietuvos piliečiui patogu, kad jis į vieną vietą paskambinęs gautų visas paslaugas, kurios yra susietos su sveikata, gyvybe ir su turtu. Tai yra ir greitoji pagalba, ir priešgaisrinė ir, be abejo, policija“, – aiškino ministras.
Anot A.Kedavičiaus, šių sistemų susiejimui trūksta politinio ryžto, o ne pinigų.
„Lietuvoje turi likti vienas numeris 112, o prieš tai visi dabar galiojantys pagalbos tarnybų numeriai turi būti nukreipti į Bendrąjį pagalbos centrą. Šiandien 03, 103, 033 nenukreipti į Bendrąjį pagalbos centrą, į juos atsako tiesiai greitosios dispečerinė (...). Dabar du ministrai – sveikatos apsaugos ir vidaus reikalų – sutarė, kad tam klausimui spręsti sudaryta tarpžinybinė grupė“, – po pasitarimo žurnalistus informavo A.Kedavičius.
2012 metais BPC regioniniais skyriai pagalbos skambučius administravo 57 savivaldybių teritorijoje, kurioje gyvena beveik 97 proc. visų Lietuvos gyventojų.
(4)
(0)
(0)
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško
UAB „BNS“ sutikimo draudžiama