DARPA atsakas kibernetiniams karams – „Planas X“ (4)
JAV gynybos ministerijos technologijų agentūra (Defense Advanced Research Projects Agency, DARPA) kibernetinius karus planuoja kariauti, pasitelkusi „Planą X“ (angl. Plan X).
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šis planas nėra labai įslaptintas, o jo esmė – sukurti tokią programinę ir aparatinę įrangą, kad ir mažiau techniškai įgudę žmonės galėtų ir stabdyti internetines atakas, ir patys jas rengti.
Tai DARPA paskelbė savo oficialiame pranešime, tuo pačiu kviesdama teikti pasiūlymus įrankių, kurie suteiktų žymų pranašumą kibernetiniuose karuose, kūrimui.
Kibernetiniai karai jau tapo ne fantastinių filmų ir knygų siužetais, tačiau realybe, o naujienų antraštės apie svarbių duomenų, taip pat ir karinių, vagystes, sutrikdytas svarbias infrastruktūros sistemas – visai įprastos. Panašu, dalis šio nematomo fronto praeina ir per Lietuvą.
Viena iš didžiausių tokių karų problemų – labai ribotas skaičius žmonių, turinčių pakankamai techninių žinių kibernetinių atakų vykdymui arba gynimuisi nuo jų.
Todėl DARPA pradėjo ieškoti būdų, kurie leistų ir gerokai mažesnę kvalifikaciją turintiems identifikuoti tokias atakas, imtis veiksmų prieš jas ir net patiems pradėti kontrapuolimą prieš užpuolikus. DARPA „Plano X“ tikslas ir yra sukurti naujas technologijas, siekiant geriau suprasti, planuoti ir valdyti kibernetines misijas dideliuose ir nuolat besikeičiančiuose kompiuteriniuose tinkluose.
Kol kas žinoma, kad kuriamos programinės įrangos sąsaja labai primena kompiuterinius žaidimus, o konkrečiai „World of Warcraft“ – žaidėjui (gal tiksliau kibernetiniam kariui) rodoma tinklo topologija, visai kaip kompiuteriniame žaidime, jis gali pasirinkti misiją (ji, priklausomai nuo iškilusios grėsmės lygio, bent jau kol kas yra kuriama žmonių), o piktogramos rodo pasirenkamus įrankius – ginklus. Žaidėjas gali keliauti tinklu, gindamas savo kompiuterius ir ieškodamas būdų, kaip apsisaugoti nuo galimų išpuolių, rasdamas „blogiečius“ vykdančius atakas. Jei misijos užduotis leidžia, jis ir pats gali pradėti puolimą.
Pagrindinis tokios sistemos privalumas – leisti vartotojui „susikauti“ su kibernetiniais priešais, neturint specialių informacinių sistemų žinių ir nesigilinant, kas vyksta programinės įrangos lygyje.