Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Fostil 2013-08-03 09:35
Nenori skelbti savo isradimo detaliu, brangesne technologija, 5 metu reikes kol paruos masinei gamybai = galim jau uzmirsti apie si pasiekima. Vistiek jo neigyvendins.
Staska 2013-08-03 10:22
Kada pagaliau realiuose produktuose išvysime n kartų tapesnes baterijas, vis pasirodo straipsnių apie naujas technologijas šioje srityje, bet realybėj baterijų darbo laikas nedidėja.
Lorentz 2013-08-03 10:29
Kam leisti iskart 10 kartu greitesne,jeigu galima kiekvienais metais isleist po 2 kartus greitesne ir pasidaryt bizni is to.
Creatium 2013-08-03 10:48
Nu kaip tai neilgėja? Baterijos kiekvienais metais tampa vis talpesnės, tik ne tokiais kiekiais, kaip norėtųsi. T.y. tas realus baterijų talpumo padidėjimas yra dažniausiai suvalgomas papildomų technologijų arba galingesnių vidurių (pvz. LTE, 4 branduolių procesoriai ir t.t.).
manas 2013-08-03 11:04
Na jei elektromobilis vietoj 100km nuvaziuos 1000km tai jau pasiekimas butu. Bet aisku nepirmas toks straipsnis..
Unikali durnaropė 2013-08-03 12:17
.
Reziume: daug kalbų apie vos ne revoliucijas jau ne vieneri metai, bet realiai eilinis vartotojas to kaip nesulaukia, taip nesulaukia.
immortallt 2013-08-03 13:11
Tai jau būtų pasaka, nes Tesla nuvažiuotų 3,000 - 4,000km arba tiesiog mažėtų akumai, automobilio kaina, svoris ir pagerėtų kiti rodikliai.
Verslininkas 2013-08-03 13:36
pagyvensim pamatysim o gal jau reiketu pradet taupyti ant elektromobilio ir statytis vejo jegaines, nes as isivaizduoju kaip turetu elektros kaina brangt, ir pradet akcizus det tiems kad masinas elektrines turi nes gi cia bankrotas visai naftos pramonei butu...
isleistu dabar kas elektrine masina uz 10x pigiau, na bent jau 3x pigiau, vietoje 100 tukst. litu tarkime 30 tukstanciu jau butu perversmas manau
Todel pasvajokim ir praeis
immortallt 2013-08-03 13:44
1) Naftos pramonei būtų šokas, bet dar ilgai jos reiktų. Tiesa, labai ilgam jos net nėra.
2) 10x pigiau ir negali būti elektromobilis. Elektromobilio kainą sudaro ne tik akumuliatorius. Akumuliatorius max gali sudaryti pusę kainos, bet ne daugiau.
3) elektros kaina ilgainiui ne augtų, o atpigtų, nes mažiau energetinių resursų reiktų automobiliams, taigi realiai gali kūrenti dyzeliną/benziną, kad gamintum elektrą.
4) patys elektromobiliai taptų smartgrid'o dalis ir atliktų akumuliatorių vaidmenį bei galėtų padėti balansuoti tinklą.
Arwis 2013-08-03 14:42
Kai kalbama apie sokus naftos pramonei tai mane truputeli juokina. Tai nebutu joks sokas, net jai ir technologija sumazinanti naftos priklausomybe butu israsta siandien. Jus galvojat kad isradus technologija staiga visi imtu ir persoktu ant jos taip greit kaip jus pirstais galit spragteleti.
Uztruktu bent 15-20 metu kad puse automobiliu kurie siandien naudoja naftos produktus butu pakeisti elektromobiliais.
Automakers nepradetu vien gaminti elektromobiliu vien del paprastu verslo priezasciu. Butu diversifikuotas verslas, kur vis mazinama naftos produktais varomu automobiliu gamybos kiekkis ir didinamas elektromobiliu. Kaip minejau demandas jiems is karto neatsirastu milziniskas. Bent 10-15 metu kol issilygintu skaicius pagamintu elektromobiliu ir pagamintu iprastiniu.
Kadangi net ir po 15 metu vis dar butu gaminami iprastiniai automobiliai, uztruktu laiko kol jie butu visiskai nurasyti ir kad vartotojas pirktu elektromobili.
Ir dar daugybe kitu priezasciu kodel pilnas keitimo procesas kur keliuose vazinetu bent 80%+ elektromobiliu uztruktu bent 30-40metu.
Zmones kazkodel turi ta nuomone kad pakeitimai atsitinka staiga ir greit, o ne mazai zingsniais. Aisku po 30 metu paziureje atgal, ta diena kai super talpios baterijos atsirado skaitytumem revoliucine ir kaip staiga viskas ivyko, taciau realiai visas procesas butu letas, mazas zingsnis po zingsnio.
Puikus siandienos analogas butu Windows XP operacine sistema. Paziurekit net ir siandien si atgyvenusi operacine sistema dar turi virs 30% market share. Cia kalbam apie operacine sistema kuria vartotojas gali bet kada ir is bet kur parsisiusti ir pasikeisti. Issivaizduokit situacija su automobiliais, ir pridekit fakta kad automobiliu gamintojai staiga nenustotu gaminti iprastiniu automobiliu. Nereikia cia burnoti ant naftininku, reikia tiesiog suprasti kaip is tiesu pasaulis veikia.
Verslininkas 2013-08-03 17:09
Gerai arwi is vienos puses tu teisus, taip tai nenutiktu per viena diena.
Bet is kitos puses kodel taip negaletu nutikti? ogi todel kad visi pasaulio naftininkai suinteresuoti kad taip nenutiktu.
Faktas kad nuo nafto suku atsiriboti, nes is jos ne vien kuras gaminamas, bet faktas ir tas kad naftos gamyba sumazinus bent 20% kazkam tai labai nepatiktu. o 20% sumazejimo nereiketu laukti kaip tu sakai 10-15 metu, pakaktu tiesiog nuo dabar gaminamu masinu akumuliatorius ideti talpesnius, kad kaina kristu bent 25-35% tiek manau visai imanoma, skaiciuojant ta prasme kad kaina masinos turetu mazeti proporcingai akumuliatoriaus kainai, ir tuo paciu proporcingai nuvaziuojamam atstumui su vienu pakrovimu.
todel kazkas tikrai padarys taip kad visa tai islystu ne po 10-15 metu o po 30-40 metu, bet as vis tikiuosi kad pasaulyje yra entuziastu ir stipriu zaideju kurie sugebes isplest visa sia rinka, ir suvaidint dideli vaidmeni, zmonijos progrese.
Arwis 2013-08-03 17:28
Is kitos puses taip negaletu nutikti nes:
Niekas neismestu jau turimu automobiliu
Gamintojai ir pardavejai staiga nenurasytu jau pagamintu automobiliu
Gamintojai staiga nesustabdytu tradiciniu automobiliu produkcijos, o pamazu ja keistu. Tokio drastisko veiksmo niekas tikrai nesiimtu del ganetinai suprantamu priezasciu.
Patenkinti pasauline paklausa vien ektromobiliams reiketu investiciju i nauja infrastruktura, kas velgi uztruktu.
Infrastrukturos pletra pritaikyta elektromobiliams kiekvienoje saly ar net jos regione butu skirtinga todel ne visur butu pritaikyta jiems. etc
Tu net nepagalvoji kiek daug elementu yra kas stabdo nauju ideju pletra. Ne naftininkai o tiesiog logistika ir jos igivendinimas, verslo saugumas ir pletojimas, verslo strategiju keitimas etc etc etc.
Verslininkas 2013-08-03 17:43
As ganetinai daug pagalvoju patikek, galbut leituvoj ir sunku butu ta igyvendinti, bet pasaulyje tikrai ne, nekalbu apie visiska pakeitima, sakau kad sumazint bent 20% naftos gavybos, faktas kad visiskai turbut isvis gyvenime niekas nepakeis, nes atsiras profesoriu kurie nores dziaugtis savo maseraciu su 8 litrais varikliu ir vazinetis jeis benzinu.
kokios infrastrukturos tau reikia? elektromobilis vaziuoja tuo paciu keliu, masina krauni namuose, jeigu akumas talpus tau realiai nereikia jokiu degaliniu, aisku zioplys koks visada reks kad jam reikia, nes jis zioplys tiek priras prie nemokamo vazinejo kad pamirs ir namuose masina kraut, nes anglai geriau perka 2-3 akumuliatorius savo iphone, nei nesiojasi su savim pakroveja.
bet cia mentalitetas zmoniu, ir snekejimas. svarbiausias dalykas yra buvo ir bus - kaina.
nelendant i smulkias diskusijas kad taip ir kokybe ir saugumas ir t.t.
bet mazesnio saugumo nei dabar yra su benzininem nebus, benzininiu ribotuvai eina ant kiek? 250? 220? 200? kai elektriniu eina +150.
bet vel prie esmes - investuot masinu gamintojam reiketu i ka? i zeme ant kurios jau stovi fabrikai? i fabriku statyba? kam? jie jau stovi, keist darbuotojus? kam? darbuotojus perkvalifikuot nera didelis darbas, ir tuo labiau nera brangus, tik visi verkia kad oi darbuotoja reik perkvalifikuot, pareiskia kad jam reik 3 menesiu bandomojo, nors relaiai vienam leidzia dirbt po dvieju dienu.
visur yra smulkmenos, ten kad keliems konvejerems reikes perbraizyti kelias schemas pagal kurias pjausto lakstus ir juos dazo, patikek tai nera didelis darbas.
tikiu kad visas tas kainuoja, bet patikek masinu gamintojai nauju modeliu isleidimui investuoja ne ka maziau, todel jiems tikrai neturetu buti kazkokia super didele tragedija.
todel sakiau ir sakysiu kad viskas priklauso tik nuo naftininku. pats esu dirbes gana aukstose pareigose didmenineje naftos prekybos imoneje ir zinau, kas ten vyksta ir kaip ten vyksta viskas.
todel drasiai galiu teigti, kad sumazinus prekyba 15-20% butu daug bajeriu
P.s. masinu niekas gal tokioj lietuvoj ir nepakeis i elektrines per 5 metus, bet patikek lietuva tai ne visas pasaulis, nes yra saliu kuriose zmones galetu pakeist masina per 1-2 metus i visiskai nauja, vadinasi potencialas yra, ir milziniskas, bet kazkodel investiciju nera i tai. vadinasi kazkas deda dar didesnes investicijas kad nebutu isvystitas joks potencialus atradimas
Peace.
immortallt 2013-08-03 18:55
Kokia viena kompanija daugiausia pasaulyje investavusi į atsinaujinančią energetiką? British Petroleum. Ką tuo noriu pasakyti? Verslininkui ir tam pačiam naftos magnatui yra dzin koks verslas, svarbus yra pelnas ir jo pastovumas. Kitas dalykas, po 25 metų naftos kainos pradės labai stipriai šuoliuoti, jei elektromobiliai vis dar bus nepažengę toliau (tiksliau akumai), tai gali prasidėti pasauliniai neramumai.
Jei visi pereitų prie elektromobilių, reikiu stipriai didinti laidų pralaidumus ir kartu diegti smartgrid'ą. Toliau, elektromobilius gaminti reikia gamybos linijų, o jos brangios, labai brangios. Jei nereiktų įrangos, tai automobiliai kainuotų gal 1/5 to, kiek dabar kainuoja. Pvz Tesla gavo iš dalies jungtis, kad sugebėtų pradėti gaminti. O jei tu sakai, kad fabrikai stovi, tai tu turbūt šaipais, nes kas iš to, kad stovi, gamybines linijas reikia keisti, elektromobilio konstrukcija iš esmės turi būti kitokia nei VDV, nes detalės išsimeta, nebereikia išlinkimų, galima ir reikia mažinti masę ir pan - visa tai naujos detalės, nauji tiekėjai ir pan. Patikėk, tu neįsivaizduoji, apie kokius pinigus kalba eina.
Ribotuvai, net nesuprantu kodėl šitą klausimą lieti.
O kas svarbiausia, tai akumuliatoriai. Visos dabartinės technologijos remiasi į ličio jonus. Ličio jonai kasami gali būti praktiškai bet kur, tik skiriasi jų koncentracija. Problema yra ta, kad jo išgauti dideliais kiekiais neina. Dabartiniai gavybos kiekiai yra per maži, kad per 50 metų pagamintume pakankamai akumuliatorių pakeisti į elektromobilius. Negana to, ten, kur kasti apsimoka - Kinijos teritorija. Dar blogiau, gavyba kol kas labai tarši.
Arwis 2013-08-03 19:19
Nesupyk bet visiskai pavirsutiniskai mastai.
Tu mastai kad staiga visi nores elektromobiliu - wrong, taip nebus.
Tu mastai kad verslas staiga viska mes ir prades elektromobilius gaminti - wrong taip nebus.
Ir cia ne naftininkai ar kazkas, cia paprasciausi atsargaus verslo principai. Verslas kuris gerai laikosi and VDV staiga nesoks ant nepatikrintos technologijos kaip elektromobiliai.
Jau nekalbu apie Supply chain, visiskai naujus dizainus ir t.t. As matau kad tu net nesuvoki kas ieina i automobilio pagaminima, fabrikas ir metalo lankstymas tai tik mazyte dalis.
Infrastruktura ne tik keliai ir fabrikai. Tai visi servicai, charging stations(taip ju nori nenori reikes, nes ne visi iki darbo ir i namus vazineja), ta pati akumuliatoriu tiekimas. Taigi nera infrastrukturos pasaulyje kad butu imanoma patenkinti demand visu per metus parduodamu automobiliu.
Jau net nekalbu kaip verslo modeli sunku pakeisti dideleje korporacijoje, ypac jai verslui sekasi gerai tai viduje korporacijos per greiti pakeitimai susilauks didelio pasipriesinimo.
Viskas siam pasaulyje vyksta mazais zingsniais, nebuna dideliu siuoliu tarp vakar ir siandien. Jie matosi tik istoriskai paziurejus atgal.
CiukCia 2013-08-03 20:48
Uf kokia diskusija. Atsakykit sau i klausima. Kodel dabar niekas nenori elektromobiliu?
a: Trumpa rida tarp pakrovimu.
b: Ilgai trunkantis pakrovimu procesas.
c: Permazas krovimo stoteliu tinklas.
x10 padidejusi talpa issprestu beveik visas problemas.
+ tai paskatintu automobiliu gamintojus vietoi vidaus degimo varikliu deti elektros variklius. Tarkim Golfas turbo dyzelis 1.9 l , benzinas 2.0l ir elekrine pavara Katra rinktumeis? As tai neivieno nes golfas :lol: bet px
blizzard 2013-08-03 22:01
Na realiai tai aš pradedu galvot, kad tie patys naftininkai jau pinigais taip aptekę ir rankas į tą naftą tiek kartų sukišę, kad jau patys investuoja į naujas technologijas ir žino, kad tas jų verslas ilgai nesitęs.. Manau kad jie jau irgi po biškį orientuojasi į savo verslo perkėlimą, o panašu, kad su tokiais atradimais elektra darosi vis patrauklesne energijos forma..
Arwis 2013-08-03 22:58
Tai kad didziosios naftos kompanijos jau senai yra patys didziausi investuotojai i atsinaujinancia energetika. Surprise, surprise....
Jomajo 2013-08-03 23:32
o seiles neisbegtu bent pamacius 2013m golfa? matau kad gyveni gudziais 1990'taisiais
Jomajo 2013-08-04 13:36
geriausia yra tai, kad su siomis baterijomis gales panaudoti 32 branduoliu pracesoriu bei 999 PPI ekrana padidinta iki 8' puiku!
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Japonai išrado 10 kartų talpesnes telefonų baterijas