Štai kaip atrodo „Opel“ rytojus (Foto, Video)  (3)

Parodyti, ko pirkėjai gali iš „Opel“ tikėtis ateityje. Tai – svarbiausias „Opel Monza“ koncepcinio automobilio tikslas. Novatoriško koncepcinio automobilio premjera įvyks tarptautinėje automobilių parodoje Frankfurte rugsėjo 12-22 dienomis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Koncepcinis „Monza” atspindi „Opel” ateities automobilius, - sako „Opel” generalinis direktoriusDr. Karlas Thomas Neumannas . – Iš vienos pusės, jame įkūnyta visa tai, kas būdinga šiandienos „Opel“ modeliams – vokiškas tikslumas, inovatyvios technologijos ir patrauklus dizainas. Tačiau kuriant naujos kartos „Opel“ automobilius didžiulis dėmesys skiriamas optimaliam efektyvumui ir maksimaliam junglumui. Geriausios junglumo galimybės atsiskleis informacinės ir pramogų bei prietaisų skydelio sistemų ekranuose, kuriuose panaudojama novatoriška LED projekcinė technologija. Efektyvumą atskleis daugelis faktorių – lengvo svorio kėbulo konstrukcija, optimaliai išnaudota interjero erdvė, pažangios pavaros sistemų technologijos. „Monza” koncepcinio automobilio idėja paremta vis didėjančia transporto priemonių elektrifikacija, nuo prailgintos nuvažiuojamos distancijos agregatų iki kuro elementų. Švarų efektyvumą išreiškiame naujomis, lengvomis, atletiškomis ir skulptūriškomis formomis. „Opel Monza“ koncepcija – tai mūsų ateities automobilių vizija.“ „Opel Monza“ jau debiutavo Frankfurte dar 1977 metais: tai buvo didelis kupė varomas tolygaus darbo šešių cilindrų varikliu. „Monza“ buvo gaminamas iki 1986 m. ir jau seniai priklausė elitiniam įspūdingų automobilių ratui. Naujas „Opel Monza“ seka senojo pėdomis: gražių formų variklio dangtis su charakteringa centrine iškilia linija ir tipiškais „Opel“ dizaino akcentais tęsia „Monza“ priekio stiliaus tradicijas. Didelės bumerango formos oro įsiurbimo angos šalia priekinių ratų arkų dera prie elegantiškos priekinės chromuotos juostos, kurioje įmontuotas „Opel“ ženklas. Marko Adamo komandos dizaineriai su „Monza” koncepcija pristatė naują skulptūriško dizaino interpretaciją, kuri pirmą kartą pasirodė „Insignia“ modelyje. Savitos linijos, preciziškas dizainas ir plačiai nusidriekiantys kontūrai išlieka dizaino filosofijos – „skulptūriškas meniškumas ir vokiškas tikslumas“ – pagrindu. Naujas, atletiškas vaizdas atskleidžia automobilio efektyvumą. „Tai dar vienas drąsus žingsnis į ateitį, tačiau tuo pačiu parodome, jog kuriame nuoseklų dizainą, kuriuo žmonės gali pasitikėti“, – sako „Opel“ dizaino skyriaus vadovas Markas Adamas. Skulptūriškų formų, 4,69 m ilgio, keturių sėdimų vietų „Monza Concept“ atrodo lyg nušlifuotas vandenyno bangų. Nutekinti paviršiai suteikia lengvumo, kurį dar labiau pabrėžia kėbulo apačios linija, kuri smailėja priekyje ir platėja link galinių ratų arkos. Tokio stiliaus elemento įkvėpėju tapo liekno liemens ir smulkaus kūno sudėjimo kurtų veislės šuo, kuris elegantiškai bėga, lyg ant pirštų galiukų. „Monza Concept“ kėbulo šonų dizainas suprojektuotas taip, kad būtų lengva įlipti ar išlipti iš automobilio tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams. Galinės ratų arkos yra tokio pat pločio kaip ir priekyje. „Monza Concept“ stogo linija yra itin įmantri – iš pradžių ji pusapvalės formos, kaip klasikinio kupė, o vėliau ji šiek tiek pakyla aukštyn. Nepaisant sportiškos išvaizdos ir plokščio kėbulo silueto, kurio aukštis vos 1,31 m, šiame automobilyje netrūksta vietos – bagažinės tūris siekia 500 l, o keleivių nevaržo erdvės stygius galvai. Tai yra dėl to, kad visa kabinos konstrukcija yra 15 cm žemesnė nei įprastų modelių. Iš tikrųjų „Monza Concept“ siūlo keleiviams tokia pat erdvę kaip ir vidutinio dydžio automobilis. Plačios durys yra maksimaliai funkcionalios ir leis grožėtis vaizdais. Jos pakyla aukštyn lyg ištiesti sparnai. Esant lauke galima patogiai apžiūrėti saloną, o sėdint viduje stebėti vaizdus važiuojant, nes nėra viduriniojo statramsčio.

Junglumas: efektyvumas ir laisvos prieigos galimybės automobilyje

Efektyvumas ir junglumas (galimybė prijungti išorines sistemas ar/ir įrenginius (pvz., išmaniuosius telefonus) tapo pagrindiniu prioritetu kuriant naujos kartos „Opel” modelius. „Monza Concept“ siūlo žvilgtelėti į šių patobulinimų evoliuciją. Atsisėdus prie „Monza“ vairo, informacinė ir pramogų sistema nukels į visai naują, unikalų pasaulį. Prieš 35 metus originalioji „Monza“ taip pat pirmavo šioje srityje – ji turėjo skaitmeninį prietaisų skydelį. „Monza Concept“ vis dar modernizuojama naudojant LED projekcinę technologiją. Vairuotojai čia neras įprastų, pavienių prietaisų rodančių skirtiną informaciją; vietoj jų įrengtas platus prietaisų skydelis, besidriekiantis nuo durų iki durų ir naudojamas kaip vienas projekcinis paviršius.

Visa informacija ir dekoratyvūs elementai rodomi ant paviršiaus, kurį vairuotojas gali pritaikyti pagal savo poreikius, skonį ar nuotaiką. 18 LED projekcijų sukuria vientisą, pritaikomą, daugiafunkcinį ekraną. Tai yra pasaulinė premjera automobilių rinkoje. Ši technologija jau buvo naudota dideliuose renginiuose ir sukėlė sensaciją karalienės Elžbietos jubiliejaus šventėje. „Opel” dizaineriai pirmieji sugalvojo tai pritaikyti keleiviniame automobilyje. Įspūdinga 3D grafika atvaizduojamos svarbiausios funkcijos ir automobilio informacija – nuo interneto iki bendravimo galimybių bei dekoratyvių elementų. Vaizdas ekrane ir jos fonas gali būti pritaikytas individualiai, o funkcijos valdomos balso komanda ar valdikliais ant vairo.

Efektyvumas ir aiškumas – pagrindinis prioritetas: „Opel” inžinieriai informacijos pateikimą suprojektavo ir pritaikė vairuotojo patogumui. Tikslas buvo supaprastinti naudojimą, kad automobilio informacija, navigacija, išmanių telefonų aplinka ar prieigos galimybės atsirastų tik tada kai reikia. Todėl vairuotojas gali naudotis įvairia informacija, tačiau vienu metu jis nebus apkrautas dideliu kiekiu teksto ar paveikslėliais.

„Monza Concept” tampa vairuotojo ir automobilio sąsajos (HMI, Human-Machine-Interface) ateities modeliu, nes jo interjeras suprojektuotas remiantis naujausiai tyrimais šioje srityje. Tai pritaikyta ir išmaniam telefonui, kuris integruojamas „Monza“ automobilyje. Su trimis prisijungimo žodžiais – ME, US ir ALL – vairuotojas neatitraukdamas dėmesio nuo vairavimo gali susisiekti su draugais, šeimos nariais ar tiesiog prisijungti prie interneto bendruomenės. Su ME informacinė pramoginė sistema atjungia vairuotojo išmanų telefoną ir teikia tik su vairavimu susijusią informaciją. US – leis „Monza Concept“ keleiviams prisijungti prie pasirinktos grupės žmonių ar šeimos narių: jie gali prisijungti prie automobilio informacinės sistemos naudodamiesi savo komunikacijos prietaisais, keistis informacija, muzikos įrašais, paveikslėliais, dalyvauti pokalbiuose, palikti pranešimus socialinių tinklų paskyrose ir t.t. Po US seka ALL. Tai leidžia vairuotojui prisijungti prie išorinio pasaulio. Pavyzdžiui, vairuotojai gali pasidalinti savo suplanuotais maršrutais internete naudojantis planšete ar išmaniu telefonu, ir taip susitikti kelyje – tai nauja galimybė akimirksniu dalintis informacija.

Su šia novatoriška informacine ir pramogų sistema bei junglumo technologijomis, „Monza Concept“ parodo kiek toli į priekį galvoja dizaineriai ir inžinieriai kurdami ateities automobilius, kurie harmoningai įsilies į visuomenę.

Moderni jutiminė ir junglumo technologija „Monza“ koncepciniame automobilyje gali pasiūlyti dar daugiau: pademonstruojama pa˛angi „Car-to-Car“ ir „Car-to-X“ sistemos – prielaidos ateities savaiminiam važiavimui ir kitos sritys, ties kuriomis „Opel“ tyrimų departamentas šiuo metu intensyviai dirba. Visapusiškai sujungus eismo dalyvius ir pagerinus jų bendravimus ryšius, padidėja sauga, nes pavojingos eismo situacijos registruojamos daug tiksliau ir greičiau nei anksčiau.

Universalumas: modulinės konstrukcijos, pavaros sistemų įvairovė

„Monza” koncepcija remiasi moduline konstrukcija, kuri leis lanksčiai rinktis įvairias varymo sistemas. Nemažai tvarių pavaros sistemų yra pagrįstos vis didėjančia automobilių elektrifikacija. Frankfurto parodoje inžinieriai pristatys elektrinę „Monza Concept“, kurios nuvažiuojamą distanciją prailgina CNG (suslėgtos gamtinės dujos) variklis – toliau vystoma „Ampera“ naudojama novatoriška technologija. Naujos kartos trijų cilindrų 1,0 l „SIDI turbo“ variklis, kuris taip pat bus pristatytas IAA parodoje, bus „atsakingas“ už ilgesnę įveikiamą distanciją. Tačiau automobilis bus varomas dujomis, o ne benzinu, todėl anglies dvideginio tarša itin maža. Ateities vizijose, „Opel“ ir toliau sujungia elektrinį mobilumą su vidaus degimo variklio nauda.

„Turime aiškią viziją, kaip „Opel” automobiliai turi atrodyti ateityje, taip pat turime aiškią strategiją, kaip pasiekti savo tikslą. „Monza Concept” šiai strategijai suteikia akivaizdų tapatumą, - sako Dr. Karlas Thomas Neumannas. – Jis parodo, tai ko mūsų klientai gali tikėtis ateityje, ne tik dizaine, tačiau ir efektyvumo bei junglumo prasme tarp vairuotojų, interneto bendruomenių. „Monza“ numato koks bus kasdienis ateities automobilis, kuris bus įkvėpimo šaltinis kelyje. Tai ne tik vien „Opel“.“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(8)
(0)
(1)

Komentarai (3)