„Stella“: olandiškas saulės automobilis, energijos prisigaminantis daugiau nei jam reikia (Video)
(10)
Proveržis atsinaujinančių energijos šaltinių ir automobilių srityje įgalino inžinierių kolektyvą sukurti pirmą pasaulyje saulės energija varomą automobilį. Olandų inžinieriai sukūrė pirmą planetoje daugiau nei reikia energijos pasigaminančia transporto priemonę. Taip, taip, neapsirikote – automobilis energijos prisigamina pats, maža to – daugiau nei jam reikia. Be to, jo salone – apsčiai vietos 4 asmenų šeimai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
„Misdamas“ ant stogo įrengtų saulės baterijų pagaminta energija, elektromobilis „Stella“ apniukusią dieną gali nuriedėti 400 km, o saulėtą – visus 675 km. Tai – beveik dusyk daugiau nei vienu įkrovimu ištempia standartiniai modernūs elektromobiliai.
Pagamintas iš itin lengvų medžiagų (aliuminio ir anglies pluošto), keturvietis olandiškas automobilis sveria tiesiog begėdiškai mažai – sunkiai suvokiamus 380 kg. Kitaip tariant, atsikratyta net 1 120 kg antsvorio, kokį vežiojasi standartinis elektromobilis.
„Kadangi automobilis 90 proc. laiko stovi jūsų darbovietės ar namų kieme, pamatėme, kad jis 10 iš 12 mėnesių per metus energijos prigamina daugiau nei sunaudoja, – tvirtina inžinierių kolektyvo vadovas Leksas Hufslotas (Lex Hoefsloot) iš Eindhoveno technologijų universiteto. – Be to, automobilis pagamina dvigubai daugiau energijos, kurios reikia įveikiant įprastus nuotolius. Netrukus mūsų automobiliui Olandijos valdžia suteiks gamybos licenciją.“
„Esame visiškai įsitikinę, kad ateities automobilis yra gerokai lengvesnis už bet kurį šių dienų automobilį, – pridūrė inžinierius. – Be kita ko, jis privalo būti aerodinamiškesnis ir efektyvesnis. Saulės elementai yra sveikintinas ateities automobilio energijos šaltinio sprendimas. Neabejojame, kad jie gali gerokai padidinti automobilio nuriedamus atstumus.“
„Nepaisant visų privalumų, mūsų automobilio kaina išlieka didelė, – pripažįsta olandas. – Todėl, kad jis – prototipas, surinktas nekonvejeriniu būdu. Bet pradėjus serijinę gamybą, jo kaina neturėtų viršyti normalaus šeimyninio automobilio kainos. O ant stogo montuojamų saulės elementų komplektas kainuoja tik apie 10 tūkst. litų (2,6 tūkst. svarų).“
„Ateityje planuojame gaminti dar patogesnius, praktiškesnius ir energiją tausojančius automobilius, – reziumavo L. Hufslotas. – Suma sumarum, žmonės netrukus turės realią galimybę pirkti tokius automobilius.“