„YouTube“ fenomenas: milijoniniai honorarai neišeinant iš namų (5)
Norite neišeidami iš namų dirbti tai, kas jums patinka, uždirbti tūkstančius litų, tapti įžymybėmis bei susirasti būrį panašia veikla užsiimančių draugų? Visa tai pasiekti galite interneto gigantui „Google“ priklausančioje vaizdo įrašų svetainėje „YouTube“. Tereikia nemokamai susikurti savo kanalą ir į jį nuolat kelti kokį nors originalų, t.y. savo sukurtą, turinį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tiesa, galimybę uždirbti iš įkeliamų vaizdo įrašų turi ne visi. Stabilias pajamas iš svetainės galima gauti nebent tapus jos partneriu, o tokia galimybė atsiveria tik tiems, kas turi tūkstančius prenumeratorių ir solidų vaizdo įrašų peržiūrų „bagažą“.
„YouTube“ partnerystės programa vienija ir tikrąja to žodžio prasme išlaiko daugybę kūrėjų, mokėdama jiems honorarus už gaunamas peržiūras, teigiamus jų įkelto turinio įvertinimus (mygtuko „Patinka“ paspaudimus) ir komentarų skaičių.
Deja, ši programa veikia ne visose pasaulio šalyse. Nesiūloma ji ir Lietuvoje.
Populiaresni nei dainininkai
Tačiau nenusiminkite, nes net nesant partnerystės šalių piliečiu galima atkreipti dėmesį į save ir vis tiek būti pripažintam partneriu. Būtent taip nutiko švedui Feliksui Kjellbergui, kurio kanalas „PewDiePie“ yra labiausiai prenumeruojamas kanalas „YouTube“ svetainėje, turintis beveik 21 milijoną prenumeratorių, ir šis skaičius vis auga. Palyginkime: tai yra daugiau žmonių nei Graikijos ir Švedijos gyventojų kartu sudėjus.
Nors „YouTube“ partnerystės programos honorarai griežtai slepiami pagal sutartis, kalbama, kad populiariausi šios svetainės kanalai uždirba šimtus tūkstančių ar net milijonus JAV dolerių per metus.
Daugiausia savo kanalo gerbėjų turinti moteris „YouTube“ yra amerikietė Jenna Mourney, geriau žinoma kaip Jenna Marbles, kurios kanalas turi daugiau kaip 12 milijonų prenumeratorių. Tai daugiau gerbėjų, negu jų turi oficialūs daugelio paauglių dievinamų „One Direction“ ar Justino Bieberio kanalai.
Populiariausi – komikai
Ką šie žmonės rodo savo vaizdo įrašuose, kad surenka tiek peržiūrų ir turi tiek gerbėjų? Ne, jie nekelia jokio lengvai dėmesį patraukiančio erotinio ar pornografinio turinio, nes „YouTube“ svetainėje tai daryti griežtai draudžiama. Galima išskirti kelias pagrindines kanalų kryptis.
Pirmiausia tai – humoro kanalai, į kuriuos dažniausiai keliami asmeniniai pasisakymai, juokeliai, populiarių dainų ar filmų improvizacijos, sugalvoti ar suvaidinti siužetai. Prie jų būtų galima priskirti jau minėtą Jenną Mourney, taip pat ilgą laiką populiariausiu kanalu buvusį amerikiečių Anthony Padillos ir Iano Huxley duetą „Smosh“ (beveik 16 mln. prenumeratorių).
Kitas žvilgsnis į kompiuterinius žaidimus
Kita kategorija yra vadinamieji „let‘s play“ arba „play-through“ kanalai, kurių autoriai filmuoja save arba bent jau įrašinėja savo balsą, žaisdami kompiuterinius žaidimus.
Būtent tokiam kanalų tipui ir priklauso „PewDiePie“, populiarumo sulaukęs dėl baikščių ir kartu juokingų F.Kjellbergo reakcijų į siaubo žaidimus.
Beje, „YouTube“ populiaru turėti antrąjį savo kanalą, kuris yra skirtas būtent kompiuteriniams žaidimams, tad daugelis įžymių „YouTube“ asmenybių dalijasi savo „play-through“ vaizdo įrašais su gerbėjais.
Aukso kasyklos grožio pramonei
Dar kitai kategorijai būtų galima priskirti mados ir grožio kanalus, daugiausia skirtus moteriškajai publikai, kadangi juose merginos aptarinėja naujausias nusipirktas kosmetikos priemones, drabužius ir kt.
Tiesa, kosmetikos įmonės yra pačios suinteresuotos, kad jų produktai būtų apžvelgiami „YouTube“, tad vadinamosios „grožio guru“ dažnai produktų gauna dykai, o kai kurios (pavyzdžiui, apie 5,5 mln. gerbėjų turinti Michele Phan) netgi bendradarbiauja su tokiais kosmetikos gigantais, kaip „Lancome“ arba „L‘oreal“.
M.Phan 2013 metų vasarą net išleido savo vardo kosmetikos liniją. Ir visa tai – tik dėl „YouTube“ atneštos sėkmės.
Vaizdo įrašų svetainėje nemokamai savo makiažo darymo paslaptimis nuolat dalijasi ir įžymybių makiažo specialistės, tokios kaip Lisa Eldridge bei Charlotte Tilburry. Pastaroji 2013 m. vasarą irgi išleido savo kosmetikos liniją.
Populiarus ir mokslas
Kita kategorija yra edukaciniai, mokslo populiarinimo kanalai, dažniausiai skiriantys dėmesį fizikai, chemijai, biologijai ir psichologijai, orientuoti į jauną publiką.
Tokiam kanalų tipui būtų galima priskirti mokslo populiarinimo platformą „Vsauce“, turinčią net tris gerbėjų skaičiumi nesiskundžiančius kanalus. Juose ne tik pateikiami įdomūs faktai, bet pristatomos ir įvairios interneto įdomybės: neįprastos prekės, svetainės ir paveikslėliai, kuriuos galima rasti interneto platybėse.
„YouTube“ svetainėje galite rasti beveik viską: ir matematikos pamokų, ir naujausių išmaniųjų prietaisų apžvalgų bei palyginimų, netgi nuodugnias instrukcijas, kaip namų sąlygomis pasigaminti aukštakrosnę.
Kaina: privatumas
Pastaruoju metu ypač sparčiai populiarėja kanalai, kuriuose „YouTube“ asmenybės filmuoja savo kasdienį gyvenimą ir šiais trumpais įrašais dalijasi su milijonais juos sekančių gerbėjų.
Amerikiečių šeima Charlesas ir Alli Trippy netgi yra patekę į Guinnesso rekordų knygą kaip ilgiausiai be sustojimo į internetą vaizdo įrašus keliantys žmonės. Per penkerius metus savo kanale „CTFxC“, kuris dar žinomas puikiai šių laikų televizijos ir interneto situaciją atspindinčiu pavadinimu „Internet Killed TV“ (liet. internetas nužudė televiziją), jie kiekvieną mielą dieną įkelia bent po vieną vaizdo įrašą. Jie nepraleido net tokių gyvenimo momentų, kaip Ch.Trippy smegenų auglio operacijos, iš kurių vieną jis filmavo pats, nes operacija buvo atliekama taikant dalinę narkozę.
Jie ir daugelis kitų „YouTube“ asmenybių bus rodomi dokumentiniame filme „Vlogumentary“, kuris turėtų pasirodyti 2014 m. pradžioje. Žinoma, jį bus galima pamatyti „YouTube“ svetainėje.
Pasaulinė įtaka
Kai kurie „YouTube“ paskelbti vaizdo įrašai ne tik surenka šimtus tūkstančių ar net milijonus peržiūrų, bet ir daro didžiulę įtaką pasauliniu mastu.
Tarkime, jaunas amerikietis Tyleris Oakley, kurio kanalas turi 3,5 mln. gerbėjų, 2008 m. spalį paskelbė vaizdo įrašą apie pasaulinę prisipažinimo, kad esi gėjus, dieną. Jis pastūmėjo visame pasaulyje populiarų dainininką Ricky Martiną prisipažinti pasauliui apie savo homoseksualią orientaciją. R.Martinas 2012-aisiais viešai padėkojo T.Oakley socialiniame tinkle „Twitter“ už įkvėptą drąsą.
Tinklas „Twitter“ pakeitė ir amerikietės paauglės Tallios Castellano, kurios į grožį orientuota „YouTube“ paskyra turi 1,3 mln. gerbėjų, gyvenimą. Mergaitė viename iš savo vaizdo įrašų prisipažino, kad yra didelė pokalbių šou laidų vedėjos Ellen DeGeneres gerbėja. Nuolatiniai jos kanalo sekėjai susivienijo ir „Twitter“ svetainėje į populiariausių frazių dešimtuką iškėlė frazę, kad Tallia turėtų būti pakviesta į šį šou.
Laidos prodiuseriai, pastebėję tokį susidomėjimą, mergaitę pakvietė į laidą, kurioje 2012 m. rugsėjį ji susitiko su savo dievaite. 2013-ųjų liepą, būdama trylikos metų, T.Castellano pralaimėjo kovą su neuroblastoma – piktybiniu simpatinės nervų sistemos vėžiu, itin dažnai pasitaikančiu vaikams. Savo užuojautą dėl mergaitės netekties pareiškė ir įžymybės.
Tvirta bendruomenė
T.Castelano buvo skirtas ir „YouTube Rewind 2013“ filmukas, išleistas 2013 metų gruodį, apžvelgiantis žymiausius, daugiausia dėmesio susilaukusius praėjusių metų vaizdo įrašus. Jame nusifilmavo daugelis populiariausių „YouTube“ asmenybių, kurių dalis jau buvo čia paminėta.
Iš tiesų, „YouTube“ yra viena didelė bendruomenė, kurios nariai glaudžiai bendrauja tarpusavyje arba bent jau yra pažįstami. „YouTube“ asmenybės neretai kartu įrašinėja vaizdo įrašus, reklamuoja gerbėjams savo draugų kanalus ir net užmezga romantinius santykius.
„YouTube“ asmenybės dalyvauja kasmetėse tarptautinėse konvencijose, tokiose kaip „VidCon“, „PlaylistLive“ ar „SummerInTheCity“, į kurias susirenka tūkstančiai gerbėjų.
Lietuviai taip pat populiarūs
Lietuva, nors ir nėra įtraukta į partnerystės programą, taip pat turi savo „YouTube“ pažibų. Bene žinomiausia Lietuvos „YouTube“ asmenybė yra Edvinas Navickas, geriau žinomas kaip „The3dvinas“, kurio to paties pavadinimo kanalas turi apie 115 tūkst. gerbėjų.
Vaikinas tarp lietuvių tapo populiarus savo komiškais vaizdo įrašais, kuriuose jis tiesiog išsako asmeninę nuomonę apie tokius dalykus kaip muzika, merginos ir pan. Kiti po daugiau nei 20 tūkst. turintys lietuvių kanalai, tokie kaip vilniečio Gedimino Gabalio „Vėjavaikio Kanalas“, yra daugiausia orientuoti į kompiuterinius žaidimus ir priklauso jau minėtam „let‘s play“ kanalų tipui.
„YouTube“ svetainė kai kuriose šalyse jau tapo oficialia daugybės kūrybingų ir charizmatiškų žmonių, kurie savo vaizdo įrašais šviečia ir džiugina milijonus gerbėjų, darboviete. Televizijos populiarumui mažėjant aritmetine progresija, o interneto įtakai augant geometrine, rodos, belieka tik laukti, kada kompiuteris galutinai iš namų ūkių išstums televizorių.