„Oculus Rift“: ir paukščio skrydžiui, ir karybai, ir kalorijoms deginti (Video) (1)
Panašu, kad bent keli virtualios realybės akinių „Oculus Rift“ rinkiniai, skirti kūrėjams (angl. developer kit), pateko į itin išradingų ir produktyvių žmonių rankas. Šie žmonės sugalvojo, kaip akinius panaudoti ne tik nuobodžiai sėdint ant sofutės ir kraipant galvą – vieni programuotojai žmonėms pasišovė dovanoti paukščio skrydžio malonumą, kiti kariškiams kuria naujų tanko valdymo galimybių. O treti sukūrė visiškai naują būdą žaisti kompiuterinius žaidimus iš pirmo asmens perspektyvos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Paukščio skrydis
Keturių šveicarų komanda nusprendė „Oculus Rift“ pasinaudoti kaip dalimi įrangos, reikalingos žmogui padovanoti paukščio skrydžio džiaugsmą. Kita šios įrangos dalis – hidraulinė sistema, kurią žmogus valdo ir rankomis ir kojomis.
Ant stalo (jis šiek tiek panašus į standartinę masažo salonų įrangą) atsigulęs žmogus rankas ir kojas įstato į specialiai tam skirtus laikiklius ir galūnių judesiais kontroliuoja skrydžio kryptį, o papildomo realumo skrydžiui suteikia hidrauliniai stūmokliai, reguliuojantys žmogaus kūno padėtį.
Lyg kūno padėties kitimo ir regos būtų negana, projekto „Birdly“ autoriai nusprendė į skrydžio modeliavimą įtraukti ir uoslės jutimą, ir vėją, ir garsą.
Virtuali karinė realybė
Kitas prieš kelias dienas internete išgarsėjęs su „Oculus Rift“ susijęs projektas vystomas Norvegijoje. Tiksliau, Norvegijos kariuomenėje – išradingi šios šalies programuotojai nusprendė, jog virtualios realybės akiniais galima smarkiai išplėsti šarvuotų transporto priemonių piloto regėjimo lauką. Apie tai jau rašėme anksčiau.
Šarvuočio su eksperimentine įranga vairuotojas dabar gali aplinką matyti ne tik per labai siaurus langelius transporto priemonės priekyje – jis aplinką mato taip, tarsi šarvuotis būtų su visiškai permatomomis sienomis, mat vaizdas į virtualios realybės akinius yra perduodamas iš visuose šarvuočio bortuose įtaisytų kamerų.
Vaizdo įrašą, kaip virtuali realybė pasitelkiama šarvuočiui vairuoti, galima pamatyti čia.
Persikelti į žaidimą visu kūnu
Kiek senesnis, bet itin originalus virtualios realybės projektas yra „Virtuix Omni“. Komplektas, kuris, gamintojų teigimu, be papildomų modifikavimų yra visiškai tinkamas žaisti bet kokius pirmo asmens žaidimus, kurie įprastai valdomi klaviatūra, „įrėmina“ žaidėją specialiame juosmens įtvare ir reaguoja į jo kūno pasisukimus, kojų, rankų ir galvos judesius (stebėti judesius padeda žaidimų kompiuterio „Microsoft Xbox“ priedas „Kinect“).
„Virtuix Omni“ galėtų padėti atsikratyti ir nutukusio žaidimų mėgėjo, „bulvės ant sofutės“ (angl. couch potato) įvaizdžio – žaidžiant tenka labai intensyviai dirbti kojomis, todėl norint pasirodyti kaip elitiniam kariui jau nepakaks keturiais pirštais baksnoti W, A, S ir D klavišų. Tad net ir turintys antsvorio problemų žaidėjai (jei tik problemos nėra tokios rimtos, kad apsunkintų įsimontavimą į „Virtuix Omni“ juosmenį prilaikantį žiedą) galės deginti kalorijas užsiimdami tuo, kas jiems teikia daugiausiai malonumo.
Projektas praėjusių metų birželį startavo visuomeninio finansavimo svetainėje „Kickstarter“, kur surinko daugiau nei milijoną JAV dolerių vystymo darbams finansuoti.
Ir pabaigai - linksmas filmukas, iliustruojantis, kaip stipriai gali būti patikima virtualios realybės realumu ir kokios būna to pasekmės: