Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2014-06-19 11:03
Su medžio grindimis, viešajame transporte... Na yra tokia bėda, kaip jis pakankamai jautrus braižymams. Su kulniukais, žiemą žiūrėk kas ir su slidininko batais įlipa (esu matęs), kas nors ką nors tempiasi ir bus subraižytos labai greitai, o ką jau kalbėti kad apsauginiai sluoksniai nusitrins, o juos atnaujinti reikia. Turint omeny, kiek dažnai autobusai valomi normaliai, dvejoju ar tai bus daroma.
Tiesa, pati idėja patinka, tik kol kas finansinė dalis neramina.
ra2 2014-06-19 11:17
Kailis 2014-06-19 12:45
pagrindinis kriterijus kodel nesirenku viesojo transporto yra nepatogus marsrutas, aisku grazus autobusas turi savu pliusu
sub 2014-06-19 13:43
Šaunu kad tokie produktai ir įdėjos gimsta jau ir Lietuvoje. Viešas transportas privalo būti varomas tik atsinaujinančia energija.
AirDog 2014-06-19 21:13
Straipsnio antraštės autobusas beskaitant transformavosi į troleibusą.
immortallt 2014-06-19 22:46
sub, net jei nevaromas atsinaujinančia energija, autobusas jau energiją bei kelią naudoja vidutiniškai gal 20x efektyviau nei automobilis, o kelią turbūt 40x ir daugiau, piko metu ir visi 60x.
kestutisz 2014-06-20 13:42
Efektyviau kam? Valdžiai dėl "eko" pliusiuko? Žmonės todėl ir važinėja savo transportu, kad tai _jiem_ efektyviau, o ne todėl kad žūtbūt nori turėti daugiau išlaidų. Į efektyvumą įeina ne tik ratų trinamas asfaltas - tai ir laikas, ir patogumas. Kas man iš "efektyvaus" autobuso jei jis važiuoja ne ten, ne tuo laiku ir šiaip viduje šlykštu?
Simplicity 2014-06-20 16:14
Nu nevaryk taip į vienus vartus. Viešasis transportas tikrai nėra jau taip blogai. Va, tik ta infrastruktūra turi būti pritaikyta žmogui. Pavyzdžiui, paimk tokį Londoną. Susimoki 10 svarų ir nesukdamas galvos maliesi traukiniais, autobusais ar metro pirmose šešiose miesto zonose. Atvažiavai iš taško A į tašką B autobusu ir tau nereikia sukti galvos kur būtų galima nemokamai kelioms valandoms numesti automobilį. (Užsienyje prekybos centrų stovėjimo aikštelės yra mokamos.) Jei kalbėsim apie automobilizmą Lietuvoje, tai pas mus, kaip ir kitose post sovietinėse šalyse, automobilis yra statuso simbolis Senais laikais, automobilį galėjai gauti tik pagal paskyrą, todėl juos turėjo vienetai. Tais deficito laikais išaugusi karta savo vaikams nori duoti tai ko patys neturėjo, todėl šiandien kiekvienas 18-metis gauna vairuotojo pažymėjimą ir bent jau VW GOLF 1985 metų.
evaldosia 2014-06-20 21:54
rusai tokį troliką sukūrė.rodė per televizorių.su ličio akumuliatoriais,ūsai stotelėje patys prisijungia prie laidų.mūsų gudručiai tegul pabando padaryti ,kad ūsai prie laidų prisijungtu važuojant.
Arthuras 2014-06-20 22:00
Matai, visi tie ekologiniai ir patogumo skiedalai nusibraukia, kai tą patį maršrutą naudodamasis viešuoju įveikiu per 40 min., o su automobiliu per 15min. Kai taip kiekvieną dieną, ne po vieną kartą... Gaila savo laiko, energijos, kurią prarandi stovėdamas sausakimšame autobuse. O jau komfortas... Nėr žodžių.
immortallt 2014-06-21 20:42
Pas mus visi bamba, kaip viskas brangu ir kad žmonės skursta, bet automobilių, tai po 2-3 ant šeimos. Mano tėvai turi savo verslą, šeimai yra 2 automobiliai, iš kurių vienas didžiąją laiko dalį stovi. Jei nebūtų reikalų su mašina važinėti dažnai, tai nebūtų ir antros mašinos. Deja, pvz mano draugų ar giminių situacija įdomesnė. Vaikai pvz nedirbantys, nesimokantys, bet mašinos supirktos. Pinigų trūkumas, nuolat verkia, kad algos mažai gauna.
Tuo tarpu, net vakarų Europoje, 2 mašinos, o tuo labiau 3 ar net 4 mašinos šeimoje, kad ir kiek joms metų, yra milžiniška prabanga.
Kas dėl 15 ir 40 minučių, viskas priklauso nuo kur gyveni, ir kur reikia važiuoti. Kur aš gyvenu, tai 40minučių važiuoti tai į Vilniaus skyles tik trunka. Viską pasiekiu viešuoju per 30 minučių. Automobiliu galiu pasiekti gal 10-15min greičiau. Aišku, laiko sutaupai, bet daugumai tas sutaupymas toks simbolinis, o dar parkavimo mokestis puikiai tą sutaupymą padaro papildomom išlaidomis.
Žmonės išpindėję, nesugeba valdyti savo finansų ir nemoka skaičiuoti savo išlaidų, tik puikiai skaičiuoja kitų pajamas.
Kas dėl autobusų, greitieji maršrutai dar gali būti tobulinami stipriai:
1) stoti turėtų tik ten kur susikerta autobusų maršrutai, o ne išmesti tik 1/4 stotelių. Išmesti turėtų 3/4 stotelių
2) Trūksta dar kelių maršrutų greitųjų
Iš esmės jie jau ir dabar važiuoja kas ~5min, kartais būna net du iškart atvažiuoja. Važiuoja daug greičiau ir privalumas prieš automobilį lieka mažas.
Kas dėl asocialų, tai Klaipėda ir Vilnius problemą išsprendė. Zuokas kaip visada šūdą mala ir atšaukė gerą tvarką.
O jei jūs nežinot, kur per mėnesį išleisti papildomų ~500 litų, na tai jums gerai, tikrai turtingi esat. Aš turiu kilometrinį sąrašą, kam dar tuos pinigus galiu išleisti. Esant reikalui automobilį išsinuomoju, kad ir valandai.
Arthuras 2014-06-21 22:22
Ir vėl tu skaičiuoji svetimų žmonių išlaidas??? Nekišk straublio, kur nepriklauso. Kas kur nori, ten tuos pinigus ir leidžia. Pas kiekvieną prioritetai skirtingi, tačiau nei blogesni, nei geresni...
Žinai, kada tikrai nepersėsčiau į nuosavą automobilį ir laimingas naudočiausi viešuoju? Kada visi autobusai/troleibusai žiemą bus šilti, o vasarą vėsūs ir VISADA išvėdinti. Kada bent jau negavus sėst, bus patogu stovėt ir turėčiau bent 10cm privačios erdvės ir mano kompo tašės niekas nelaužytu savo kūnu. Kad į autobusą lipant nereikėtų stumt žmonių, norint tilpt važiuojant NE PIKO METU (greitųjų privalumai). O važiavimo laikas... Bala dar jį nematę, jei patogu važiuot, galiu ir ilgiau...
immortallt 2014-06-22 01:51
Vat kur sutinku, tai kad reikia gerinti kokybę paslaugos. Tvarka nėra dabar. Visame išsivysčiusiose pasaulyje jinai gera, o vat Vilniuje jau blogai.
Kas dėl išlaidų, kalbų ne apie tave, o apie visumą. Jei sau leidi tokia prabanga, kaip automobilis ir net 2 ar 3 šeimoje, tai inksti kaip blogai Lietuvoje neturi teisės, nes akivaizdžiai yra labai gerai.
Arthuras 2014-06-22 11:08
Be abejo, sutinku, kad yra piliečių, kurie prisiperka automobilių jų negalėdami sau leist ir kai jiems jų nereikia. Tačiau provincijoje be automobilio - kaip be rankų. Kaime, mažame miestelyje tas pats. T.y. kartais tas automobilis yra tikrai esminis dalykas, norint pilnavertiškai gyvent. Be abejo, tokiame Vilniuje neturint šeimos galima drąsiai suktis ir be jo...
Webbus 2014-06-22 11:43
Automobilį įsigijau gal kiek daugiau nei prieš pusmetį, tai galiu puikiai palyginti pliusus ir minusus. Gyvenu Vilniaus pakraštyje. Automobilis tikrai nėra būtinas, bet su juo yra žymiai patogiau. 3-4 kartus per savaitę reikia važiuoti pas klientus. Ką tai reiškia? Kad turi oficialiai apsirengt (negali su šortais ir maikute išlėkt), pasiimt kompą, lietsargį su mūsiškiais orais. Turi derintis prie autobuso (važiuoja tik vienas kas 20-30min.). Eini iki stotelės 10 min, turi ateiti 5 min anksčiau nes būna autobusas nuvažiuoja anksčiau ir tada turi laukti sekančio 20-30 min, kas reikštų vėlavimą pas klientus. Tada važiuoji autobuse ~30 min. Dėl patogumo autobuse man viskas tvarkoje, bet kartais tikrai būna per karšta arba per šalta žiemos metu. Tada autobusas tavęs nepaleidžia prie pat kliento, turi daryt persėdimą, arba paeit iki kliento dar 10-15 min. Pasivaikščiot mėgstu, man tai malonumas, tad čia viskas ok. Bet jei reikia tyst kompą, oficialiai apsirengus, batai irgi ne kedai, lauke karšta ir tvanku. Atkeliauji pas klientą suplukęs ir suprakaitavęs visas, kelionė truko kokias 50-60 min.
Ir tada dar malonumas tiek pat laiko praleist atgal važiuojant. Čia su sąlyga, kad važiuosi ne piko metu. Tada autobuse susigrūdęs važiuoji ir iki 1h 30min (tikrai teko ne vieną kartą tiek laiko važiuot piko metu namo).
Jeigu žiema, šalta, pas klientą irgi negali važiuot su pūkine striuke ar labai šiltai apsimuturiavus Reikia dėtis kažkokį oficialesnį paltą, kad ir žieminį, bet su kokiu paltu bebūtum, jei lauke žemesnė temp nei -10 C, tai garantuotai sušalsi
Su automobiliu ne piko metu nuvažiuot iki centro 15-20 min. trunka. Su autobusu ~1h. Pastebėjau, kad jeigu važiuoji su autobusu kur nors, tai pusės darbo dienos kaip ir nebūta. O kartais ir daugiau.
Aišku, iki nusipirkau automobilį, apsieidavau ir be jo, ir tai atrodydavo natūralu ir nelabai sukdavau galvos, nes žinojau, kad nelabai ką pakeisiu. Bet prie gero priprantama, gal išpindėjau per tą trumpą laiką, bet dabar jau automobilio nebekeisčiau atgal į autobusą O nedaug važinėjant nesusidaro išlaidoms 500 per mėn. Gal 200-300.
Arthuras 2014-06-22 12:05
Matai, įskaičiuojant visus draudimus, nuvertėjimą, kurą ir pan. - gausis tie 500lt.
Webbus 2014-06-22 12:40
Manau kiek mažiau Bet anyway be automobilio tai sunkiai. Juk kitą kart ir pavažiuot kur nori su draugais, ar kur į užmiestį jei kokių reikalų atsiranda ar pan. Galima išsiversti be jo, pataupyti, bet gyvenimas lengvesnis ir patogesnis su automobiliu
Aišku kitiems automobilis statuso reikalas, kur nusiperka tikrai ne pagal pajamas automobilį. Man asmeniškai jis labiau nuo A iki B nuvažiuot, bet čia kiekvieno reikalas kur jis savo pinigus deda Bet kokiu atveju jeigu ne į automobilį dedi pinigus, į kažką kitą, kas tau malonu, kas palengvina tavo gyvenimą. Tai vieniems yra automobilis, kitiems gal kokia kelionė, dar kitiems gali būt pastovus pietavimas restoranuose, ar prabangesnis būstas. Turi automobilį - gauni sutaupytą laika ir komforta, bet prarandi kažką kitą, kam nebelieka pinigų. Tad kiekvienam savi prioritetai.
Arthuras 2014-06-22 13:15
Dėl sumos išleidžiamos automobiliui, tai priklauso, ką nusiperki. Bet būtent - automobilis suteikia judėjimo laisvę. Gali nebeskaičiuot, kiek sugaiši nuvažiuot ten ar ten... Tiesiog paprasta taisyklė - niekur nejudėt piko metu ir tiek. Su automobiliu gali ekspromtu sugalvot nulėkt pas draugus, į parduotuvę ar kur papramogaut. Su autobusu... Paskaičiuoji laiką ir aptingsti...
O dėl viso kito - visiškai pritariu. Kiekvienam savo.
immortallt 2014-06-22 21:30
Kalba eina apie miestus, o ne provincijas. Nu kodėl reikia pritaikyti absoliučiai visiems. Taip nebūna.
Kai gyveni toli nuo miesto, kai reikia važiuoti valandą, arba kai gyveni iš vis užmiestyje, arba kai automobilis naudojamas darbui, tai yra priežastys, kodėl reikalingas tau automobilis. Bet prisiminkite, didžioji dalis gyvena būtent arti miesto, kur iki centro važiuoti max 20min.
Žinoma, viešasis turi tobulėti, ir stipriai. Turi daugėti autobusų, turi gerėti tvarka ir švara. Bet ne automobiliai spręs žmonių logistikos klausimą, o būtent viešasis transportas, vien dėl to, kad autobusais vežant žmones, tuo pačiu keliu galim pervežti keliasdešimt kartų daugiau žmonių ir greičiau.
Ir dar kartą, niekur nesakau, kad viešasis yra sprendimas visiems bei kad dabar iškart turi juo tik ir naudotis.
Kas dėl 500 litų. Draudimas metams 300 litų. Padangos metams - nu 600 išleisi jau kaip minimum (mano dviračio padangos kainavo 300 litų), o automobiliui reikia 2 komplektų ir dar po 4 padangas, net jei skaičiuoji, kad komplektą vieną droži 2 metus. O kur parkingo mokestis, jei automobilį apibraižysi/sudaužysi, remontai bei amortizacija? Nu nusipirksi geldą už 2,400, atvažinėsi 2-3 metus ir subyrės, vadinasi metams tau amostizacija 1,200-800. Jei pirksi iš salono, metams amortizacija bus >6,000. Per vidurį - skaičiai ir bus kažkur per vidurį. Taigi 500 litų automobiliui per mėnesį yra tik pradžia.
ra2 2014-06-23 08:56
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuviška revoliucija viešajame transporte? Klaipėdoje kuriamas inovatyvus autobusas, kurio jau dabar trokšta vokiečiai ir austrai