Išmanios automobilių šviesos - neakina vairuotojų (Video) (0)
Išmanieji automobilių žibintai, sukurti Carnegie Mellon universiteto Robotikos instituto (JAV), leidžia vairuotojams naudotis ilgosiomis šviesomis, visai nesibaiminant, kad jos akins priešais atvažiuojančius vairuotojams.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tokie projektoriai turi bendrą pavadinimą DLP (angl. Digital Light Processing, skaitmeninio šviesos apdorojimo), juose apie milijonas – skaičius priklauso nuo skiriamosios gebos, pavyzdžiui, 1200 x 800 pikselių lustas turi 960 tūkstančių veidrodėlių) – šviesos spindulių yra nepriklausomai vienas nuo kito kontroliuojami kompiuterio.
Tokie lustai panaudoti ir išmaniuosiuose žibintuose. Kamera fiksuoja besiartinančius automobilius, kelio ženklus ar net tokius mažus objektus kaip snaigės. Tuomet šviesos spinduliai atitinkamai pakoreguojami - vieni sumažinami ar visai išjungiami, o kiti – sustiprinami. Bendro apšvietimo pakeitimai yra nedideli ir beveik nepastebimi, tačiau išryškinami svarbūs objektai ir nebeakinami kiti vairuotojai.
Sistemos vėlavimas – laikas, praėjęs nuo momento, kai kamera aptinka objektą iki atitinkamo šviesos koregavimo yra 1 - 2,5 milisekundės. To pakanka, kad nereiktų naudoti sudėtingų algoritmų, norint paskaičiuoti, kaip pakis objekto padėtis iki to laiko, kol sureaguos priekiniai žibintai. Tiesa, būtent dėl šios priežasties sistema tampa mažiau veiksminga, važiuojant dideliu greičiu lyjant ar sningant.
Išmanieji žibintai turi ir kitą privalumą - susieti su navigacijos sistema, jie gali ryškiau apšviesti skiriamąją juostą ar ant kelio projektuoti rodykles, rodančias, kur reikia važiuoti.