Jei padangas gamintų „Apple“, jos vadintųsi „Cooper“ padangomis  (6)

100 metų yra labai daug ne tik žmogui, bet ir bet kuriai verslo įmonei. Ir nors tokio garbingo jubiliejaus sulaukti norėtų daug verslų, pasiseka tik nedaugeliui. O tarp šių rinktinių įmonių būrelio yra dar ir tokių, kurių istoriją ir veiklos strategiją galima laikyti tiesiog etaloniniais pavyzdžiais, kaip reikėtų užkariauti pirkėjų širdis ir įtvirtinti prekės ženklą. Puikus šios dienos pavyzdys – kompanija „Apple“, bet jai iki 100 veiklos metų dar toli. O štai padangų gamintojas „Cooper Tire & Rubber Company“ savo srityje pagal veiklos strategiją yra tarsi „Apple“ analogas, tik jau švenčiantis 100 metų jubiliejų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pradžių pradžia

Ši įdomi kompanija savo veiklą pradėjo 1914 metais, kuomet netikriems broliams John F. Schaefer ir Claude E. Hart pavyko nupirkti Ohajo valstijoje (JAV) veikusią gamyklą „M&M Manufacuring Company“. Tuo metu jos pagrindinė veiklos sritis buvo padangų remonto komplektų gamyba. Dar po kelių metų prie brolių sėkmingai plečiamo verslo prisijungė veiklus padėvėtų automobilių detalių pardavėjas Ira J.Cooper. Jis tapo ne tik naujojo verslo dalininku, bet ir vykdančiuoju įmonės direktoriumi. Tai buvo puikus pasirinkimas – I. J. Cooperis įsiliejo į kompanijos veiklą negailėdamas nei laiko, nei jėgų ir jai vadovavo iki pat staigios mirties 1941 metais. Būtent jis suformavo idealiai pasiteisinusią ilgalaikę įmonės strategiją – projektuojant ir gaminant, svarbiausia yra vartotojas.

Kompanija nuo padangų remonto ir restauravimo visus pajėgumus metė į naujų padangų gamybą. Net ir Didžiosios ekonominės krizės metais įmonė pagamindavo 2850 padangų per parą. Tuo metu tai buvo pavydėtinos gamybos apimtys.

Praėjus keliems metams po Ira J.Cooper mirties, ilgamečio direktoriaus garbei, įmonė pervardinta į „Cooper Tire & Rubber Company“ – pavadinimas išliko iki pat šių dienų. Sutrumpintai tiesiog „Cooper Tire“.

Amžinos garantijos padangos

Po pavadinimo pakeitimo, sukaupusi pakankamai resursų ir patirties ji žengė dabar jau privalomą žingsnį visoms stambiausioms pasaulio įmonėms – 1966 metais įkūrė nuosavą tyrimų centrą kartu su bandymų laboratorija. Šis centras veikia iki pat šių dienų, o bandymų laboratorija išsiplėtė iki didžiulio padangų bandymo poligono. Daugybė metų nei viena nauja kompanijos padanga nepradeda serijinės gamybos neatlaikiusi visų bandymo poligono testų.

Nuosavas tyrimų centras su bandymų laboratorija atsipirko jau aštunto dešimtmečio pradžioje. Atlikti tyrimai ir bandymai 1973 metais kompaniją pastūmėjo link visiškai naujos kartos serijiniu būdu lengviesiems automobiliams gaminamų radialinių padangų su metaliniu kordu, o 1980 leido rinkai pateikti tikrą „bombą“, privertusią apie „Cooper Tire“ padangas kalbėti visą JAV žiniasklaidą. Tais metais kompanija pirmoji pasaulyje pristatė radialines universalias padangas.

Tai buvo visiškai naujos koncepcijos produktas, sukurtas tenkinti tų vartotojų poreikius, kuriems sezoninis padangų keitimas buvo tikra kančia. Kad naujosios padangos neprapultų tarp galybės sezoninių padangų, sugalvota iš koto verčianti marketingo strategija – su automobilių gamintojais sutarta, kad ekskliuzyvine naujųjų padangų partija „apauti“ automobiliai gautų amžiną garantiją šioms padangoms. Tuo metu tai buvo kažkas panašaus, ką šiame šimtmetyje padarė kompanija „Apple“ pristatydama jau kultiniu tapusį „iPhone“ telefoną.

Po šio labai sėkmingo strateginio žingsnio kompanijos laukė puikus dešimtmetis – nors tuo metu JAV vidaus rinka prisisotino ir mažesni gamintojai vienas po kito bankrutuodavo, „Cooper Tire“ sėkmingai plėtė savo veiklą ir supirkinėjo bankrutuojančias įmones. Tame pačiame dešimtmetyje įmonė įtraukiama į sąrašą „101 geriausia JAV kompanija“ bei pradėjo žvalgytis užsienio rinkas – pirmiausia į Pietų Ameriką, o vėliau atėjo laikas ir Europai.

„Cooper Tire“ Europoje

Jau 1991 m. „Cooper Tire“ apyvarta viršijo 1 milijardą JAV dolerių, o kompanija pateko į didžiausių padangų gamintojų dešimtuką, kuriame ir dabar užima labai tvirtas pozicijas kaip aukščiausios klasės ir kokybės padangų gamintojas. Tais pačiais metais kompanijos vadovai nusprendė, kad jau pats laikas užkariauti ir Europos rinkas, kuriose vyko dar aršesnė konkurencija.

Įvertindama tai, jog pirkėjai labiausiai pasitiki vietiniais gamintojais, „Cooper“ vėl pasirinko ilgalaikę ir daug investicijų reikalaujančią, bet labai efektyvią strategiją – pastatytos vietinės padangų gamyklos D. Britanijoje bei Serbijoje. Tad dabar visoje Europoje platinamos „Cooper“ padangos dažniausiai yra pagamintos šiose gamyklose ir tik kai kuriais atvejais atvežamos iš JAV gamyklų.

Šiuo metu kompanija gamina „Cooper“, „Roadmaster“, „Dean“, „Mastercraft“, „Avon“, ir „Starfire“ pavadinimų padangas, o bendras modelių kiekis siekia daugiau nei 300. Europos rinkoje didžiausio populiarumo sulaukė „Cooper“ ir „Starfire“ padangos.

Ypač didele sėkme gali didžiuotis legendinės „Cooper Discoverer“ serijos padangos visureigiams. Šios serijos padangos patyrė turbūt viską, ką tik galima išbandyti su visureigiais – pradedant sunkiai pravažiuojamais keliais, baigiant tikromis sniego ir smėlio dykynėmis, o savotišku olimpu tapo saldi pergalė lenktynėse „Dakaras 2010“. Jose prizinę vietą iškovojo jungtinė komanda „Toyota Coopertires Team“, važiavusi su „Toyota Land Cruiser“ visureigiu, „apautu“ „Cooper Discoverer STT“ padangomis.

Per eilę metų „Discoverer“ serijos padangos sulaukė tiek daug teigiamų atsiliepimų iš vairuotojų ir sportininkų, kad dabar tai tikras 4x4 padangų etalonas, pagal kurį lyginami kitų gamintojų produktai.

Tiesa, net ir prilygti „Discoverer“ serijos padangoms yra labai sunkus iššūkis. Štai 2014 metais leidinys „Overland Journal“ po išsamių testų pripažino, jog „Cooper Discoverer A/T3“ padangos yra geriausias pasirinkimas šiuo metu.

„Cooper Tire“ Lietuvoje

Oficialia „Cooper“ ir „Starfire“ padangų importuotoja Baltijos šalims šiemet tapo Lietuvos padangų prekybos lyderė Lipeikio įmonė EGZOTIKA . Įmonės savininkas ir žinomas daugkartinis ralio čempionas Rokas Lipeikis džiaugiasi sėkmingu bendradabiavimu bei išskirtine kokybe pasižyminčiomis „Cooper padangomis“, kurios papildė itin gausų įmonės siūlomų padangų asortimentą. Pasak jo visureigių savininkai anksčiau ar vėliau vis tiek išsirenka „Cooper Discoverer“ serijos padangas, nes tai tiesiog neišvengiamas pasirinkimas tiems, kas ieško aukščiausios kokybės ir patikimumo.

Vairuotojai kviečiami atkreipti dėmesį ir į „Starfire“, „Cooper Tire“ koncernui priklausančias, padangas. Tai Serbijos gamykloje gaminamos ekonominės klasės padangos, pasižyminčios ypač aukštu kainos ir kokybės santykiu, tad nekeista, jog sulaukė puikių atsiliepimų ir iš lietuvių. Verta paminėti, jog jubiliejinį sezoną „Cooper Tire“ pasistengė savo gerbėjus nudžiuginti iš karto dviem naujausiais žeiminių padangų modeliais – „Starfire WT200“ ir „Starfire WH200“. Pasak Egzotikos, šie modeliai jau pasiekė ir Pabaltijo šalis.


Štai tokia gerokai patrumpinta įdomios kompanijos istorija. Ir jeigu „Cooper Tire“ nekeis savo verslo strategijos ir toliau išlaikys orientaciją į klientą, labai tikėtina, jog sulauks ir 200 metų jubiliejaus. To jai ir linkime!

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(18)
(10)
(8)

Komentarai (6)

Susijusios žymos: