Istorija apie visų laikų brangiausią automobilį (2)
Bene kiekvienas automobilių gamintojas išleidžia vienetinį modelį, skirtą paminėti tam tikrą jubiliejų ar svarbią datą. Tų modelių kainos dažniausiai šauna į dangų ir pasiekia net keliasdešimt milijonų litų, tačiau nė vienas jų nepasiekia visų laikų brangiausio automobilio – Bugatti Type 57SC Atlantic.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Geriausiai žinomas 1938 metų modelis. Jis dabar priklauso mados dizaineriui Ralphui Laurenui. Jis savo Atlantic įsigijo 1988 metais ir iškart atidavė restauruotojui. Po dvejų metų visiškai rekonstruotas automobilis laimėjo Pebble beach klasikinių automobilių konkursą. Jis buvo pripažintas geriausiu tais metais demonstruotu modeliu. Kaip ir daugelis R. Laureno kolekcijos automobilių, Type 57SC Atlantic yra juodos spalvos. Jį visas automobilių pasaulis gerai žino, nes jo savininkas nėra šykštus ir kasmet su savo Atlantic išvažiuoja iš garažo, kad žmonės galėtų juo grožėtis.
Pats pirmasis Atlantic modelis buvo pagamintas 1936 metais. Gali būti, kad jis turi kelias Aerolithe koncepcinio modelio detales. 1971 metais aukcione šis modelis buvo parduotas už 59 tūkst. dolerių. Tuo metu tai buvo rekordinė suma, paklota už automobilį. Nupirktas šis modelis taip pat pateko pas restauruotoją.
2010 metais iš privataus fondo šį automobilį įsigijo Kalifornijos Mulin automobilių muziejus. Privataus sandorio tiksli kaina nėra atskleidžiama. Manoma, kad ji galėjo svyruoti tarp 75-100 mln. litų. Visi automobilių ekspertai sutinka, kad šis modelis – brangiausias kada nors parduotas automobilis. Tik niekas nesako, kad šio rekordo neįmanoma sumušti.
Tai daugiau negu automobilis. Tai dizaino etalonas, inžinerinis stebuklas, prieškarinės visuomenės simbolis. Kartais šis automobilis vadinamas pirmuoju superautomobiliu. Ir jis vertas kiekvieno už jį išleisto cento.