Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2014-11-26 13:41
Tas pigiau sąlyginai... Krantinę įrengti per pajėgumus gaunasi ~3x brangiau. Laivas irgi gausis brangiau per galią. O dar ir negalės normalių laivų priimti.
TAURAS 2014-11-26 15:33
Musu terminalas per 10 metu atnes 1 mlrd litu nuostoliu, vien del nuomos, kuri yra kosmiskai didele. Per metus uz sio terminalo nuoma atseinisim po 180 mln litu, o terminalo kaina tera 800-900 mln litu. Plius po nuomos, galesim ji nupirkti, tiksliau ne galesim, o teks. Taigi iseina 100% palukanos per 10 metu. Kas nenoretu tokio biznio!? Ta milijarda aisku mokesim mes, per duju kaina. Labai viskas logiska ir aisku. Kaip visad, Lietuviams yra zinoma, jog nepriklausomybes kaina yra begalo didele.. Tikrai istorinis projektas musu valstybeje. Mazai tokiu mahinaciju pas mus bebuvo..
bahuriux 2014-11-26 15:57
Priminkit kuri vyriausybe pasirase tokia brangia laivo nuomos sutarti? Ar politikai yra nepakaltinami uz savo veiksmus? Kita vertus, ta nuoma yra garantija, kad rusai neskandns laivo, nes tada uzsirautu jau ne ant 1, o ant 2 nato saliu.
immortallt 2014-11-26 16:06
Tauras, tu per metus sutaupysi iki milijardo dėl pigensių dujų. Tai bent nuostoliai. Ar LED lemputę irgi skaičiuoji kaip nuostolį lyginant su kaitrine?
Terminalo nuoma - tai ne tik įranga, tai ir personalas, finansavimas, logistika ir pan dalykai. Negana to, be norvegų, savojo terminalo dar 2-3 metus lauktume.
TAURAS 2014-11-26 16:44
Dujos nebus pigesnes. Aisku kai tik terminalas atplauke apie tai pradedama kalbeti.. Realiai sis terminalas tieks brangesnes dujas nei dabar gaspromas. Nebent amerikonai mums pades ir atplaukdins jas su nuolaida. Niekas apie pigesnias dujas net nekalbejo. Beto, gerai. Personalas, islaikymas, logistika. Ar gali sie dalykai kainuoti bent 50 mln litu per metus? Vienintelis geras dalykas is sio terminalo yra tas, kad jei dabar ant Rusijos Grybauskaite labai uzsiraus, tai musu salyje nekils krachas, jei rusai uzsuktu vamzdelius. Toks jausmas, kad sio terminalo paskirtis yra butent tokia. Ir kas keisciausiai jis jau planuotas pries pora metu, taigi tavo minimi dar 2-3 metai butu labai paveluoti ziurint i dabartine padeti. O dabar galim ramiai laukti ziemos, be jokiu fokusu
immortallt 2014-11-26 16:50
Tauras, pamiršai, kad dujų kaina sumažėjo 20% atgaline data?
Gal pamiršai Drūžbą?
O kiek susidaro palūkanų nuo milijardo vertės projekto? Kiek kainuoja vadybinės paslaugos derinant užsakymus? Manai mūsų biurokratai būtų sugebėję taip greitai prasisukti? Yra ir draudimas nuo nelaimingų įvykių, kur jau ir milijoninės sumos susidaro. Įrangą reikia prižiūrėti. Taip pat reikia ir žaliavų, detales kai kurias keisti, nes dėvisi ir t.t. Viskas susideda.
Taigi 2-3 meteliai būtų labai pavėluotai. Negana to, kad dabar dujas pirktume vargu ar 20% pigiau, o ne 20% brangiau nei buvo. Ir dar žiūrėk dujų tiekimas sutriktų po vizito Ukrainoje. Tiesa, čia labai žaisti negali, nes Kaliningradas be dujų liktų.
Shinigami 2014-11-26 17:15
Terminalas labai naudingas ir reikalingas.
Duju kaina reikia lyginti ne su ta kuri yra dabar, nes ji yra sumažėjusi dėl pačio terminalo buvimo. O su ta kuri butu jei terminalo nebūtu.
Taip pat terminalas apsaugo nuo politinių žaidimų. Nes dabar pristabdytu ne automobilių su lietuviškais numeriais eismą pasienyje, o pradėtu remontuoti dujotiekį ruskeliai. O tada jau nuostoliai Lietuvai butu kur kas didesni nei du terminalus pasistatyti.
obuglas 2014-11-26 17:25
Taip, laivą nuomuojamės, bet kartu nuomuojamės ir įgulą, laivo priežiūrą ir etc. etc. etc. kas nusipirkus laivą iškarto, papildomai vėl kainuotų ir mažą to būtų galvos skausmas.
TAURAS 2014-11-26 17:58
As nesu ekspertas sitam reikale, juolab tikrai nezinau kodel butent 180 mln litu i metus atsieis sitas terminalas, bet tokia didele permoka, ziurint i realia terminalo kaina turetu sukelti bent kazkokiu itarimu, bei tikrinimu is tam tikru valstybes organu. Dabar nieko. Beja sis terminalas tikrai buvo butinas, nieko del to nesakau, bet dabar visi jo pliusai negali uzgozti nesvaraus sandorio, kuris galimai ivyko.
Katė 2014-11-26 18:13
Atrodo, jog koncervatorių baxuriukai komentaruose subėgo ginti savo autoriteto Kubiliaus, kuris Lietuvai ir pakišo šį nerentabilų „dujų terminalo“ projektą. Kaip ir viską, beje... Labai pasisekė, jog atominės neužkrovė Lietuvai ant pečių.
Dabar prisiminkime faktus: Prieš Kubilių buvusi Kirkilo vyriausybė sukirto rankomis su Achema ir nusprendė kartu statyti nedidelį ir nebrangų dujų terminalą. Jau seniai būtų pastatytas ir dujas tiekęs... Bet atsitiko nelaimė ir Lietuvą užvaldė kubiliniai, kurie sustabdė ano terminalo statybas, trejus metus nieko nedarė, galiausiai pagimdė monstro projektą, kuris andai ir įplaukė į Klaipėdos uostą. Be galo brangus, nereikalingai didelis ir valdomas neaiškios šutvės iš Seišelių salų. (Nesileiskit maustomi, norvegai su šiuo laivu nieko bendro neturi)
Ką mes žinom? Ogi, jog per dešimtmetį dujų suvartojimas Lietuvoje sumažėjo per pusę. Dujų vartotojai šildymui pereina prie visada už dujas pigesnio biokuro ir šio proceso nesustabdysi. Pusę likusios dalies sunaudoja Achema, bet dujoms ji susidera ir apsirūpina pati. Lieka toks nežymus pasaulio mastu naudojamas kiekis dujų Lietuvoje, kad nereikia jokių terminalų, atsitikus nelaimei, tą likutį galima balionais atvežti.
Tai kodėl šis brangus ir didelis laivas rūdija Klaipėdos uoste? Todėl, jog standartinė 15% otkato stavkė nuo milijardo bus 150 milijonų...
giedrius.saugai 2014-11-26 18:56
Visiškai teisingai. Šiaip kiek domėjausi dar noriu pridurti, jog susidaro toks įspūdis, kad tai politinis sprendimas, su ekonomika nieko bendro neturintis. JAV siekia sukelti Rusijos ekonomikai sunkumų, todėl spaudžia Europos šalis statytis tuos terminalus. Lietuva viena iš pirmųjų pasistatė tą laivą todėl, kad Lietuvos valdžia yra marionetinė ir dirba visai ne Lietuvos, o JAV ir Briuselio interesams.
Tomsonas1 2014-11-26 19:27
O jeigu būtume pirkę, tai Lietuvai palūkanų nebūtų reikėję mokėti, laivo komandos išlaikymo, remonto bei aptarnavimo kaštų prisiimti, o be to dar laivo projektavimo mokesčius visi pamiršta. Šiuo metu yra statomi 3 tokio tipo terminaliniai laivai ir visi jie tik nuomojami, ir lietuvių kaina nėra pati brangiausia. Taigi didieji specialistai nustokite pezėti.
O kas liečia straipsnį, tai pilnas nesamanių kratinys. Kokia konkurencija gali būti Lenkijos terminalas, jeigu mes neturime bendros dujotiekių sistemos.
Vytax 2014-11-26 20:21
. Turėdami kelis alternatyvius dujų tiekėjus, turėsime pilnavertę dujų rinką. Kurioje perkant dujas nebebus reikalingas politikų įsikišimas. Iki dabar kas keleri metai į kremlių turėdavo važiuoti mūsų politikai ir derėtis dėl kainos. O derybos būdavo ten tokios beviltiškos, be jokių derybinių svertų, už uždarų durų, slepiant viską nuo visuomenės. Ir terminalą pirmieji pasistatėm nes už rusiškas dujas mokėjom brangiausiai visoje Europoje.
Fobus 2014-11-26 20:33
Gal kas gali dorai išaiškinti, kokia bus dujų kaina iš šio terminalo? Kiek privalomai iš jo turės būti perkama? Kokia galutinė kaina vartotojams po visų administravimo ir perdavimo išlaidų?
Nes dabar visos spaudos priemonės taip ir nesugebėjo man to paaiškinti...
Arns 2014-11-26 20:47
Nes nėra ko aiškinti, susitaikyti reikia su tuo, kad sutaupyti nepavyks, tai kainuoja. Kad niekas per daug nesipiktintu, visi galai bus suslėpti po "kainų komisijos" mantija, ir kartą kitą per metus sužinosime permokėjome ar nedamokėjome už dujas, pagal nustatytą iš anksto tarifą. Palyginti nebent su kaimynėmis bus galima, kad sužinotume kiek gi maždaug tas terminalas mums papildomai kainuoja.
vytautas50 2014-11-26 21:01
immortallt 2014-11-26 21:45
Domėjotės Jo, socdemų terminalas buvo toks pat realus, kaip sprendimas dėl atominės ar mokesčių reforma, kuri jau kitą mėnesį bus ir taip jau 2 metai.
Terminalo kaina dabar bus aukštesnė, nes:
1) Rusija numetė kainą dujų
2) Šiuo metu SGD kaina rinkoje dar yra pakankamai aukšta.
Kitais metais pasaulyje bus paleista dar berods ~100mlrd m3 pajėgumų pasaulyje. Daugiausia prie Australijos krantų. Tai reiškia, kad Europos tiekėjai bus išstumti iš Azijos rinkos ir SGD kaina ženkliai kris žemyn. Atitinkamai, kris ir dujų kaina mums. Tada arba rusai dar numes kainą, kad vėl būtų brangiau, arba gabensim viską per terminalą ir tylėsit kaip vandens prisėmę. Kainos labai neeskaluoja, nes yra daug degradų, kurie pasigriebia vieną faktą ir eskaluoja jį, nematydami visumos. Pavyzdys: rėkauja, kokie blogi gydytojai, kad jį sužalojo ir padarė invalidu, nes nupjovė koją. O reali situacija, išgelbėjo gyvybę nupjaudami jau pūvančią koją ir spėjo ištraukti iš kraujo uždegimo. Tai kurie būsit, kurie žiūrėsit į didelį pavieksliuką, ar nupjautą koją?
lucy 2014-11-26 22:01
Vienintelis dalykas dėl ko džiaugiuosi, jog kažkas buvo pastatyta naujo Lietuvoje, o ne uždaryta, parduota ar bankrutavo.
O ruseliai kainas laikė aukštas todėl, kad Lietuva skeryčiojasi, kaip ir dabar blondinės visokie pasisakymai ir tt. Ir paskui norėti jog geros kainos būtų
Nukainotas 2014-11-26 22:16
Blondinės turbūt pastebėjo anksčiau už tave, kad RU šiek tiek dar pripažįsta tik jėgą ir griežtumą, o visas normalus, mandagus elgesys jiems veikia kaip leidimas dar labiau lipti ant galvos ir dergtis.
jureivis 2014-11-27 00:05
Galima pameginti paskaiciuoti, kiek kainuoja per diena terminalo islaikymas.
Kiek skaiciau, terminalo igula sudarys apie 40 zmoniu. Norvegu imone, vadinasi ir algos bus siek tiek didesnes nei vidutines, jureiviu algos.
Paprastuose laivuose, zemiausios kvalifikacijos jureiviai alga 60euru per diena, norveguose turbut apie 100 euru, o didziausia Kapitono ir Vyr mechaniko sieks iki 200 euru per diena. Tanklaiviu ir SGD laivu yra povojingesnis darbas, nei konteineriu, tai algos apie 20proc didesnes ir daugiausia sudarys aukstos kvalifikacijos jureiviu, darom prielaida vid alga bus apie 120-130 euru per para.
125euru*40=5400euru t.y vien algom per diena iseina apie 18k litu, per metus 6.4mln litu algoms
kuro sunaudojimas, nesidomejau kokie generatoriai ten stovi ir koki kura naudos el gamybai, bet visiems irengimams patenkinti turetu sunaudoti per diena po 3-4 tonas dyzelio arba 5 tonas SGD. Tarkim naudos jurini dieseli, jis kazkiek pigesnis nei transporto, tai litras apie 2-2.5litro.
tai gaunasi apie 10k litu per diena vien elektros gamybai, per metus 3.6mln
eksplotacinei prieziureai yra labia brangi, vienos variklio ivere gali kainuoti iki 40k doleriu, visi dazai, tarpines ir panasiai yra kokius 3 kartus brangesnes, nei kad detum krante, nes turi buti kokybiskos ir ilgamzes. Aisku kiekviena diena skirtingai viskas genda, bet genda daznai, todel per diena iki 5k litu gali kainuoti, per metus 1.8mln
Kas metus turi buti daromas kapitalinis remontas ir dokumentus atnaujinti, yra samdomos dazniausiai imones tvarkyti visa laiva. Cia as nzn kiek kainuoti gali, bet iki 1-2mln tikrai.
Kas 4 metus, SGD turi buti pakeltas i doka ir padarytas viso laivo kapitalinis remontas, kad atnaujinti dokumentus, cia jau kokie 4-5mln.
As pritariu siam SGD terminalui, gal siektiek per didelis, bet niekas nezino kokia butu mazesnio terminalo kaina.
Prisiminkit 1995metus, Butinges terminalo statybas... Kokios audros Lietuvoje buvo, kad nereikia mums jo, naftotiekiu zymiai pigiau gabenti nafta, nei tanklaiviais ir panasiai. Bet pastate ir ka mes tuomet turejom, tap kainavo brangiai, aplinkosauga ir panasiai. Bet kai 2007m Rusai sustabde Druzba ale sugedo ir iki siol, ka mes butume tuomet dare? Mazeikiu nafta butu bankrutavusi ir visai zemaitijos siauriai butu labai blogai.
Todel siuo metu mes turim alternatyva, o uz savo nepriklausomybe reikia susimoketi, o ta kaina nera didele.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuvos džiaugsmas dėl dujų terminalo truks tik porą metų?