Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2015-03-13 13:50
Delfyje gerai pakomentavo kazkas po situo straipsniu.
Mazdaug sitaip.
Pasidedi i stalciu A klases sertifikata ir energijos sanuados iskarto sumazeja perpuse lyginant su kitu identisku namu. O jei gauni A+, ar geresni serftifikata tai skaityk ne tu moki uz energija, bet tau moka lietuvos mokesciu moketojai, lyginant su kitu absoliuciai tokiu pat namu kuris neturi jokio sertifikato isvis.
Na esme supratot A klases sertifikatas pats savaime atstoja 20cm polistirolo sluoksni, o jei A++ tai skaityk energija pradeda teketi i nama is saltesnes aplinkos, paminant po kojomis termodinamika.
immortallt 2015-03-13 15:21
bahuriux, kam nusišnekėti? Perfrazuoju tave, jei liesą pieną supili į grietinėlės indelį, pienas patampa grietinėle.
Sertifikatas tik turi patvirtinti to namo parametrus. Kaip ir ant pakuotės esanti informacija.
zet 2015-03-13 15:22
isleisk papildomai suma X, kad sutaupytum per gyvenima X/3 ?
vardasas 2015-03-13 15:30
Keista bet lietuvoi gyvenu bute sename rusiskame blokiniame name jis neapsiltintas nerenovuotas zodziu kaip pastate 1981 taip net neremontuotas ir man sildymas atsieina viso labo 500-700lt per sezona pkius temperatura nenukrenta zemiau 22 silumos vadinasi pas mane A+++ bijau apsiltinti nes lt bankrutuos. Nu ir kiaura karta uzaugo
arab 2015-03-13 16:12
Tai visų pirma pasakyk kad gyveni bendrabuti, arba vieno kambario kamurkej 20m². "Normaliam" 2-3 kam. bute sildymas gruodi sausi vasari i menesi kainuoja 200-400lt. Tai jau vien per tris menesius kaina ~900lt, o sildymas pas mus kaip zinia 6 menesiai, o ne 3. Tai tavo cia skaiciai is lemputes paimti, arba uz tave mama sumoka
vardasas 2015-03-13 17:59
Arabe mama jau daug metu kaip mirusi. Gyvenu 2 kambariu 70m2 bute kadangi nera centrinio sildymo tai pasistaciau savo katila todel is lempos tik arabai kalba
vazzy 2015-03-13 18:25
nu va as irgi jau galiu pakomentuot pavyzdziais savo sita tema. pas mane yra 2k butas kaune. 45 kv. tai iki renovacijos mokejau apie 1000-1200 lt uz sezona, gaila tiksliu duomenu is praeito sezono neturiu. o dabar iki siol ( neaisku kiek reiks moket uz kova ) esu sumokejes 94.97 Eu. ( 0+11.70+25.469+28.98+28.82 ). uz renovacija kiekviena menesi reiks moket po 20 eu. ( turetu 40% kompensuot is sito valstybe, tai turetu likt apie 12 EU )
FtBall 2015-03-13 18:28
Vau, super palyginai. Mums išvis 50 litų į metus šildymas kainuoja 150 kv. m. namą apšildyt... malkomis iš nuosavo miško...
bahuriux 2015-03-13 20:04
Matai sertifikatas kainuoja nemazus pinigus ir kuo aukstesne namo klase tuo brangiau. Negi tu sutiktum moketi uz absoliuciai ta pati daikta papildoma nemaza % kainos, vien tik todel kad jis sertifikuotas biurokratu? Matai popieriai neissprendzia silumos praradimo ir gavimo, ta padaro teisingi inzineriniai, projektavimo sprendimai, fizikos supratimas ir kokybiska statyba. Zmones tokius namus renkasi is idejos, o ne del sertifikatu kuriais galetu pasipuikuoti. Sertifikatas pats savaime netaupo pinigu greiciau priesingai.
Arthuras 2015-03-13 20:53
Jei per metus tik tiek, tai kokio velnio dar dujinis šildymas apačioje?.. Ką, nebegalėjo susiorganizuot šilumos per kondicionierius, saulės elementus ar vamzdžius?.. Galų gale, jei čiut čiut trūksta - ne paprasčiau ir pigiau šildytis elektra? Juk dujinis šildymas reikalauja vamzdžių, katilo, dujų ir t.t...
Nerkus 2015-03-14 06:50
Nesuprantu kam reikalingas geoterminis šildymas. Jo irengimas labai brangus dar priežiūra ir elektos nemažai naudoja. Tai darytis iškart elektrinį šildymą ir nesukti daugiau galvos. Aišku elektra šildymas bus brabgesnis, bet tikrai nereiks investuoti 70 000lt kaip į geoterminį ir tas skirtumas niekada neatsipirks. Elektrinis šildymas beveik nereikalauja jokios priežiūros.
Nerkus 2015-03-14 07:00
To FtBall. Nuosavame miške reikia medžius nukirsti, nugenėti, sutvarkyti šakas, rastus supjaustyti stukeliais, atvezti iki namų, sukapoti, sudėti į rietuves. Visam šiam darbui tik "družbos" kurui išeis virs 100lt, dar kuras atvežimui iš miško. Galima miške ir vienam dirbti, bet jaučiu, kad yra kviečiama draugų talka, tai jiems mokėti nereikia, bet pavalgidinti, o vakare dar ir pavaišinti, reikia. Čia tokios grynosios išlaidos, o dar laiką galima paskaičiuoti.
007 2015-03-14 10:38
Jeigu dujinis katilas kondensacinis (nuo šių metų Rugsėjo daugelis gamintojų išims iš gamybos turbininius ir atmosferinius ir paliks tik kondensacinius), o name grindinis šildymas, arba apskritai žematemperatūrė šildymo sistema, tai kondensacinio katilo efektyvumas gali būti net 109%. Tai elektrinis katilas niekaip nepadengs tokio šildymo kaštų. Per kondicionierius, tai turbūt turėjai omenyje oras-oras. Viskas labai gerai ir juokingi kaštai, bet elektros sunaudojimas didėja nuo minusinės temperatūros. Jeigu iki -10, tai nėra reikalo sukti galvos, o jeigu daugiau, tada išlaidos padidėja. Efektyvumas mažėja. Aišku, bendrai, visvien prie tokių žiemų, kokios dabar, nėra reikalo bijoti žemų temperatūrų. Bet kaip suprantu, čia norima išspausti kuo daugiau šildymo sistemos efektyvumo.
007 2015-03-14 10:49
Šildymas elektra yra brangus. Ypač nemažų kvadratūrų. Taip pat tarnavimo laikas nėra ilgas. O jei dar sanitarinių taškų skaičius didesnis nei vienas, reikia nuolat šildyti boilerį. Gali būti boilris momentinio šildymo, bet tada elektros sunaudojimas dar padidėja. Įsivaizduok, sušildyti visą vandenį, kuris reikalingas šildymui, tada boilerį, o jei šaltensnė žiema, tai kosminiai pinigai. Geoterminis šildymas garantuoja mažas išlaidas ir beveik nereikalauja priežiūros.
Tie, kas nori investuoti į namą ir turi ką investuoti, tai tą ir daro. Tie kas neturi ką investuoti arba turi minimaliai, stato kieto kuro katilus ir kūrenasi. Arba bent jau granulinius. Čia jau nuo žmogaus poreikių ir finansinių galimybių. Tiek, kad mažiausiai rūpesčių, mažiausiai išlaidų ir didžiausias efektyvumas yra įrengus geoterminį šildymą.
aurimokas 2015-03-15 10:17
Aš išvis nesuprantu to priverstinio sertifikatų ėmimo ir namų statymo kad būtinai atitiktų A, A+ ar A++ klasę. Jeigu man gerai C klasės namas ir man nusispjaut kad aš daug pinigų paleisiu per kaminą, tai koks valdžios kvailių ir kitų biurokratų reikalas kiek aš per žiemą išleidžiu šildymui? Gal man išvis patinka be langų ir durų pasikūrus laužą vidury kambario gyvent?
sigun 2015-03-15 12:40
Nes tu su savo C klase gadini statistiką ir imp/eksp santykį. Čia pusiau juokais.
P.S. pritariu prievartai statyt ekonomiškus namus.
Linas83 2015-03-15 12:53
Malkas vagi, siluma is kaimynu su dulkiu siurbliu per rozete siurti ir dediesi genijum. O esancias islaidas tikriausiai sudaro benzinas/dyzelis grobiui parsivezti... tiesiog genealu, nobilio premija tau iskarto ir knyga parasyti apie tavo zygdarbius.
bahuriux 2015-03-15 13:06
Pritariu, laisvas pasirinkimas turi buti, kaip ir laisva rinka, kaip ir laisva valia. Net neziurint i tai, kad mano namas yra A, A+ su perspektyva tapti pliusines energijos namu. Zinoma sertifikatu neturiu manes jie nepasildys labiau.
Arthuras 2015-03-15 13:15
Geoterminis šildymas yra labai brangi investicija ir LYGIAI TAIP PAT, po tam tikro laiko gali pareikalauti didelių investicijų. Elektra šildytis yra kažkur 2x brangiau, nei dujomis. Taip, tai tiesa. Bet kai reikia labai nedidelio kiekio energijos - ar verta investuoti į brangius šildymo metodus? Kurie gal net atsipirkti nespės?.. Investicijos VISADA turi būti pamatuotos ir turi per tam tikrą laiką atsipirkti, o ne būti daromos aklai. Primink, kiek dažniausiai šilumos siurbliui duoda garantijos? Kiek girdėjau, tai 5 metus... Dujiniams katilams garantija - tikrai ne ilgesnė.
- 2015-03-15 13:41
Offtopic, visai ne apie katilus: efektyvumas gali būti didesnis nei 100 %. LED'uose čia tas aptikta. Tačiau tai nepažeidžia termodinamikos dėsnių beigi nereiškia, kad amžinasis variklis įmanomas.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Tokių namų Lietuvoje - tik 6. Koks gyvenimas išskirtiniame būste?