Žudantis išsiblaškymas prie vairo: ar taip nutinka tik "žaliems lapams"? (Video) (20)
Klausimas, žinoma, retorinis. Tokios šiurpios vairavimo klaidos gali nutikti bet kuriam prie vairo pašaliniais dalykais užsiiminėjančiam vairuotojui ar vairuotojai. Tačiau eismo saugumą tirianti "AAA Foundation" dėmesį sutelkė į specifinį "žalių lapų" segmentą – vairuotojus, kurie dar nėra sulaukę 20-ies. Gauta statistika šokiruoja. Kaip ir vaizdus salone bei kelyje filmuojančių registratorių kadrai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
"Vaizdo registratorių medžiagos analizė atskleidė, kad išsiblaškymas prie vairo 6 iš 10 atvejų buvo pagrindinė priežastis skaudžių avarijų, kurias sukelia 20-ies nesulaukę vairuotojai, - dėstoma tyrimo ataskaitoje. – Tai yra 4 kartus daugiau nei galima spręsti pagal policijos pareigūnų oficialiai fiksuojamas avarijos aplinkybes ir priežastis."
Tyrėjai analizavo paskutines šešias iki avarijos likusias vaizdo įrašo sekundes – iš viso buvo peržiūrėta beveik 1,7 tūkst. tokių įrašų. Visuose juose prie vairo sėdėjo 20-ies dar nesulaukę vairuotojai. Rezultatai rodo, kad išsiblaškymas prie vairo 58 proc. visų peržiūrėtų avarijų buvo autoįvykio priežastis.
Anksčiau atlikti JAV organizacijos "National Highway Traffic Safety Administration" eismo saugumo tyrimai bylojo, kad įvairaus pobūdžio išsiblaškymas prie vairo sudaro tik 14 proc. visų 20-ies neturinčių vairuotojų sukeltų eismo įvykių priežasčių.
Iš viso "AAA Foundation" turėjo prieigą prie 6 842 vaizdo įrašų. Juos nufilmavo vadinamieji "abipusiai" vaizdo registratoriai, fiksuojantys ne tik tai, kas vyksta kelyje, bet ir tai, kas vyksta prie vairo. Net 1 691 iš visų vaizdo įrašų (kas šeštas) buvo užfiksuotos avarijos arba staigus stabdymas, mėginant išvengti autoįvykio.
Dažniausiai išsiblaškymo prie vairo formos: 1) kalbėjimasis ir kitos interakcijos su keleiviais (15 proc.); 2) naudojimasis mobiliuoju telefonu (12 proc.); 3) žiūrėjimas į ką nors automobilio salone (radijo imtuvą, laikrodį, navigaciją ir pan. – 10 proc.); 4) žiūrėjimas į ką nors už automobilio ribų (9 proc.); 5) dainavimas ar judėjimas pagal muziką (8 proc.); 6) gražinimasis (6 proc.); 7) mėginimas pasiekti salone atokiau esantį kokį nors daiktą (6 proc.).
Tyrėjai analizavo paskutines šešias iki avarijos likusias vaizdo įrašo sekundes – iš viso buvo peržiūrėta beveik 1,7 tūkst. tokių įrašų. Visuose juose prie vairo sėdėjo 20-ies dar nesulaukę vairuotojai. Rezultatai rodo, kad išsiblaškymas prie vairo 58 proc. visų peržiūrėtų avarijų buvo autoįvykio priežastis.
Anksčiau atlikti JAV organizacijos "National Highway Traffic Safety Administration" eismo saugumo tyrimai bylojo, kad įvairaus pobūdžio išsiblaškymas prie vairo sudaro tik 14 proc. visų 20-ies neturinčių vairuotojų sukeltų eismo įvykių priežasčių.
Iš viso "AAA Foundation" turėjo prieigą prie 6 842 vaizdo įrašų. Juos nufilmavo vadinamieji "abipusiai" vaizdo registratoriai, fiksuojantys ne tik tai, kas vyksta kelyje, bet ir tai, kas vyksta prie vairo. Net 1 691 iš visų vaizdo įrašų (kas šeštas) buvo užfiksuotos avarijos arba staigus stabdymas, mėginant išvengti autoįvykio.
Dažniausiai išsiblaškymo prie vairo formos: 1) kalbėjimasis ir kitos interakcijos su keleiviais (15 proc.); 2) naudojimasis mobiliuoju telefonu (12 proc.); 3) žiūrėjimas į ką nors automobilio salone (radijo imtuvą, laikrodį, navigaciją ir pan. – 10 proc.); 4) žiūrėjimas į ką nors už automobilio ribų (9 proc.); 5) dainavimas ar judėjimas pagal muziką (8 proc.); 6) gražinimasis (6 proc.); 7) mėginimas pasiekti salone atokiau esantį kokį nors daiktą (6 proc.).
(26)
(2)
(24)