Ar žaidžiant žaidimus 60 kadrų per sekundę daro kokią nors įtaką? Absoliučiai taip!

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

backsoon 2015-04-19 14:12
tarp 30 ir 60 fps skirtumas tikrai jaučiasi, tarp 60 ir pvz 144 labai individualiai, pvz aš nejaučiu, o dauguma rėkia koks didelis skirtumas taip, kad arba man kažkas negerai arba ne visi sako tiesą.
337 2015-04-19 15:12
Dziaugiausi isigijes PS4 maniau bus didzioji dalis zaidimu 60fps... tai net nesidomiu nes wisi pagrinde 30
gagu 2015-04-19 15:21
Pas mane kas idominiai gaunas, kad ant monitoriaus max 60fps, o vaizdo korta gali paduot nors ir 250fps. Vsync neina naudot nes tada vaizdas atsilieka nuo pelės (sukelia papildomą uždelsimą). O be vsync atsiranda "trimlines" (perkirpti kadrai). Tad tenka naudot kuo didesnį fps ir tokį dažnį, kad kuo mažiau sutaptų "trimlines toj pačioj vietoj. Bet pažaidus ilgiau su kokiu 250fps ir po to perjungus net ir ant koki 100fps, atrodo, kad vaizdas pradėjo šiek tiek lagint. Įtariu, kad tokių žaidimų, kad reikėtų tokių aukštų fps yra nedaug. Tokio fps prireikia, kai yra geitas ir tikslus judėjimas, trumpas reakcijos laikas ir taiklumas. Jeigu trimlines matos ant 60fps, tai pasakyms, kad žmogaus akis daugiau 30fps nefiksuoja, matyt dar ne viską pasako.
Arthuras 2015-04-19 15:32
Aš nesuprantu, kaip jūs galit pajaust daugiau nei 60fps, kai didžioji dalis monitorių yra 60hz?
Pumper 2015-04-19 16:05
Jei nvidia pas tave, tai pasidaryk: nvidia Control Panel>Manage 3D settings>Maximum pre-rendered frames>1. Man visi vsync input lagai prapuolė. Jei kokiam geimui nepadės, gali nvidia inspector atsisiųsti ir nusistatyti fps limitą 59, bet man anas būdas geriau tinka. Jei AMD, tai irgi panašių nustatymų ieškoti reikia.
ponulis 2015-04-19 16:44
as tai per 5 sekundes galiu atskirti tokius dalykus kaip: LCD/CRT 60hz vs 120hz, 60fps vs 100/120/250fps. USB peles 125hz vs 500/1000hz ir t.t. Galiu pasakyti taip. Kas naudojasi "blogom salygom" tarkim 60fps / 60hz, jam sunkiau pajusti 120fps ar tuos 120hz, o kas naudojasi "gerom salygom", tai jis per 10 sekundziu pasakys , kad kazkas ne taip.
vanduo4 2015-04-19 17:14
- Tad kiek supratau, kadrų dažnis daro įtakos tik procesui - aktyviems veiksmams žaidimo metu. Jeigu žaidime nėra greitai besikeičiančių vaizdų, tai ir tie kadrai įtakos neturi. - Bet čia dar vienas BET. Kokį monitorių naudojate. Jeigu monitoriaus vėlavimo greitis didesnis nei 5ms, tai tą kadrų skaičių galite didinti kiek norite, kokybės nebus, bus netgi blogiau. Tad sistema dar turi atitkti ir gebėjimą vaizdą atkurti. - Man teko susidurti su monitoriumi 7ms. Žaidžiant aktyvų žaidimą, vaizdas trukčiojo. Pakeitus monitorių su 2ms - problema išnyko. - Ar kam nors teko išbandyti 3D monitorius su 7ms? Ar nepasireiškia juose vaizdo stabdymas? Dėkui.
vanduo4 2015-04-19 17:30
- Manau neteisingai supratai. "Akis fiksuoja" - tai reiškia jog matai mirgėjimą. Tai vargina akį ir erzinanti vaizdo kokybė. Tad pakėlus dažnį iki 30 - mirgėjimo nebesimato. Dar didesnis dažnis reikalingas tik tam, kad užtikrinti gerą vaizdo kokybę, kadangi esant didelei vaizdo detalizacijai ir greitam vaizdo kitimui, sistema nebesugeba tinkamai atkurti vaizdo ir dėl to akimi pastebimas vėlavimas, mirgėjimas, vaizdo susiliejimas ir pan.; - To pašalinimui pats paprasčiauasias sprendimas - padidinti perteikiamų kadrų skaičių (FPS). Na o su tuo aišku reikia geresnio monitoriaus, video kortos ir kitokių priedų. - Tad čia jau diskusija ne apie tai ką mato akis, bet kaip pateikti geresnę kokybę taip jog akis nejaustų skirtumo, tuo pačiu vaizdą padarant tikroviškesnį. Pvz.: HD standartas. Mažinti pikselių dydį "neapsimoka", nes akis jau nebeskiria jo dydžio. Deja kuo didesnis pikselių skaičius, tuo akiai pateikiamas realistiškesnis vaizdas (dėl didesnio kontrasto, daugiau spalvų, didesnė detalizacija). Tad pikselių mažinimas vyksta jau ne dėl sugebėjimo juos skirti akimi, bet dėl geresnės vaizdo kokybės.
Pumper 2015-04-19 18:04
Kažką maišai. FPS, jei vaizdas statiškas, tai ir nebus skirtumo 30, 60 ar 120 kadrų per sekundę parodoma, kai 30Hz akivaizdžiai matysis mirgėjimas, nepriklausomai nuo rodomo vaizdo, todėl ir buvo dauguma CRT monitorių didesnio dažnio nei dabartiniai LCD, LED, nes jų veikimo principas tiesiog išryškindavo mirgėjimą, t.y. net ir 60Hz (daugumos LCD standartas) mirgėdavo, o jau pakėlus iki 75-85Hz, nebesijausdavo.
Borland 2015-04-19 19:19
Logika tai gera... jei akis mato maksimum 30 kadrų per sekundę, tai kuo daugiau kadrų tuo geriau Čia kažkas minėjo, kad HD pikselių jau nebesimato... Jei baltame lape padarytum viena juodą pikselį, tai jį ir dar kaip pamatytum! Vadinasi jis matosi. Nuotraukoje atskirų pikselių gali nesimatyti, tik todėl, kad artimi pikseliai būna panašios spalvos, o perėjimas nuo vienos spalvos prie kitos nėra staigus. Net šitos juodos teksto raidės turi krūvas pilkos spalvos atspalvių, tam kad tų pikselių "nesimatytų". Aišku dar priklauso nuo monitoriaus įstrižainės. Pvz jei telefone yra HD, tai gal tų atskirų pikselių ir nebematytum. O dabar grįžkim prie fps ir kodėl gi daugiau už 30 yra geriau. Vistik mastant iš ties logiškai, tai normalu, kad akis mato ~30 kadrų per sekundę, jei jų mažiau, vaizdas nebe toks tolygus, jei ženkliai mačiau ima trukčioti. Jei daugiau mes skirtumo nejaučiam, nes smegenys tiesiog fiziškai to nefiksuoja. Dabar kodėl gi žaidimuose vis tik tą skirtumą jaučiam? Ogi todėl, kad žaidime nustačius 30fps tai reiškia, kad tai maksimalus fps, realiai jis toks retai būna, greičiausiai jis bus truputi nukritęs ir svyruos priklausomai nuo vaizdo sudėtingumo ir panašiai. Kai žaidime nustatymai yra 60fps, tai net ir nukritus dvigubai, vaizdas atrodys tolygus. Kitaip tariant, nukritus 10fps nuo maksimalaus, jei nustatymai 30fps, tai vaizdas jau trukčios, jei nustatymai 60fps tai vaizdas vis dar geras Tada normalus klausimas kyla, kodėl gi vis tik kažkas jaučia skirtumą ir tarp 100fps? Atmetus tai, kad jie ekstrasensai, pabandykim rasti logišką paaiškinimą. Jei nustatymuose yra 100fps, tai taip pat normalu, kad visada tiek nebus, tarkim jis bus apie 80fps ar panašiai. Kadangi žinom, kad iš 100fps per vieną sekundę buvo parodyta tik 80fps, tai kyla klausimas kurie gi? O jei tie neparodyti ėjo iš eilės? Dabar paskaičiuokim, kiek vienas fps trunka, jei jų yra 30, skaičiavimas: 1000ms / 30 = ~30ms, jei fps yra 100, tai vienas fps trunka: 1000ms / 100 = 10ms. Kadangi buvo neparodyti net 20fps, tai viso neparodyto vaizdo yra 10*20 = 200ms. O tai yra daug! Juo labiau, kad akis vaizdą karpo kas 30ms (kaip skaičiavom ankščiau). Matyt iš čia ir tas pajautimas. Bet kokia akis pajus lagą. Užtenka, kad iš eilės būtų praleisti 4fps, ir jau įgudęs žaidėjęs pajaus skirtumą, nes 10ms * 4 = 40ms. Kitaip tariant, 80fps gali reikšti, 1fps su 200ms ir 79fps su 10,1ms https://www.youtube.com/watch?v=x1Z-tsC_4ng O šitam puslapiui siūlyčiau ne bukinti žmones, o šviesti, paaiškinant kodėl yra taip, o ne kitaip. Vietoj gerai skambančių "logiškų" frazių.
Vaidog 2015-04-19 19:29
@Borland: O dieve... Tu žmogau tikrai toks bukas ar tik apsimetinėji? Gi aiškiai matosi skirtumas tarp 30FPS ir 60PFS. Kad ir tame pačiame YouTube- skirtumas akivaizdus! Kad nematytum skirtumo tu turi būti: 1. Daunas 2. Matyti skirtuma, bet vis tiek teigti, kad jo nematai 3. Aklas
Borland 2015-04-19 19:36
Vaidog, tu dar kartą perskaityk kodėl jis matosi. Nuo pradžios iki galo. Ir pirma užauk, smegenų į galvą įsikrėsk ir tada kreipkis į mane. O kol kas tau mokytis, o ne diskutuoti ir reikšti savo nuomonę.
vyckas 2015-04-19 19:48
Borland o žiūrint video irgi fps dropai būna, kad jaučiasi skirtumas tarp 30 ir 60?
Borland 2015-04-19 19:56
vycka, nežinau apie kokį video kalbi, bet jei apie žaidimo, tai juk su kokiu lagu įrašytas, tokį lagą ir matai Ir viskas kas atvaizduojama gali turėti dropus. Pvz jei įsijungsi youtubes HD klipą ant senesnio kompo, tai juk jis tau lagins. Bet čia jau kitoks lagas, nei tas žaidimo įraše. T.y. vienas įrašė jau lagą, kitas atvaizduodamas sulagino. O šiaip aiškiausiai tai parodytų tiesiog logas, kiek kiekvienas kadras užtruko milisekundėmis.
Pumper 2015-04-19 19:57
lol, gal jau nebesvaikit su savo tais "akis nemato daugiau nei 30fps". Gal jei smegenys lagina ir nesimato pas kai kuriuos, o val naikintuvų pilotai pastebi 1/220 sekundės trunkančius vaizdo pasikeitimus.
Borland 2015-04-19 20:01
pumper, norėčiau nuorodos į kokį straipsnį. Jei nori sužinoti kiek fps tavo akis geba fiksuosi, pasistatyk dviratį prieš akis, prisijunk prie kokio variklio kurio sūkių skaičius tiksliai gali reguliuoti ir žiūrėk, į rato stipinus. Sakydamas akis, turiu galvoje ne pačią akį, o viską kas susiję su matymų. Kiek laiko trunka apdorojimas iki suvokimo ir t.t.
Arthuras 2015-04-19 20:10
Žmogaus akis mato daugiau nei 30FPS. Labai sudėtingai su terminais šiuo klausimu (kiek žmogus "mato", kiek "jaučia skirtumą" ir t.t.), kažkada buvau atradęs neblogą internetinį web'ą vien tam, kuris labai gerai aiškino, kas ir kaip. Ten buvo paimtas paprastas pavyzdys - kiek trumpai turi užsidegti koks nors taškas ekrane, kad žmogus jo nepamatytų. Buvo teigiama, kad patyrę naikintuvų pilotai sugebėdavo pamatyti tašką, kuris užsidegdavo vos 1/200 s laikui. Vadinasi, smegenys turi galimybę pamatyti. Kitas reikalas, nuo kiek mes nebematome atskirų "kadrų" arba veiksmas mums jau atrodo kaip judesys, o ne atskiri kadrai. Tai galbūt tie 30FPS ir yra tiesa, tokiu atveju. Dar yra skirtumas, kaip užpildomas tas vaizdas tarp atskirų kadrų. Jei nėra jokio blur'o, tuomet matysime kadrus ir prie 30fps. Kad vaizdas būtų visiškai sklandus, reikia tikrai ne 30fps. 60fps, bent jau man, pakanka. Bet neturiu monitoriaus, su kuriuo galėčiau pabandyti 120fps.
Pumper 2015-04-19 20:19
Taip ir yra, todėl ir kiša motion blur į visus geimus, kad 30fps lagą užmaskuoti, o visokie dundukai to nesupranta, nes įpratę su kameros užfiksuotu bluru žiūrėti filmus 24-25fps, ko geimai natūralia neturi.
Borland 2015-04-19 21:00
tai kaip čia yra, kad žmonės per teliką 25 kadro su aiškiu užrašu nemato? Kas čia toks nedundukas galėtų paaiškinti? bluras suveikė ir pašalino išblurindamas? O kas liečia mirgėjimą, tai jei vaizdas rodomas lėtesniu nei 50hz dazniu, mes matom mirgėjimą. bet šitai galioja ir statiniams vaizdams, nuotraukoms ir t.t. Matyt ir tam webiniui pikseliui. Ir tie pilotai taip tiriami buvo turbūt. Bet tam, kad vaizdą suvoktume kaip tolygų, mums reikia 24 kadrų. Jei vaizdas bus rodomas sklandžiai, 24 kadrais per sekundę, visi kadrai trūks po 80ms (1000/24), mes jokio lago nejausim.
Borland 2015-04-19 21:03
https://www.youtube.com/watch?v=_j-qLEuCCZs tubūt visi jaučiat laga jo? juk 24fps tik. na gal 30.