Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
hamann 2015-05-29 11:18
taip, straipsnio pavadinimas, kaip dažniausiai, visiškai neatspindi straipsnio turinio. Nieko jie neskaičiavo, paanalizavo tik eurostato duomenis.
Bent kiek sugebantiems mąstyti - statistikos šaltinis: http://ec.europa.eu/eurostat/documents/ ... c4365a5deb
5psl.
Katė 2015-05-29 11:30
Vaikiškos išvados, darželinukiškos. Lietuva ne ta rinka, kad monopolininkas matytų artėjantį „krachą“ dėl 1-1,5 milijonų m3 dujų netekimo per metus.
O dėl „19%“, jūs galvojat jog mums Gasprom kainą mažino išskirtinai daugiau nei kitiems? Ne, reikia padėkoti nevykėlio Kubiliaus vyriausybei, jog nesiderėjo ir kaina pas mus vienintelius buvo didesnė nei aplinkinėse šalyse. Suderėjus iki aplinkinių valstybių vidutinių kainų gavosi didžiausias kritimas pas mus. Prisiminkit elektros kainas - juk dabartinė vyriausybė tik atėjusi surado resursų elektros kainą sumažinti 20%. Tai labai daug.
Katė 2015-05-29 11:38
Dėl to jog įrodžiau, jog straipsnyje pateiktiems skaičiams terminalas neturėjo jokios įtakos, nes minėtu laikotarpiu jokio terminalo išvis nebuvo?
Tu primeni Cypherį iš „Matricos“, kuris pabudęs realiame pasaulyje trokšta grįžti į valdomą rožinį sapną.
hamann 2015-05-29 11:48
, tai kodėl kaikuriose šalyse kaina iki ~12proc kilo, o Lietuvoje krito ~19 procentų?
* - http://lt.wikipedia.org/wiki/Protinis_atsilikimas
immortallt 2015-05-29 12:01
Crude oil, average Crude oil, Brent Crude oil, Dubai Crude oil, WTI Coal, Australian Coal, Colombian Coal, South Afican Natural gas, US Natural gas, Europe Liquefied natural gas, Japan Natural gas index
2011 32% 39% 36% 20% 23% 43% 27% -9% 27% 35% 8%
2012 1% 1% 3% -1% -21% -25% -20% -31% 9% 13% -9%
2013 -1% -3% -3% 4% -12% -14% -14% 35% 3% -4% 13%
2014 -8% -9% -8% -5% -17% -8% -10% 17% -15% 1% 0%
Prašom, world bank kainų augimai. Kur rasti duomenis? World Bank Pink Sheet, Annual averages. US dujų kaina 2014 metais augo 17%, 2013 - 35.5%.
Europoje 14.5% kritimas 2014 metais ir 3% augimas 2013 metais. Veiksniai kiek kiti nei kritusi kaina dėl Rusijos tiekimo. Japonijoje kainos augo 0.5% 2014 metais. Europoje dujų kainos kritimui daugiausia įtakos turi didėjanti SGD pasiūla ir dėl to konkurencija.
sub 2015-05-29 13:37
Katė, jei jau toks žinovas, paaiškink man kodėl Gazprom sumažino kainą tik prieš pusę metų, jei galėjo ir ankščiau. Kodėl sutampa kainų sumažinima su SGD projekto beveik pabaiga? Gal Europoje ir pigo dujos, ale kaip me sbūtume atsigabenę tokius kiekius, tiek kiek reik, cisternomis? Neišeis kelis kart brangiau nei SGD terminalas?
Per tokius va trolius, atsiprašant, ir skalūnai nuplaukė, o gal jau savo būtume turėję pigius.
Katė 2015-05-29 14:57
Tu ne dujas gabenk, bet investuok į lietuvišką alternatyvą dujoms - biokurą. Čia ir pelnas ir darbo vietos - viskas suksis Lietuvoje. Jau ir taip visi kaip patrakę neraginami pereina prie biokuro, nes jis net „atpigusioms“ dujoms mažiausiai du kart pigesnis, o jei vyriausybė būtų milijardą investavusi ne į „terminalą“ bet į atsinaujinančio biokuro infrastruktūrą, t.y. į tikrąją energetinę nepriklausomybę? Ar ne geriau būtų?
immortallt 2015-05-29 15:13
Katė, idiote tu, skalūnų dujų kaina JAV yra 2-3 kartus mažesnė, nei Europoje. Get your fucking facts straight, net rusų propagandos nesugebi normaliai varyti. Dujų iš JAV išgabenti kol kas negali, pasiūla viršija paklausą. Kiek pigau priklauso nuo regionų ir kaip vidurkinti pasirinksi.
Biokuras nėra alternatyva pilnavertė dujoms, nes dujos reikalingos cheminiame procese, taip pat biokuro katilines vystyti dėl 1mėnesio poreikio metuose per brangu. Dujinės katilinės greičiau gali pradėti elektros gamybą kartais, nei biokuras.
Taip pat biokuras negali būti kuras laivams.
Biokuro plėtros galimybės liko praktiškai tik Kaune ir Vilniuje, visu kitur jau beveik pasiekti optimalūs lygiai. Šiek tiek dar gal Klaipėdoje gali plėsti bei galima plėtoti kogeneraciją didesnėse katilinėse.
sub 2015-05-29 15:29
Nupezėjai čia. Visų pirmą jei būčiau dundukas vadinčiausi "katė" slapyvardžiu. Antra skalūnų dujų kaina nėra tokia pat, kaip visų kitų. Juk elementaru, skirtingos dujos skirtingai kainuoja, kaip ir benzinas, jo yra įvairių rūšių, bet kainos toli gražu ne vienodos.
hamann 2015-05-29 15:45
o aš dar laukiu katės atsakymo į mano pateiktą klausimą, kodėl krentant pasaulinėms dujų kainoms (kaip teigei) dujų kaina europoje vienose šalyse kilo +12% o lietuvoje smuko -19% ir niekur daugiau tokio didelio smukimo nebuvo?
viewtopic.php?p=415584#p415584
mnv 2015-05-29 15:48
Gal tiesiog neatsakinėkit tai Katei, gelelė nelaistoma nuvys
Katė 2015-05-29 16:05
Taip, teisingai, JAV VISŲ dujų kaina mažesnė pora kart nei pasaulinis lygis. Bet aš maniau, jog terminalininkams žinoma, dėl ko. Skalūnų dujas JAV vyriausybė draudžia eksportuoti, dėl to pasiūla viršija paklausą ir kainos pagal rinkos dėsnius uždaroje rinkoje krenta. Jei nuims draudimą eksportuoti, kaina bus ne iš lubų, bet biržos - gal bendra dujų kaina pasaulyje ir kris 1-2 $, bet tikrai ne pora kartų.
immortallt 2015-05-29 16:12
Jo, draudžia eksportuoti.... Tik kad eksportuoti neturi kame. Nebent coca-colos buteliuose. Ir taip draudžia eksportuoti, kad net 5 SGD terminalai kyla eksportui. JAV uždara rinka dėl infrastruktūros nebuvimo, nes tiesiog anksčiau nebuvo poriekio.
Pačioje JAV rinkoje kiekvieno telkinio dujų kaina kiek skiriasi, priklausomai nuo cheminės sudėties, kaip ir naftos kaina iš kiekvieno telkinio skirtinga, priklausomai kokių papildomų cheminių ar fizikinių reakcijų/veiksmų reikia atlikti valant naftą.
Ir prabilo jau apie rinkos nebuvimą... O Lieuvoje iki terminalo buvo rinka...
Katė 2015-05-29 16:17
Dujų kainos mažėjimui 2014 m. antrą pusmetį įtaką turėjo visokios kitos priežastys, tik ne terminalas!
Jums gi atvirai už apykaklės šlapinasi, o jūs patenkinti.
immortallt 2015-05-29 16:51
Katė, aš tau įremsiu į galvą pistoletą, tu padarysi tai ką noriu tada, kai įremsiu į galvą, ar kai iššausiu kulką?
Ir nepaneigei neiko, tik įrodei, kad smegenėlių pas tave maža.
hamann 2015-05-29 17:47
kad taip dramatiškai kaina krito ne visoje Europoje o tik Lietuvoje.
3. susimovei čia tik tu. bet gi joks durnius nepripažins kad jis durnas.
TAURAS 2015-05-29 19:58
Butent tuo metu, Lietuvos naudai, buvo EK nuosprendis, kuris netik ipareigojo Gazproma sumazinti kainas, bet kartu sumoketi nuo 2013 metu permoketus pinigus, kuriu dalis beja nueis i terminalo nuoma.. Jei ne terminalas, siuo metu, del buvusiu permoku, turbut turetume pigiausias dujas Europoje..
immortallt 2015-05-29 21:20
Taurai, nuosprendžio nebuvo Buvo tik pirminė nuomonė. Nuosprendžio galutinio dar dabar nėra.
Jei ne terminalas, klausimas ar dujų iš vis turėtume.
Marius.brn 2015-05-29 22:28
Respect'as už išsakytas mintis, bet kaip sakoma - duok durniui kelią. Aš jau senai noriu sužinoti iš kur tokios geros žolytės randa katė, net pačiam kyla noras pabandyt... )) O gal vis dėl to bintą traukia?
Shinigami 2015-05-29 22:33
Jei ne terminalas tai putinas jau seniai vykdytu dujotiekio "remontą" ir negalėtu teikti dujų į Lietuvą.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Energetikos ministerija suskaičiavo SGD terminalo naudą