„Rolls-Royce“ istorija: meilužės, dvasios ir lemtingi pietūs (0)
Nedaugelis šiuolaikinių verslo kompanijų gali didžiuotis prekiniais ženklais, tapusiais istorija, legenda, meno kūriniu. Tačiau visame pasaulyje garsi prabangių automobilių gamintoja „Rolls-Royce Motor Cars“, būtent taip vadintis gali.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2004 metais atšventusi prekinio ženklo šimtmečio jubiliejų, „Rolls-Royce“ toliau klesti ir yra vienas brangiausių prekinių ženklų pasaulyje. Ko prireikė ir kokių priemonių reikėjo imtis, jog būtent šie automobiliai užkariautų vairuotojų širdžių olimpą?
Nuo pat pradžių
„Rolls-Royce Limited“ kompanija gimė vienų lemtingų ir įsimintinų pietų dėka, 1904 metų gegužę, Anglijoje, kuomet sėkmingas inžinierius Henris Royce‘as ir vienas pirmųjų automobilių verslo savininkų Charlesas Rollsas, pasirašė bendradarbiavimo sutartį. Taip gimė legenda.
Po ilgų bandymų ir nesėkmingų dviejų, trijų, keturių ar šešių cilindrų automobilių modelių, 1907 metais pasaulį išvydo automobilis, kuris nubraukė pelėsius ir pasirodė visu inžinerijos, ir meistriškumo pavidalu. Jis galėjo įveikti 14 371 mylių nesustodamas, taip sukeldamas automobilių rinkos revoliuciją. Šis modelis ir „Rolls-Royce Limited“ tapo geriausiu pasaulyje.
„Ekstazės dvasia“
Ką bendro turi žurnalo apie automobilius redaktoriaus meilužė ir „automobilis legenda“? „Rolls-Royce“ emblemą. Kaip ir viskas šiuose automobiliuose, ji yra ekstravagantiškos prabangos ženklas. Tačiau tikroji moters besiplaikstančiais drabužiais, oficialiai vadinamos „Ekstazės dvasia”, o neoficialiai – „Sidabrine ledi” arba „Skriejančiąja ledi”, istorija yra grynų gryniausias skandalas.
Pirmąsyk statulėlė „Rolsroiso“ gaubtą papuošė dar XX a. pradžioje. Jos autorius buvo anglų skulptorius Charlesas Robinsonas Saiksas, o automobilis – „Rolls-Royce Silver Shadow“ – priklausė baronui Johnui Volteriui Edvardui Douglas-Scott-Montagew, žurnalo apie automobilius „The Car Illustrated“ redaktoriui.
Modeliu skulptoriui tapo barono sekretorė ir slapta jo meilužė Eleonora Velasko Torton. Gerai įsižiūrėjus galima išvysti, jog sidabro spalvos grakšti figūrėlė laiko prispaudusi prie lūpų pirštą – taip skulptorius, pavadinęs savo kūrinį „Kuždesiu“, įamžino bergždžią poros meilę, kuriai niekada nebuvo lemta baigtis vestuvėmis. Ši ikoniško simbolio, „Ekstazės dvasios“ („The Spirit of Ecstasy“) figūrėlė, puošia kiekvieną šios markės automobilį.
Didžiausias „Rolls-Royce“ užsakymas istorijoje
Verslininkas iš Hong Kongo, Stephenas Hungas, 2014 metais užsisakė 30 „Rolls-Royce Phantom“ automobilių – tai didžiausias šios markės automobilių užsakymas istorijoje. „Financial Times“ teigimu, šio užsakymo vertė siekia per 20 mln. JAV dolerių.
55-erių turtuolis prailgintos važiuoklės limuzinus naudos „Louis XIII“ viešbučio „Macau“ svečių pervežimui. „Rolls-Royce“ užsakytus automobilius planuoja pagaminti 2016 metais. Visi 30 limuzinų skirtingi, mat gaminami pagal „Rolls-Royce Bespoke“ programą, kuri suteikia automobiliams išskirtinumo ir savininkams leidžia sukurti modelį, kokio neturi niekas kitas pasaulyje.
Tarp jo užsakytų automobilių bus ir du patys brangiausi „Rolls-Royce“ istorijoje, kurių viduje ir išorėje bus auksu padengti akcentai ir detalės.
Automobiliai Lietuvoje
„Rolls Royce“ automobilių modeliai skirstomi į „Phantom“, „Ghost“ ir „Wraith“ modelius. Jų, beje, galima išvysti ir Lietuvos gatvėse - šiais metais "Wraith" atkeliavo į Kauno mero Visvaldo Matijošaičio rankas.
Už prabangiausią naują automobilį sumokėti 2 534 vidutiniai atlyginimai. Gaunant vidutinį atlyginimą, prireiktų 211 metų, kad uždirbtum brangiausio automobilio sumą.