Baigiamas statyti ilgiausias pasaulyje tunelis (Video)  (3)

Jau 2016 m. bus atidarytas ilgiausias planetoje tunelis Gotthard-Basistunnel. Jo statybos darbai jau eina į pabaigą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis sujungs du Šveicarijos kaimelius – Erstfedą ir Bodijo. Traukiniai jame galės įsibėgėti iki 240 km/val. Tikimasi, kad šiuo tuneliu patobulintas Šveicarijos geležinkelio tinklas sumažins automobilių eismo intensyvumą, o kelionė iš Ciuricho į Milaną sutrumpės nuo 3:40 val. iki 2:50 val.

Žodis "basis" tunelio pavadinime reiškia, kad jo portalai įrengti pačioje kalnų masyvo papėdėje. Tunelio statybos darbai pradėti 1996 m. Objekte visą parą dirbo daugiau kaip 2 tūkst. darbininkų. Užbaigus rytinio ruožo (2010 m.) ir vakarinio ruožo (2011 m.) statybas, tunelis tapo ilgiausiu pasaulyje – 153,4 km, įskaitant tarnybinius ir pėsčiųjų tunelius arba 57,1 km bėgių ilgio. Garsusis Aukso vartų tiltas trumpesnis net 21 kartą.

Gotthard-Basistunnel yra ne tik ilgiausias, bet ir giliausias pasaulio tunelis (1,6 km). Antras pagal gylį yra japonų tunelis Seikan (0,24 km).

Rausiant tunelį, iš jo buvo iškasta 24 mln. tonų (arba 13,3 mln. kubinių metrų) uolienų. Tiek užtektų penkioms Gizos piramidėms. Statybose sunaudota daugiau kaip 156 tūkst. kubinių metrų betono, daugiau kaip 3,2 tūkst. km vario laidų (tiek pakaktų nutiesti liniją tarp Madrido ir Maskvos).

Tunelio statybos kainavo 10,3 mlrd. dolerių. Netrukus bus atliekami naujų konstrukcijų testavimai, o tunelio atidarymas numatomas 2016 m. vasarą. Dar po kelerių metų Gotthard-Basistunnel taps kito didžiulio projekto – AlpTransit – dalimi. Mat Šveicarija visoje šalyje iš pietų į šiaurę stato giluminių "basis" tipo tunelių tinklą. Tuneliai į tinklą bus sujungti 2020 m.


Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(62)
(0)
(62)
Bendrinti

Komentarai (3)

Susijusios žymos: