Lietuviškų planšetų žygis per pasaulį: prekyba daugiau nei 20-yje šalių ir nauji planai (5)
Tarp begalės planšetinių kompiuterių gamintojų šiandien vartotojas gali išvysti ir du lietuviškus prekinius ženklus – „eSTAR“ (UAB „Mikrovisata“) ir „ACME“ (UAB „ACME Europe“). Nei vienai iš firmų planšetiniai kompiuteriai nėra pagrindinis pajamų šaltinis, o didžiąją dalį jos gauna iš kitų produktų ir paslaugų. „ACME Europe“ specializuojasi kompiuterinių aksesuarų gamyboje, o „Mikrovisatos“ pagrindinis produktas yra antžeminiai, skaitmeniniai TV priedėliai. Visgi abiejų įmonių atstovai teigia, kad jų planšetiniai kompiuteriai turi savo vartotoją.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lietuviškieji planšetiniai kompiuteriai patenka į žemesnės kainos kategoriją ir pretenduoja į pirkėją, kuris už produktą gali mokėti iki kelių šimtų eurų. Visgi Europoje ir ypač besivystančiose šalyse būtent ši pirkėjų grupė sudaro didžiąją rinkos dalį, todėl tiek „eSTAR“, tiek „ACME“ planšetinių kompiuterių pardavimų potencialas yra aukštas.
Abi įmonės produktus parduoda gana dideliame skaičiuje valstybių, „Mikrovisata“ – 24 valstybėse, „ACME Europe“ – 21 valstybėje.
UAB „Mikrovisata“ eksporto direktorius Dovydas Asanavičius sako, kad didelis rinkų skaičius leidžia sumažinti gamybos ir logistikos kaštus.
„Veikdami 24 rinkose, galime labai efektyviai valdyti prekių apyvartumą, atsiranda masto ekonomija – mažėja logistikos sąnaudos, dirbame su didelėmis gamyklomis Kinijoje. Todėl galime pirkėjams pasiūlyti naujausius masinius technologinius sprendimus anksčiau už konkurentus – mažesnėmis apimtimis dirbančius vietinius prekės ženklus“, – teigia D. Asanavičius.
Pigesnieji planšetiniai kompiuteriai dažniausiai turi keliomis kartomis senesnes operacines sistemas, juose nebūna tuo metu rinkoje madingų naujovių. Visgi neieškančių naujausios kartos technologinių naujovių poreikius šie planšetiniai kompiuteriai tikrai patenkins. „eSTAR“ pateikia pavyzdį, kad pirmieji Europoje tarp žemesnės kainos planšetinių kompiuterių tiekėjų pristatė operacinę sistemą Android 5.1 Lollipop.
Lietuviškų prekės ženklų pranašumus išskiria ir „ACME Europe“ direktorė Vaida Joneikienė. Ji teigia, kad produktai pritaikyti vartotojui ieškančiam praktiškumo už žemą kainą. Ji pabrėžia, kad priešingai nei maži vietiniai gamintojai jie savo produktams suteikia garantiją visose šalyse.
„Lietuviams patogu tai, kad garantinis aptarnavimas yra Lietuvoje, kitos įmonės pigių planšetinių kompiuterių neremontuoja, negali tiekti atsarginių dalių – o mes ir remontuojame, ir užtikriname tiek garantinį, tiek pogarantinį aptarnavimą“, – sako Vaida Joneikienė, „ACME Europe“ direktorė.
Abi kompanijos daug dėmesio skiria naujų produktų kūrimui. 2015 m. „ACME Europe“ jau išleido tris naujus modelius: „ACME TB714 Basic quad-core tablet“, „ACME TB713-3G Infinite dual-core tablet“, „ACME TB715 Kids tablet“. Kompanijos atstovai žada dar vieną naują modelį jau rudenį.
„Naujas modelis turėtų pasirodyti spalio mėn. Technologijos keičiasi ir pinga taip greitai, kad vos pardavę vieną modelį, jo gamybos dažniausiai nebekartojame, nes galime pagaminti dar pažangesnį produktą už artimą, o kartais net mažesnę kainą“, – komentuoja V. Joneikienė.
„Mikrovisata“ taip pat teigia investuojanti į produktų asortimento plėtrą. Šiemet pristatyta daug naujų produktų, jau turinčių ir 4G technologiją.
„Pagrindinė šių metų trečiojo ketvirčio naujiena – „eSTAR GRAND HD Quad Core 4G”. Spartesnis interneto ryšys, 4 branduolių procesorius ir kitos šiuolaikinės technologijos leidžia šiam planšetiniam kompiuteriui išsiskirti tarp savo klasės produktų. Taip pat atnaujinsime spalvotuosius „Beauty”, „Mercury” ir „GRAND”, – sako „Mikrovisatos” eksporto direktorius.
Tiek „eSTAR“, tiek „ACME“ planšetiniai kompiuteriai yra gaminami Kinijoje. Tai tarptautinė tendencija, gamybinių funkcijų delegavimu naudojamasi ne tik planšetinių kompiuterių, bet ir kitos technikos ir drabužių industrijos.
„eSTAR“ atstovas sako, kad norint išlikti konkurencingiems būtina, kiek įmanoma sumažinti gamybos kaštus, kaip tai daro kiti planšetinių kompiuterių gamintojai.
„Esame dinamiška tarptautinė kompanija su buveine Lietuvoje ir nuolat persvarstome gamintojų, sandėliavimo, logistikos ir kitus svarbius veiklos aspektus bei kaštus. Esame svarstę apie gamybą Turkijoje, Lenkijoje, taip pat ir Lietuvoje. Tačiau kol kas gamyba Kinijoje lieka geriausiu pasirinkimu mūsų produktams“, – teigia D. Asanavičius.
Planšetinių kompiuterių gamybą Lietuvoje skeptiškai vertina ir „ACME Europe“ direktorė Vaida Joneikienė. Anot jos, tai pakeltų kompiuterių kainą.
„Planšetinių kompiuterių gamybos perkelti į Lietuvą nesvarstėme, nes kol kas čia nėra technologinių galimybių tai daryti, nėra „know how“, be to, kaštai būtų didesni”, – teigia pašnekovė.
Abi įmonės gana panašiai apibūdina ir savo tikslinę auditoriją – jos orientuojasi į jauną žmogų, kuriam tai gali būti pirmasis planšetinis kompiuteris, o jo poreikiai nėra aukšti.
„Mūsų vartotojas – jaunas žmogus, dažnai moksleivis ar studentas, ieškantis funkcionalių daiktų už optimalią kainą“ , – sako „ACME Europe“ direktorė.
Žemą kainą pabrėžia ir „eSTAR“ atstovai. „Kiekvienas pirkėjas jau šiandien gali sau leisti įsigyti jo poreikius atitinkantį eSTAR produktą“, – teigia Dovydas Asanavičius, „Mikrovisatos“ eksporto vadovas.
Tiek „ACME Europe“ tiek „eSTAR“ planšetinių kompiuterių neorientuoja į Lietuvos rinką. „ACME Europe“ Lietuvoje parduoda tik 18 proc. savo produkcijos, „eStar“ konkrečių skaičių nepateikia, tačiau teigia taip pat skiriantys daugiau dėmesio užsienio rinkoms.
Pagrindine „eSTAR“ užsienio rinka išliko Graikija – čia parduodama beveik 49 proc. visų eksportuojamų planšetinių kompiuterių. Tarp naujų rinkų atsirado ir šalių iš Afrikos – 2014 m. „Mikrovisata“ Angoloje pardavė 10 tūkst. eSTAR planšetinių kompiuterių ir planuoja aktyvią plėtrą šioje srityje.
„Planšetinius kompiuterius pardavėme didžiausiam Angoloje veikiančiam mobiliojo ryšio operatoriui. Šiuo metu ieškome Afrikos regiono pardavimų vadovo, kadangi matome geras plėtros galimybes. Šiame regione vidurinioji klasė dar tik formuojasi, todėl pirkėjai yra itin aiškiai pasidaliję į galinčius įsigyti premium klasės prekiniais ženklais pažymėtas prekes bei ieškančius technologinių sprendimų už žemesnę kainą“, – sako „eSTAR“ eksporto direktorius.
Nuo 2016 m. įmonė kartu su kitu kompanijos produktu „TVSTAR“ plėsis į naujus Afrikos, Pietų Amerikos bei Artimųjų Rytų regionus.
„ACME Europe“ direktorė savo ruožtu teigia, kad įmonė daugiausiai planšetinių kompiuterių parduoda Baltijos ir Balkanų regione.