Tai yra apdovanojimas apie kurį su pasididžiavimu skelbia ir patys automobilių gamintojai, nuo „Opel“ iki „Ferrari“, nes tai yra garbės reikalas. Jeigu „Red Dot“ vertintų muziką, tai jų apdovanojimas vadintųsi „Grammy“.
Šių metų apdovanojimai Lietuvai ypatingi. Ypatingi tuo, kad „Red Dot“ apdovanojimą gavo ir mūsų tautietis Tomas Jankauskas – žmogus, kurio smegenų vingiai yra automobilių linijų formų.
Jis žinojo ko siekti – automobilių dizaino studijų. Tomas nesimėtė ir kryptingai siekė tikslo. Studijos Italijoje, Anglijoje bei Vokietijoje augino jį ir jo įgūdžius.
Prieš dešimtmetį jo piešti eskizai man atrodė neįtikėtini – pamaniau, visai taip kaip mačiau „internetuose“.
Galiausiai T.Jankausko studijoje gimė apčiuopiamas ir žavesiu stingdantis 3D modelis. Modelis, kuris atnešė sėkmę ne tik jam, bet ir visiems, kurie mėgsta estetiką ir automobilius – „Red Dot“ komisijos apdovanotas „Porsche Type 64“ prototipas.
Jei manote, kad tokiam kūriniui užtenka kaip kokiai „pasidaryk pats“ spintelei tušinuku pasibraižyti linijas ant tuštesnio laikraščio lapo, permąstykite iš naujo.
Šis projektas buvo kuruojamas ne tik Tomo minčių, sapnų, dėstytojų, bet ir pačių „Porsche“ dizainerių.
Kai prieš keletą metų projektas buvo pristatomas kaip baigiamasis magistro darbas Pforzheimo universitete, būtent dėl šio darbo atvyko net ir patys „Porsche“ vadovai, kurie iš nuostabos negailėjo gerų žodžių.
Belieka tikėtis, kad vieną dieną „Porsche“ jį pavers tikru, nešeimyniniu dviviečiu.
„Porsche Type 64“ buvo istorinis prototipas, pakrikštytas pačiu pirmuoju „poršu“, ir štai jis atgimsta: kažkuo primenantis Friezą iš „Drakonų kovų“, kažkuo tikrus „Porsche“ ir visa tai nelieka nepastebėta.
Lietuviai smeigia vėliavą naujo kalno viršūnėje. Viršūnėje, apie kokią, giliai širdyse, svajoja dešimtys milijonų benzingalvių, kurie kuria ar nekuria, gal nenupieštų tiesios linijos, bet yra neabejingi automobiliams.