Baigiamoji Bellingcat ataskaita apie MH17 katastrofą (Video) (22)
Ekspertų ir žurnalistų grupė Bellingcat, besispecializuojanti tyrimų vykdyme iš atvirų šaltinių, ketvirtadienį, spalio 8 dieną paskelbė savo galutinę ataskaitą apie reiso MH17 katastrofos Ukrainoje tyrimą. Joje apjungti duomenys, grupės surinkti per metus po „Malaizijos oro linijų“ lėktuvo sudužimo šalia Donecko.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bellingcat ataskaitoje sakoma, kad 2014 metų liepos 17 dieną įtaisas „Buk“ sunkvežimiais buvo pervežtas iš Donecko į Snežnyj, o po to sava eiga nuvyko į pietus nuo Snežnyj. Iš ten, sakoma ataskaitoje, apie 16:20 vietos laiku buvo paleista raketa, numušusi „Malaizijos oro linijų“ lėktuvą.
Ataskaitos autoriai tvirtina, kad Snežnoje rajone pastebėtas „Buk“ – rusiškos kilmės. Pagal Bellingcat išvadas, kompleksas, kurio daug nuotraukų padaryta Ukrainos teritorijoje, iki tol buvo 53-osios zenitinių raketų brigados, dislokuotos netoli nuo Kursko (RF) sudėtyje.
Ataskaitoje įtaisas sąlyginai vadinamas „Buk 3х2“ – pagal užrašą ant dešiniojo šono.Bellingcat duomenimis, panai į „Buk 3х2“ mašina buvo kariniame konvojuje, vykusiame iš Kursko į Milerovo (Rostovo apsk.) 2014 m. birželį.
Kaip įrodymas, kad Snežnyj rajone 2014 metų liepos 104 dieną pastebėtas būtent tas „Bukas“, kuris nufotografuotas Rusijos teritorijoje tų pačių metų birželį, pateikiama keletas fotografijų.
Nuotraukose iš Rusijos (dešinėje) ir Ukrainos (kairėje, kurių geolokaciją Bellingcat pavyko patvirtinti, ant „Buko 3х2“ matomos panašios krovimo markiruotės, išlikę numerio elementai ir balti dažai ant vikšrų skydelio tose pačiose vietose.
„Bellingcat komanda tiriant daugybę užfiksuotų „Bukų“, paaiškėjo, kad guminiai skydeliai virš „Bukų“ vikšrų ilgainiui būna pažeidžiami, ir šie pažeidimai sukuria unikalius „pirštų atspaudus“, pagal kuriuos galima sulyginti skirtngose fotografijos užfiksuotus „Bukus“. Buko „3х2“ ir „Bukа“ Donecke vikšrų skydelių pažeidimai buvo praktiškai identiški“, – sakoma ataskaitoje.
Bellingcat taip pat tvirtina, kad jiems pavyko nustatyti keturių asmenų, galėjusių vairuoti Buk „3х2“ transportavusias mašinas, tapatybes. Ekspertinės žurnalistinės grupės svetainėje publikuotą medžiagą, o taip pat dar nepublikuotus duomenis, Bellingcat perdavė Tarptautinei tyrimo grupei, tiriančiai MH17 katastrofą.
Antradienį, spalio 13 , Nyderlandų Saugumo taryba turėtų paskelbti ataskaitą apie technines „Boeingo“ katastrofos priežastis. Galutinę ataskaitą Tarptautinė tyrimo grupė paskelbs 2015 metų gale.
Anksčiau savo versijas apie lėktuvo sudužimą pateikė „Bukų“ gamintojas „Almaz-Antej" ir RF Gynybos ministerijas. RF Tyrimų komitetas taip pat pradėjo bylą dėl lėktuvo katastrofos Ukrainoje.